Thumbnail
Η τραγικότητα της (τροϊκανής) εκπαίδευσης, του Αιρετού Καπαρού Βαγγέλη

Η τραγικότητα της (τροϊκανής) εκπαίδευσης

Έχουμε μπει στον Οκτώβριο, τον πρώτο συνήθως μήνα εργασιακού φόρτου, όπου παραδοσιακά έχουμε σχολεία πλήρη, με προγράμματα σταθερά, μαθητές που γνωρίζουν ότι όλα πια λειτουργούν τέλεια. Αμ δε, αυτά συνέβαιναν κάποτε.

Σήμερα;

2 Οκτωβρίου 2013, μετά από την σωρεία υπηρεσιακών μεταβολών του προηγούμενου μήνα, το ΥΠΑΙΘ ανακοινώνει νέες αποσπάσεις σε Περιφ. Δ/νσεις, Δ/νσεις Εκπ/σης και ΠΕΚ, (δεν θα μιλήσω για τον τραγέλαφο της καταστρατήγησης κάθε νομιμοφάνειας, σε αυτές τις αποσπάσεις)

4 Οκτωβρίου 2013 πρώτες αποσπάσεις σε ΑΕΙ

4 Οκτωβρίου 2013 νέες αποσπάσεις σε Περιφ. Δ/νσεις και Δ/νσεις Εκπ/σης.

7 Οκτωβρίου 2013 ανακοίνωση της εκδίκασης των ενστάσεων για τις μετατάξεις με όλες τις διαφοροποιήσεις σε προσωπικό.

7 Οκτωβρίου 2013 ανακοίνωση πλεονασμάτων Δ.Ε. και κενών Π.Ε. (πως άραγε βγήκαν τα νούμερα; Σε λίγο θα ζητάμε από την Π.Ε. να μας διαθέτει εκπαιδευτικούς)

10 Οκτωβρίου νέες αποσπάσεις σε Περ. Δ/νσεις και Δ/νσεις Εκπ/σης 

Ακολουθεί η εγκύκλιος για τη β΄ φάση μετατάξεων.

Μετά το πέρας των μετατάξεων, μέσα ελπίζουμε στον Οκτώβριο, νέες αποσπάσεις κλάδων  που εμπίπτουν στην εγκύκλιο των μετατάξεων.

Τέλος  Οκτωβρίου 2013, πιθανή νέα φάση αποσπάσεων. Ενδιάμεσα θα έχουμε αποσπάσεις σε ΣΔΕ, νέες αποσπάσεις σε ΑΕΙ, αποσπάσεις…, αποσπάσεις…

Πότε επιτέλους τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά;

Κι όλα αυτά χωρίς ευθύνη των εκπαιδευτικών.

Αυτοί αιτήθηκαν, όπως είχαν κάθε δικαίωμα, και περίμεναν απόφαση μέσα στο καλοκαίρι.

Η ευθύνη ανήκει σε όσους προτίμησαν να εφαρμόσουν τις επιταγές των δανειστών μας, αδιαφορώντας για την σωστή λειτουργία της εκπαίδευσης. Σε όσους αδιαφόρησαν για τη κάλυψη των κενών των σχολείων μέχρι να συμπληρώσουν τους αριθμούς που υποσχέθηκαν.

Ζούμε φέτος τον ορισμό της καθυστέρησης και της αδιαφορίας για τη λειτουργία των σχολείων, ζούμε την αβεβαιότητα, την καχυποψία και την ανασφάλεια των συναδέλφων, την αγωνία των μαθητών, αλλά και την αδυναμία μάθησης, σε ένα σχολείο κέντρο διερχομένων, όπου οι καθηγητές εναλλάσσονται μέρα με τη μέρα, ώρα με την ώρα. Με μαθητές που βλέπουν τους καθηγητές να αλλάζουν από βδομάδα σε βδομάδα.  Σήμερα αποσπάστηκε ο τάδε, αύριο ο δείνα. Ίσως αυτός είναι ένας νέος τρόπος να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών, η αγωνία της έκπληξης. Ποιος άραγε θα μας κάνει Γεωγραφία αύριο; Ποιος Βιολογία;

 Ζούμε σήμερα και την αδυναμία λειτουργίας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, με αποφάσεις που ανατρέπονται από τη μια μέρα στην άλλη, με τοποθετήσεις που αναιρούνται την επόμενη στιγμή, γιατί κάποιος θα φύγει και πάλι. Ούτε οι Διευθυντές των Διευθύνσεων δεν γνωρίζουν ποιούς καθηγητές θα έχουν αύριο. Οι ανάγκες διαφοροποιούνται καθημερινά. Τα κενά αυξάνονται.

Γιατί υπάρχει αδιαφορία για το σήμερα της παιδείας μας;

Γιατί αντιμετωπίζεται η παιδεία σαν ένας χώρος απόδειξης της κυβερνητικής υπακοής;

Γιατί όλα αυτά δεν έγιναν το καλοκαίρι;

Γιατί ο ίδιος ο εκπαιδευτικός αντιμετωπίζεται σαν ένα άβουλο και αδύναμο «ον» που θα υπακούσει σε ότι και όποτε διαταχθεί;

Άραγε ρώτησε κανείς «έγκυρος» δημοσιογράφος  τον Υπουργό τι τον ενδιαφέρει περισσότερο; η σωστή λειτουργία των σχολείων ή η πλήρης εφαρμογή των επιταγών της τρόικας;   Όταν οι καθηγητές απήργησαν, όλοι ήταν εκεί, έτοιμοι να τους κατασπαράξουν, να ορμήσουν σε αυτούς που «απειλούν», σε αυτούς που κρατούν «ομήρους» τα παιδιά και τους γονείς τους. Που είναι σήμερα όλοι αυτοί, να δουν ότι τίποτε δεν λειτουργεί; ότι ο μαθητής είναι όμηρος των αποφάσεων του ΥΠΑΙΘ; ότι η παιδεία διαλύεται γιατί το ΥΠΑΙΘ θεώρησε ότι όλοι, μαθητές, σχολεία, γονείς, κυρίως όμως οι εκπαιδευτικοί είναι ένα άψυχο σώμα που μπορεί σήμερα να το βάζει στην τάξη, αύριο σε γραφείο και μετά να τον πετά σαν ένα αναλώσιμο προϊόν άχρηστο για τον «ιδιοκτήτη του»;

Το ΥΠΑΙΘ παρουσιάζει ανύπαρκτα πλεονάσματα και αδιαφορεί για τα υπαρκτά κενά. Ενώ αποσπά στα Γραφεία, δεν καλύπτει τις ανάγκες. Αλλάζει τις εγκυκλίους (π.χ. μάθημα Πληροφορικής στα Λύκεια) ανάλογα με τις επιδιώξεις του. Αναγκάζει σε υποχρεωτικές αποσπάσεις εντός Περιφερειακών Διευθύνσεων χωρίς να ικανοποιεί πρώτα τις αιτήσεις για εθελοντικές αποσπάσεις. Προετοιμάζει την β’ φάση μετατάξεων με αλλοπρόσαλλα πλεονάσματα στη Δ.Ε., αποφασίζει οργανικές για όλους με ότι αυτό συνεπάγεται (ας σκεφτούμε λίγο) για τον κάθε εκπαιδευτικό αλλά και για τη λειτουργία των σχολείων, ανακοινώνει καθημερινό ηλεκτρονικό απουσιολόγιο για τον έλεγχο του ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Είναι μεγάλος ο θυμός για όσα συμβαίνουν. Είναι μεγάλη η απογοήτευση. Είναι μεγάλος ο πόνος, όταν βλέπεις αυτό που αγαπάς, αυτό για το οποίο αγωνίζεσαι, αυτό που οραματίστηκες, αυτό για το οποίο κόπιασες, να το ρίχνουν στον κάλαθο των αχρήστων, αδιαφορώντας για την ύπαρξή του, μόνο και μόνο γιατί έτσι τους είπαν. Είναι αδιανόητο να θέλουμε καλύτερη εκπαίδευση με εκπαιδευτικό που φοβάται, που αισθάνεται ότι για τους ιθύνοντες είναι ένας κοπανατζής, αδιάφορος για την τάξη του, ανίκανος να λειτουργήσει χωρίς επιβολή, μόνιμα εξευτελιζόμενος στα μάτια της κοινωνίας άρα και των ίδιων των μαθητών του, γιατί απλά πρέπει να υποταχθεί.  

Είναι δε το ίδιο δυσβάσταχτο όταν αισθάνεσαι, ότι ο ρόλος που έχεις αναλάβει και με κόπο τολμάς να αγωνίζεσαι για να διεκπεραιώσεις, (κι αυτός δεν είναι άλλος από την υπεράσπιση των συναδέλφων σου και η προσπάθεια για δίκαια και ισότιμη μεταχείριση)  τορπιλίζετε από την εσκεμμένη τακτική των αρμοδίων, να μην ολοκληρώσουν έγκαιρα τις προαπαιτούμενες κινήσεις για την σωστή έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς.

Όσο  όμως και να προσπαθήσουν δεν θα εγκαταλείψουμε, γιατί αγαπάμε αυτό που κάνουμε, γιατί θέλουμε να τους κοιτάζουμε όλους στα μάτια, γιατί ξέρουμε  ότι όλα μπορούν να αλλάξουν, αρκεί να πιστεύουμε, να αγωνιζόμαστε και να ελπίζουμε.

Καπαρός Βαγγέλης

Αιρετός ΠΥΣΔΕ Φλώρινας 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητυ
Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας: Ενίσχυση των Ευκαιριών Απασχόλησης για Απόφοιτους ΕΠΑΛ στη Θεσσαλία
Το πρόγραμμα, το οποίο ανήκει στη Μεταλυκειακή Επαγγελματική Κατάρτιση, αξιοποιεί τις επαγγελματικές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες των αποφοίτων...
Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας: Ενίσχυση των Ευκαιριών Απασχόλησης για Απόφοιτους ΕΠΑΛ στη Θεσσαλία