Ένας απεγνωσμένος μαθητής της Γ΄λυκείου: «νιώθουμε σαν να είμαστε πάλι στο μηδέν»
Επιστολή μαθητή στο alfavita.gr για το ζήτημα των πανελλαδικών

Αγαπητή κυρία Κεραμέως και λοιπά μέλη του Υπουργείου Παιδείας,

Ως ένας εκ των χιλιάδων μαθητών που φοιτούν στην Γ' τάξη του Γενικού Λυκείου ένιωσα την ανάγκη να εκφράσω κι εγώ δημόσια τις σκέψεις μου για την τωρινή κατάσταση που βιώνουμε εγώ αλλά και οι υπόλοιποι συμμαθητές μου..

   Η χρονιά αυτή ξεκίνησε με το χαρακτηριστικό γνώρισμα για όλους μας.. “Έφτασε επιτέλους η χρονιά που τελειωνει το σχολείο”.Παρόλα αυτά όμως στον ορίζοντα υπήρχε και μία περιέργεια..

Οι περισσότεροι από μας επρόκειτο να συμμετάσχουμε στο τέλος της χρονιάς στις Πανελλήνιες εξετάσεις, μια ψυχοφθόρο διαδικασία που στο άκουσμα της μας προκαλούσε ανησυχία και φόβο.

Παρόλα αυτά όμως, οι Πανελλήνιες αποτελούν την υποχρεωτική διαδικασία για την είσοδο μας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, μία είσοδο η οποία σε μεγάλο βαθμό εξασφαλίζει την επαγγελματική αλλά και προσωπική μας ανέλιξη. Έτσι, η είσοδος στα ΑΕΙ αποτέλεσε τον κύριο γνώμονα για τους περισσότερους μαθητές και για αυτό ο καθένας ξεχωριστά άρχισε να προετοιμάζεται για τις Πανελλήνιες στο τέλος της χρονιάς.Ωστόσο,  από πολύ νωρίς παρουσιάστηκε μια δυσμενής κατάσταση για μας,η αλλαγή του συστήματος εξέτασης ύστερα από αρκετά χρόνια.Το νέο σύστημα έφερε και νέες καταστάσεις με σημαντικότερη από αυτές την αύξηση της ύλης Η αύξηση αυτή, μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να καταβάλλουμε περισσότερη προσπάθεια, να φτάσουμε στο 100%  των δυνατοτήτων μας, ώστε να επιτύχουμε τον στόχο μας.Παράλληλα,  εγώ ως μαθητής των ανθρωπιστικών επιστημών είχα να αντιμετωπίσω και μια άλλη κατάσταση, την προσθήκη ενός νέου μαθήματος. Για κάθε μαθητή των ανθρωπιστικών επιστημών, η προσθήκη της Κοινωνιολογίας, επέφερε προβληματισμό και απορία, καθώς επρόκειτο για ένα μάθημα πανομοιότυπο της Ιστορίας, και ένα μάθημα που είχε χρόνια να εξεταστεί πανελλαδικά. Δεδομένης της κατάστασης , και παρά τις συνεχείς αντιδράσεις εκ μέρους μας, το νέο σύστημα παρέμεινε οπότε έπρεπε πια αναγκαστικά να συμβιβαστούμε με αυτό και να ξεκινήσουμε την προετοιμασία με τις νέες συνθήκες.Η περίοδος της προετοιμασίας ήταν και είναι δύσκολη. Άγχος, συνεχείς τσακωμοί με τους δικούς μας, κόπωση, αγωνία ήταν προβληματικές καταστάσεις που βιώναμε, ωστόσο η πεποίθηση πως πλησιάζει η ώρα των εξετάσεων και η ώρα που θα γίνουμε φοιτητές , μας γέμιζε με κουράγιο και υπομονή για την συνέχεια.

  Ωστόσο, σήμερα δεν ξέρουμε πότε θα έρθει αυτή η ώρα. Στις όλες δυσκολίες που αντιμετώπισε η γενιά μας, αυτή η “καταραμένη” γενιά του 2002, έρχεται να προστεθεί και η εξάπλωση του ιού covid-19 στην χώρα μας, η οποία εκτός των άλλων είχε και ως αποτέλεσμα το κλείσιμο όλων των σχολικών συγκροτημάτων της χώρας μας μέχρι νεωτέρας. Από την στιγμή εκείνη και έπειτα βρισκόμαστε σε ένα “χάος”. Πέρα από το γεγονός ότι αναγκαζόμαστε να κάνουμε τηλεδιασκέψεις για να μην μείνουμε πίσω στα μαθήματα μας, μια διαδικασία υποδέεστερη από την προσωπική επαφή, το κεφάλι μας ''βουίζει'' κι από τα τόσα σενάρια για τις Πανελλήνιες τα οποία κατακλύζουν πια την καθημερινότητα μας. Την μία μέρα ακούγεται το σενάριο να μετατεθούν τον Ιούλιο, την άλλη τον Αύγουστο. Άλλα σενάρια αναφέρουν μέιωση της ύλης, ενώ άλλα αναφέρουν την διεξαγωγή τους στα τέλη του Ιουνίου. Όλα αυτά τα σενάρια μας δημιουργούν αβεβαιότητα και προβληματισμό, καθώς εντέλει και ύστερα από τόσους μήνες κόπου και σκληρής προσπάθειας, νιώθουμε σαν να είμαστε πάλι στο μηδέν, μην γνωρίζοντας τι θα γίνει σίγουρα με τις Πανελλήνιες.

Για αυτό κυρία Κεραμέως, γράφοντας αυτή την επιστολή, σας ζητώ να μας κάνετε ξεκάθαρο όσο πιο γρήγορα γίνεται την ημερομηνία αλλά και την τελική εξεταστέα ύλη, προκειμένου οι σκέψεις αλλά και τα όνειρα μας να αποκτήσουν κι πάλι έναν ορίζοντα.

                                                                               

                                                                                                     

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Πόδια
Αυτά είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να ξυρίζουμε ποτέ
Συνηθίζουμε να απομακρύνουμε τις τρίχες από διάφορα σημεία του σώματός μας για καλλωπιστικούς λόγους, αλλά και για την καλύτερη υγιεινή μας. Ή...
Αυτά είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να ξυρίζουμε ποτέ