Στουρνάρας: «Οι τράπεζες πλήρωσαν την κρίση» 
Συνέντευξη στο Κρήτη TV

Αναφερόμενος στα αίτια της οικονομικής κρίσης, ο Γιάννης Στουρνάρας υποστήριξε ότι οφείλεται στον δημόσιο τομέα, ενώ ο τραπεζικός στήριξε την χώρα: «Στην Ελλάδα η κρίση δεν οφειλόταν στον τραπεζικό τομέα. Οφειλόταν στον δημόσιο τομέα. Οι τράπεζες πλήρωσαν την κρίση. Ωστόσο κάναμε το σωστό. Και το καλό είναι πως, ακόμα και εκείνοι που παλιά φώναζαν, έλαβαν μέτρα και είχαν και αυτοί μια θετική συμβολή».

Σχετικά με την παραδοχή του ίδιο του ΔΝΤ για τις λαθεμένες στοχεύσεις στα προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής, δήλωσε πως παρά τα λάθη του προσέφερε καθοριστικά:  «Ουδείς είναι αλάνθαστος. Όλοι κάνουμε λάθη. Και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έκανε λάθη. Η συμβολή του βεβαίως και ήταν καθοριστική, και με την τεχνογνωσία του και με τη συμβολή του, διότι οι ευρωπαϊκές χώρες ήθελαν το ΔΝΤ τότε να είναι μέρος της λύσης του προβλήματος. Τώρα αν έκανε κάτι λάθος είναι σε ό,τι αφορά την υπερβολική εμμονή σε πολιτικές λιτότητας, θεωρώ εγώ».

Για την λύση των κόκκινων δανείων, δήλωσε πως στα επόμενα χρόνια θα χρειαστεί να δημιουργηθεί μια "κακή τράπεζα" για την αξιοποίησή τους: «Έχουμε προωθήσει μια συστημική λύση, διότι ναι μεν οι τράπεζες με τις προσπάθειες που κάνουν θα τα μειώσουν, αλλά, εάν θέλουμε πραγματικά να απαλλαγούμε από αυτά μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, χρειάζεται μια συστημική λύση, δηλαδή μια “bad bank”, μια “κακή τράπεζα” όπως θα λέγαμε, ένα μέσο δηλαδή στο οποίο θα μεταφερθούν τα “κόκκινα” δάνεια, χωρίς αυτό να δημιουργεί ηθικούς κινδύνους».
 

 

σχετικά άρθρα

Πρωτοβάθμια: Τα σχολεία που εντάσσονται στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών
Πρωτοβάθμια: Τα σχολεία που εντάσσονται στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών
Σε ΦΕΚ τα σχολεία που εντάσσονται στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2020 - 2021.
Πρωτοβάθμια: Τα σχολεία που εντάσσονται στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η ζωντανή τάξη και ο πυρήνας της μαθησιακής διαδικασίας
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η ζωντανή τάξη και ο πυρήνας της μαθησιακής διαδικασίας
Απόφαση - παρέμβαση του Συλλόγου Διδασκόντων του 1ου ΓΕΛ Ασπροπύργου σχετικά με την σύγχρονη εξ αποστάσεως αναμετάδοση της διδασκαλίας της τάξης με...
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η ζωντανή τάξη και ο πυρήνας της μαθησιακής διαδικασίας