Thumbnail
«Ανάγκη εκπαίδευσης των εργαζομένων στις ψηφιακές δεξιότητες, ώστε να συρρικνωθεί το χάσμα μεταξύ όσων έχουν τη γνώση και όσων υπολείπονται αυτής και να μειωθεί το brain drain»

«Διεκδικώ την ψήφο των συμπολιτών μου στις ευρωεκλογές για να θέσουμε, για πρώτη φορά στην κεντρική πολιτική ατζέντα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τους 17 Παγκόσμιους Στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ για το 2030. Ένας ψηφοφόρος μπορεί να προσδοκά έναν πολυμέτωπο και συνεχή αγώνα, από πλευράς μου, απέναντι στην (εγ)κλιματική αλλαγή που πραγματοποιείται εδώ και χρόνια και οδηγεί σε λεηλασία φυσικών και ανθρώπινων πόρων καθώς και στη συντριβή της κοινωνικής συνοχής, η οποία αποτελεί κοινό πλούτο για όλους μας», αναφέρει σε συνέντευξή του στο «economistas.gr», ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Πέτρος Κόκκαλης και προσθέτει.

«Απέναντί μας έχουμε μια ιδεολογία που προτάσσει τη μείωση του κράτους και διαρρηγνύει το κοινωνικό συμβόλαιο το οποίο υπήρχε στην Ευρώπη μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αυτό του κράτους πρόνοιας. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε και τα ζούμε με την άνοδο της σκοταδιστικής και κοσμομηδενιστικής Δεξιάς. Εμείς θα παλέψουμε για μια Ευρώπη με περισσότερο πολιτική συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με λιγότερη γραφειοκρατία και μεγαλύτερη έμφαση στην καινοτομία και ασφαλώς στην κοινωνική συνοχή».

Ερωτηθείς για το πώς θα μπορούσαν να επιστρέψουν στην Ελλάδα χιλιάδες νέοι επιστήμονες που έχουν φύγει ο κ. Κόκκαλης, απαντά πως το ψηφιακό μέλλον είναι ήδη εδώ.

«Αυτό που είναι σημαντικό να δούμε με προσοχή, είναι η ανάγκη εκπαίδευσης των εργαζομένων στις ψηφιακές δεξιότητες, ώστε αφενός να συρρικνωθεί το χάσμα μεταξύ όσων έχουν τη γνώση και όσων υπολείπονται αυτής και αφετέρου για να μειωθεί το brain drain των νέων επιστημόνων», επισημαίνει και συνεχίζει.

«Ασφαλώς, το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας των ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων, καθώς και οι περιορισμένες δυνατότητες χρηματοδότησής τους είναι ένα ζήτημα που συνδέεται άμεσα με τη διαρροή ανθρώπινου κεφαλαίου. Όμως, οι αλλαγές που δρομολογούνται ενόψει της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης μας παρέχουν εργαλεία για να δώσουμε λύσεις στις σημερινές παθογένειες, που οδηγούν χιλιάδες νέους στη μετανάστευση».

«Απαιτούνται δράσεις που θα στηρίζουν τις νεοφυείς επιχειρήσεις, ενώ λόγω της παρατεταμένης κρίσης που βίωσε η χώρα μας θεωρώ ότι είναι αναγκαίο να ληφθούν ακόμη μεγαλύτερες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. Αυτός πιστεύουμε ότι είναι ο σύγχρονος δρόμος της οικονομίας και ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε», εκτιμά ο κ. Κόκκαλης και σημειώνει: «Οι σκληρές πολιτικές λιτότητας αυξάνουν τις κοινωνικές ανισότητες και οδηγούν σε περισσότερους αποκλεισμούς».

Κληθείς τέλος να σχολιάσει την όξυνση των πολιτικών αντιπαραθέσεων εντός κι εκτός Κοινοβουλίου, ο κ. Κόκκαλης απαντά:

«Η παρατεταμένη κρίση που βίωσε η Ελλάδα με την εφαρμογή σκληρών πολιτικών λιτότητας οδήγησαν στην αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων και στην υποβάθμιση των δικαιωμάτων των πολιτών. Η Ελλάδα δεν διαφέρει από την υπόλοιπη Ευρώπη, αντιμετωπίζει και αυτή το ζήτημα της ακροδεξιάς απειλής που τροφοδοτήθηκε από την κρίση. Το γεγονός ότι η οικονομία μας διάγει καλύτερες μέρες δεν σημαίνει ότι η απειλή δεν είναι παρούσα.

Οι επερχόμενες εκλογές και ο αυριανός σχηματισμός του Ευρωκοινοβουλίου θα καθορίσει το μέλλον μας, καθότι οι αποφάσεις που θα λάβουν οι αντιπρόσωποι του ευρωκοινοβουλίου θα διαμορφώσουν σημαντικά τις πολιτικές που θα κληθεί να εφαρμόσει η χώρα μας».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΣΠΑΙΤΕ
Τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί: Προβληματισμός για την ΑΣΠΑΙΤΕ και την απορρόφησή της από το ΕΚΠΑ
Προβληματισμός των τεχνολόγων εκπαιδευτικών για τη λειτουργικότητα της ΑΣΠΑΙΤΕ που θα αντικατασταθεί από τετραετές τμήμα
Τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί: Προβληματισμός για την ΑΣΠΑΙΤΕ και την απορρόφησή της από το ΕΚΠΑ
ΥΠΑΙΘ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Θέσεις για 63 διευθυντές και 60 υποδιευθυντές
Προκήρυξη για θέσεις διευθυντών και υποδιευθυντών σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - Πότε γίνονται οι αιτήσεις
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Θέσεις για 63 διευθυντές και 60 υποδιευθυντές
μηχανογραφικο
Μηχανογραφικό 2024: Η εγκύκλιος για τους υποψήφιους που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις
Πότε πρέπει να καταθέσουν τα Μηχανογραφικά τους Δελτία για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων
Μηχανογραφικό 2024: Η εγκύκλιος για τους υποψήφιους που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις