ΚΙΝΑΛ: Ναι στην εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση, όχι στην τάξη - studio
Ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ για την αναμετάδοση μαθημάτων

1. Ο χώρος της Παιδείας απαιτεί συναινέσεις, νηφάλιο και τεκμηριωμένο διάλογο.

Έννοιες όπως φαίνεται άγνωστες για την Υπουργό Παιδείας και την Κυβέρνηση, όπως αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά στο θέμα της απευθείας μετάδοσης της διδασκαλίας από την τάξη, σε πραγματικό χρόνο.

Μάλιστα σε αντίθεση με ότι κάνει η Κυβέρνηση για τα υγειονομικά ζητήματα όπου ακολουθεί τις οδηγίες των επιστημόνων, στην παιδεία δεν ζητήθηκε καν η γνώμη των ειδικών.

Στη δεύτερη φάση της πανδημίας η  παρακολούθηση του μαθήματος δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική και δεν γνωρίζουμε ακόμα ποιες θα είναι οι συνθήκες και στη νέα σχολική χρονιά. Διέξοδο σε αυτές τις έκτακτες συνθήκες δίνει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Που είχε ξεκινήσει από το 2011 από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ,για να εγκαταλειφθεί στη συνέχεια από τον ΣΥΡΙΖΑ και την Νέα Δημοκρατία,.Είναι όμως τελείως διαφορετικό θέμα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ,από τις κάμερες και απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας στην τάξη. 

Το Υπουργείο Παιδείας συνειδητά δημιουργεί σύγχυση μεταξύ των δυο για να καλύψει την έλλειψη σοβαρού σχεδίου για το άνοιγμα των σχολείων και να υπερβεί τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, μέσα από τη συκοφάντησή της.  

 

2. Οφείλουμε για λόγους ισότιμης πρόσβασης να μην μείνουν παιδιά χωρίς διδασκαλία. 

 

Τα μαθήματα ξεκίνησαν σε γυμνάσιο-λύκειο. Υπάρχει όμως και ένα  μέρος των μαθητών που δεν βρίσκονται στην σχολική τάξη. Οφείλουμε για λόγους ισότιμης πρόσβασης να μην αφήσουμε αυτά τα παιδιά χωρίς διδασκαλία. 

Όχι όμως με κάμερα μέσα στην τάξη. 

Ήδη η εξ’ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση, εφαρμόστηκε το τελευταίο διάστημα με την κρίση της πανδημίας. Με την μεγάλη προσπάθεια των εκπαιδευτικών. 

Και έτσι έπρεπε να συνεχίσουμε για όσα παιδιά έμειναν σπίτι, δεν είναι στο σχολείο.

Ευθύνεται η Υπουργός που δεν το προετοίμασε.

Η υποστήριξη των μαθητών εξ’ αποστάσεως μπορεί να γίνει πράξη με αναμόρφωση προγράμματος και χρήση του ψηφιακού περιβάλλοντος :

α) ασύγχρονης εκπαίδευσης με τις e-class και e-me πλατφόρμες, που έχουν προβλεφθεί  –και ήδη λειτούργησαν-στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. 

 

β)σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας που ήδη χρησιμοποιεί το Υπουργείο (και εν συνεχεία την δημιουργία  πλατφόρμας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου).

Για  την ποιοτική αναβάθμιση της προσπάθειας είναι αναγκαία η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον χειρισμό των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη. 

 

3. Οι πειραματισμοί της κ. Κεραμέως, είναι επικίνδυνοι.

Ειδικότερα  οι οδηγίες του Υπουργείου για την μετάδοση απευθείας του μαθήματος.

•δείχνουν να αγνοεί πλήρως την διαδραστική σχέση της διδασκαλίας.Ο εκπαιδευτικός δεν είναι καρφωμένος στην καρέκλα του. Συνδιαλέγεται με τους μαθητές, συμμετέχει, λύνει ασκήσεις, ρωτά και απαντά σωστά η λάθος ο ανήλικος που είναι στην τάξη. Η απευθείας μετάδοση γίνεται σαφές, ότι  μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα για τα παιδιά. Η τάξη είναι ένα ιδιαίτερο οικοσύστημα, μέσα στο οποίο διαμορφώνονται οι αυριανοί πολίτες, δεν είναι θέαμα προς τα έξω.

•δίνουν  οδηγία στον εκπαιδευτικό να ανοίγει και να κλείνει όλη την ώρα  τα μικρόφωνα, για να μην ακούγεται η φωνή των μαθητών!! Όποιος νομίζει ότι έτσι μπορεί να γίνει μάθημα, φαίνεται ότι δεν έχει περάσει ούτε έξω από αίθουσα διδασκαλίας.

•αδιαφορούν πλήρως για τις επισημάνσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ζήτησε εύλογο χρόνο για μια τεκμηριωμένη και επιστημονική έκθεση για τον αντίκτυπο αυτής της μεθόδου. Και επεσήμανε την ανάγκη διαβούλευσης με τους εκπαιδευτικούς.

Σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να ζητηθεί η συγκατάθεση και των οικογενειών των μαθητών και των ίδιων των εκπαιδευτικών.

•Η τοποθέτηση κάμερας μέσα στα σχολεία δεν συμβάλλει στην αναγκαιότητα του ανοιχτού σχολείου, ανοιχτού στην πρόσβαση, στη διαφορετικότητα, στην κριτική σκέψη, στις καινοτομίες. Αντίθετα την καταστέλλει, την περιορίζει, καθώς υποτάσσεται στις ανάγκες της επικοινωνιακής πολιτικής του Υπουργείου. Επιστρέφει σε ένα παρωχημένο δάσκαλο, μοντέλο προηγούμενων δεκαετιών.

•Να επισημάνουμε τέλος τις σοβαρές ανεπάρκειες στις υποδομές για μια αξιόπιστη απευθείας μετάδοση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κλειστά δημοτικά σχολεία
Σοκαριστικό περιστατικό σε σχολείο στο Αιγάλεω: Άνδρας περιφερόταν γυμνός έξω από δημοτικό
Οι αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι η παρουσία του άνδρα δημιούργησε φόβο και ανησυχία μεταξύ μαθητών και γονέων
Σοκαριστικό περιστατικό σε σχολείο στο Αιγάλεω: Άνδρας περιφερόταν γυμνός έξω από δημοτικό
poutin.jpg
Πούτιν: Αν η Ευρώπη θέλει πόλεμο, η Ρωσία είναι έτοιμη
Ο Ρώσος πρόεδρος υποστήριξε πως οι Ευρωπαίοι «δεν έχουν ειρηνική ατζέντα» και «επιμένουν σε όρους που δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτοί από τη Ρωσία»
Πούτιν: Αν η Ευρώπη θέλει πόλεμο, η Ρωσία είναι έτοιμη
ανδρο
Το «καρφί» Ανδρουλάκη για Τσίπρα: «Εμείς δεν έχουμε σπόνσορες για να μας παίζουμε μέρα-νύχτα»
Ο Ανδρουλάκης φαίνεται να στοχεύει έμμεσα τον Αλέξη Τσίπρα, εν μέσω του θορύβου που προκάλεσε η έκδοση του βιβλίου του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ
Το «καρφί» Ανδρουλάκη για Τσίπρα: «Εμείς δεν έχουμε σπόνσορες για να μας παίζουμε μέρα-νύχτα»
anapiria.jpg
Σχολεία από όλη την Ελλάδα ενώθηκαν για να δώσουν το δικό τους μήνυμα στα άτομα με αναπηρία
Δράση από το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Γενισέας Ξάνθης για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Σχολεία από όλη την Ελλάδα ενώθηκαν για να δώσουν το δικό τους μήνυμα στα άτομα με αναπηρία