Πανελλήνιες: Επικίνδυνες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής
Πανελλήνιες. “Δεν είσαι αδύναμος μαθητής, φτωχός είσαι…” γράφει σε ανακοίνωσή της η Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων τονίζοντας πως οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια στα μέσα της σχολικής χρονιάς είναι επικίνδυνες

Πανελλήνιες. Τέσσερις μήνες μετά την έναρξη μιας περίεργης και «ιδιαίτερης» σχολικής χρονιάς, με μαθητές, εκπαιδευτικούς και οικογένειες όλους έγκλειστους και αποκλεισμένους, η κυβέρνηση της ΝΔ βρήκε την κατάλληλη ευκαιρία να «περάσει» μια νέα επικίνδυνη αναδιάρθρωση στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Με πιο απλά λόγια η Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι από δω και στο εξής τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα είναι αυτά που θα καθορίζουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής υποψηφίων σ αυτά, μια βάση που θα ορίζεται από τον μέσο όρο των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του πεδίου όπου αντιστοιχεί και το κάθε τμήματα.

Η κλίμακα αυτού του ποσοστού θα καθορίζεται από το Υπουργείο και θα κυμαίνεται από το 80% έως το 120%, με αποτέλεσμα να προετοιμάζεται ο αποκλεισμός χιλιάδων μαθητών από τα ελληνικά Πανεπιστήμια.

Επίσης οι επιλογές των υποψηφίων θα είναι περιορισμένες και θα γίνονται σε δύο φάσεις με τρόπο που ουσιαστικά τα Πανεπιστήμια θα διαλέγουν αποφοίτους και όχι οι απόφοιτοι τα Πανεπιστήμια, σύστημα που θυμίζει το αντίστοιχο με τις πράσινες και κόκκινες σχολές επί Συριζα.

Αλλαγές μεσούσης της σχολικής χρονιάς

Οι αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση μεσούσης της σχολικής χρονιάς, τη στιγμή μάλιστα που συνοδεύουνται από το «πραξικοπηματικό» νυχτερινό νομοσχέδιο για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των Κολεγίων είναι άλλο ένα σκληρό χτύπημα στα παιδιά λαϊκών και πιο φτωχών οικογενειών που σε πολλές περιπτώσεις επιχειρείται να αποκλειστούν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και να οδηγηθούν στην «εξειδίκευση», στην «απλήρωτη μαθητεία», στις μεταγυμνασιακές σχολές φοίτησης που επίσης ετοιμάζει το Υπουργείο Παιδείας με το νομοσχέδιο που αφορά στην Τεχνική Εκπαίδευση.

Έτσι φαίνεται ξεκάθαρα ότι το πρόβλημα για την κυβέρνηση δεν είναι οι ακαδημαϊκές – σχολικές επιδόσεις των μαθητών στο σχολείο και τις εξετάσεις ούτε η βάση του 10 αλλά…η «τσέπη» τους, η οικονομική τους δυσπραγία να πληρώσουν για να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν από τα ιδιωτικά κολλέγια που θα ξεφυτρώσουν πολύ γρήγορα σε όλη την ελληνική επικράτεια, «πουλώντας» γνώση και πτυχία…

panellinies πανελλήνιες, πανελλαδικές εξετάσεις, τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Έτσι λοιπόν Κυβέρνηση και Υπουργείο:

  • Αντί να αναζητούν τρόπο για να εξασφαλίσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων νομιμοποιούν απόλυτα την τηλεκπαίδευση, η οποία συνεχίζει να χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και να αναπαράγει τις εκπαιδευτικές ανισότητες, επαναφέρουν την τράπεζα θεμάτων (1 στους 5 μαθητές μεταξεταστέους με την τελευταία της εφαρμογή το 2014…)
  • Αντί να στελεχώσουν άμεσα με μόνιμους εκπαιδευτικούς τα σχολεία μας, τα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης στήριξης, τις τάξεις υποδοχής, παρατείνει την αδιοριστία, θεσπίζει αναπληρωτές τρίμηνης διάρκειας και αναπληρωτές ανά….ΔΔΕ, με αδιαφανείς διαδικασίες.
  • Αντί να ενισχύουν τις πιο αδύναμες και φτωχές λαϊκές οικογένειες για την είσοδό των παιδιών τους στα Πανεπιστήμια, τους κλείνει την πόρτα και τους πετά έξω από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Αντί να επενδύσουν στη μόρφωση και στη γνώση όλων των μαθητών, οξύνει τις ταξικές και κοινωνικές ανισότητες, ετοιμάζει την ανειδίκευτη εργασία για τα παιδιά των φτωχότερων οικογενειών και τα «νομιμοποιημένα» κολλέγια για όλους όσοι θα έχουν την οικονομική άνεση να μπουν και να φοιτήσουν.
  • Αντί να μεθοδεύσουν αύξηση μισθών και συντάξεων και την οικονομική ενίσχυσης μιας κοινωνίας ρημαγμένης από την πανδημία και τον εγκλησμό, μεδοθεύουν τη μείωση και το ψαλίδισμά μισθών και συντάξεων, όπως άλλωστε ξεκάθαρα προβλέπει η «έκθεση Πισσαρίδη»

Απέναντι σε όλη αυτήν την πολεμική που εξαπολύει η κυβέρνηση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, οικογένειες, εργαζόμενους, εμείς θα συνεργαστούμε, θα αγωνιστούμε και θα απαντήσουμε συντονισμένα στην προσπάθεια υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου και του δημόσιου πανεπιστημίου.

Απέναντι στην προκλητική υποκρισία τους θα προβάλλουμε το δίκαιο των μαθητών και των παιδιών μας, το δίκαιο των εργαζομένων και μιας ολόκληρης κοινωνίας που έγκλειστη δοκιμάζεται και βάλλεται συνεχώς.

Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς! Απαιτούμε μέτρα στήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα αυτή τη χρονιά, λόγω της πανδημίας:

Απαιτούμε:

  • Να εξασφαλιστούν άμεσα οι προϋποθέσεις για να ανοίξουν όλα τα σχολεία από τον Γενάρη. Μέτρα υγειονομικής προστασίας για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις.
  • Μαζικοί  μόνιμοι διορισμοί. Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.
  • Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις, στο κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.
  • Σύγχρονη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
  • Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.
  • Δικαίωμα σε όλους τους μαθητές να διεκδικήσουν την πρόσβαση σε όλες τις Σχολές.
  • Έναρξη ΑΜΕΣΑ της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής στήριξης στα Λύκεια με όλες τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Παλεύουμε για την πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας της μόρφωσης:
  • Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ 
  • Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων
  • Ούτε 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των μαθητών και τη λειτουργία του σχολείου.
  • Δυναμώνουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς τον αγώνα για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.

 

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Διορισμοί Εκπαιδευτικών: Ο ΟΟΣΑ προτείνει την άρση της μονιμότητας, το ΥΠΑΙΘ μεθοδεύει

Κεραμέως: Υπο συζήτηση οι προαγωγικές εξετάσεις στα Λύκεια

Τέλος τα δωρεάν σχολικά βιβλία; Από την υπουργό της φωτοτυπίας στην υπουργό της κάμερας!

Πότε ανοίγουν Γυμνάσια, Δημοτικά, Νηπιαγωγεία - Η πιθανή ημερομηνία

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΕΩΣ C2 με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!) - ΓΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

Eκπαίδευση ατόμων με αναπηρία: Νέα ομάδα εργασίας του υπουργείου Παιδείας
Eκπαίδευση ατόμων με αναπηρία: Νέα ομάδα εργασίας του υπουργείου Παιδείας
Το υπουργείο Παιδείας συγκρότησε ομάδα εργασίας για την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Eκπαίδευση ατόμων με αναπηρία: Νέα ομάδα εργασίας του υπουργείου Παιδείας