Πανελλαδικές εξετάσεις
Πανελλήνιες 2025: Πώς αξιολογεί το ChatGPT τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά

Για τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2025, στο alfavita.gr ζητήσαμε από  το ChatGPT  μια εκτίμηση της δυσκολίας των θεμάτων.

Σύμφωνα με το ChatGPT, τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 (2 Ιουνίου) καλύπτουν ευρύ φάσμα δεξιοτήτων και κρίνονται αντικειμενικά διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Δείτε εδώ αναλυτικά τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών.

Ας δούμε αναλυτικά:

Διδαγμένο Κείμενο (Πλάτων, Πολιτεία 514a–515c)

Δυσκολία: Μέτρια

  • Το απόσπασμα του Μύθου του Σπηλαίου είναι γνωστό και διδάσκεται με επάρκεια.

  • Οι ερωτήσεις της Α1 ήταν σαφείς και αφορούσαν βασική κατανόηση του κειμένου.

  • Η Β1 (εκφραστικός τρόπος και σύνδεση με την έλλειψη παιδείας) απαιτούσε ουσιαστική γνώση και ικανότητα σύνθεσης, αλλά ήταν απόλυτα αναμενόμενη.

  • Η Β2 ερώτηση σύγκρισης με το παράλληλο κείμενο του Όργουελ (1984) απαιτούσε ερμηνευτική ικανότητα και εξοικείωση με τη διακειμενικότητα. Παρότι απαιτητική, ήταν προσεκτικά διατυπωμένη.

Γλωσσικές Ασκήσεις

Δυσκολία: Μέτρια προς αυξημένη

  • Η Β3 ζητούσε παραγωγή ουσιαστικών ετυμολογικά συγγενών, κάτι που ελέγχει λεξιλογική επάρκεια σε βάθος.

  • Η Β4 είχε σωστό/λάθος προτάσεις για τη ζωή του Πλάτωνα και την Πλατωνική Πολιτεία, που έκριναν την ιστορικοφιλοσοφική γνώση των μαθητών.

Αδίδακτο Κείμενο (Ξενοφών, Απομνημονεύματα)

Δυσκολία: Μέτρια προς υψηλή

  • Το κείμενο ήταν κατανοητό με σωστή χρήση βοηθητικού λεξιλογίου.

  • Η Γ1 (μετάφραση) ήταν εύλογης δυσκολίας, χωρίς μεγάλες παγίδες.

  • Η Γ2 ζητούσε περιγραφική κατανόηση (αντιπαραβολή Αρετής – Κακίας) και ήταν προσβάσιμη.

  • Οι μορφοσυντακτικές ασκήσεις (Γ3 & Γ4) ήταν απαιτητικές:

    • Ζητήθηκαν κλιτικοί τύποι λιγότερο συνήθεις (π.χ. δοτική ενικού θηλυκού του "οὐδενός").

    • Η αναγνώριση ονοματικής πρότασης και ο συντακτικός χαρακτηρισμός όρων ζητούσαν προχωρημένες γνώσεις.

Συνολική Εκτίμηση

  • Τα θέματα ισορροπούν ανάμεσα σε προσβασιμότητα και πρόκληση.

  • Ευνοούνται μαθητές με ουσιαστική προετοιμασία και ευχέρεια στη σύνθεση και κρίση.

  • Δεν παρατηρούνται ασάφειες ή ασκήσεις εκτός διδακτέας/εξεταστέας ύλης.

Για μαθητές με καλή προετοιμασία:

Θα μπορούσαν να αποδώσουν πολύ καλά.

Για μαθητές με ελλιπή εξάσκηση:

Οι γλωσσικές ασκήσεις και η ερμηνευτική προσέγγιση του παράλληλου κειμένου πιθανόν να τους δυσκόλεψαν.

Αν θέλεις, μπορώ να σου δώσω ενδεικτικές απαντήσεις ή σχόλια πάνω σε συγκεκριμένα ερωτήματα.

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Βαθμολογίες κάτω από τη βάση... να φάνε και οι κότες! Μα τι συμβαίνει επιτέλους;

Πανελλήνιες 2025: Με ποια κριτήρια επιλέγω σχολές για το Μηχανογραφικό μου;

Που θα ανέβουν οι βάσεις

Μηχανογραφικό 2025: Αυτός είναι ο χάρτης των αντιστοιχιών για 96 Τμήματα - Οι μεγάλες αλλαγές

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

DYPA
Voucher ΔΥΠΑ 2000€: Πώς Ενεργοποιείς τώρα την Επιταγή με ΚΑΥΑΣ DYPAHS
Voucher ΔΥΠΑ έως 2000 ευρώ για ανέργους με τον νέο πρόγραμμα στους κλάδους αιχμής - Έτσι θα ενεργοποιήσεις την επιταγή κατάρτισης μέσω του ΕΚΕΚ και...
Voucher ΔΥΠΑ 2000€: Πώς Ενεργοποιείς τώρα την Επιταγή με ΚΑΥΑΣ DYPAHS
Αρετή Σιδηροπούλου
Παγκόσμια πρωτοτυπία: Ελληνίδα εκπαιδευτικός δημιούργησε ένα μοναδικό λεξικό (Video)
Πρόκειται για μια παγκόσμια πρωτοτυπία - Το λεξικό αυτό «μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης»
Παγκόσμια πρωτοτυπία: Ελληνίδα εκπαιδευτικός δημιούργησε ένα μοναδικό λεξικό (Video)
Ζαχαράκη: Πρόγραμμα συνεργασίας με Αρμενία
Ζαχαράκη: Υπογραφή διμερούς συμφωνίας Ελλάδας–Αρμενίας για συνεργασία στην εκπαίδευση και την επιστήμη 2025–2029
Ελληνοαρμενική συνεργασία στην εκπαίδευση: Νέα συμφωνία για την περίοδο 2025–2029
Ζαχαράκη: Υπογραφή διμερούς συμφωνίας Ελλάδας–Αρμενίας για συνεργασία στην εκπαίδευση και την επιστήμη 2025–2029