ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩ
Πόσοι πραγματικά σπουδάζουν αυτό που θέλουν. Οι προτιμήσεις ανά τμήμα.
Λέγεται και γράφεται ότι ένα μικρό μέρος των υποψηφίων της τάξης του 15% ή 1 στους 6,σπουδάζει αυτό που θέλει 

Τα στοιχεία του παραάνω πίνακα έρχονται να ελέγξουν  τον παραπάνω ισχυρισμό. Στο σύνολο το 21% περνάει στη σχολή της 1ης προτίμησης, όμως ανά  τμήμα το ποσοστό  σε αρκετές σχολές είναι πολύ μεγαλύτερο.  

Σε περισσότερα από 100 τμήματα το ποσοστό είναι μεγαλύτερο του 30%!

Ο Μέσος Όρος είναι μικρός (21% ) γιατί προστίθενται τμήματα κυρίως ΤΕΙ με μικρή ζήτηση. Το μεγάλο ερώτημα όμως που μπαίνει είναι κατά πόσο το ποσοστό της 1ης προτίμησης απεικονίζει και το πραγματικό ποσοστό των υποψηφίων που σπουδάζει αυτό που θέλει. Η απάντηση είναι όχι, γιατί ένα τμήμα είναι συνήθως και σε άλλες πόλεις. Π.χ Ένας που θέλει να σπουδάσει Μαθηματικό που υπάρχουν 7 τμήματα στην Ελλάδα  και τα δήλωσε διαδοχικά και τα 7,   μπορεί να περάσει στην 7η επιλογή του . Το ότι δεν πέρασε στην Αθήνα αλλά πέρασε στη Σάμο,που ήταν η 7η επιλογή του, δεν αλλάζει την κατεύθυνση του στα Μαθηματικά.  Άρα η πραγματικότητα για τους Μαθηματικούς απεικονίζεται μελετώντας τις 7 πρώτες προτιμήσεις. Στη Νομική τις 3 πρώτες προτιμήσεις, στην Ιατρική  τις 7 πρώτες προτιμήσεις, τους Πολιτικούς Μηχανικούς τις 5 πρώτες προτιμήσεις κλπ. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Στην Ελλάδα έχουμε 4 τμήματα Ψυχολογίας: 2 στην Αθήνα, 1 στη Θεσσαλονίκη και 1 στο Ρέθυμνο.

Η συνηθισμένη σειρά δήλωσης είναι πρώτα τα 3 τμήματα της Αθήνας και Θεσσαλονίκης και τελευταίο το τμήμα του Ρεθύμνου. Αυτό απεικονίζεται και στις προτιμήσεις. Το τμήμα του  Ρεθύμνου με 1η προτίμηση δηλώθηκε από το 8%, με 2η προτίμηση το 13%, με 3η προτίμηση το 8% και  με 4η προτίμηση το 32%.

Συμπέρασμα: Το να καθορίζεται αν σπουδάζει κάποιος αυτό που θέλει από το ποσοστό της 1η προτίμησης είναι πέρα για πέρα λάθος. Επομένως είναι λάθος  να λέγεται ότι μόνο 1 στους 6 (15%)  σπουδάζει αυτό που θέλει.

Δείτε τις προτιμήσεις για το 2014 και την κατηγορία 90%
 

Καλοδήμος Δ | Υπεύθυνος ΣΕΠ | ΚΕΣΥΠ Λαμίας
sep4u.gr

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες  ειδήσεις σήμερα

Άγριος Ξυλοδαρμός μαθητή με σιδερογροθιά στην Καλλιθέα - Στο Παίδων ο μαθητής

Μάθημα Σεξουαλικής Αγωγής: Αυτό το σεμινάριο μοριοδότησε και η ζήτηση του εκτοξεύτηκε

Εύκολη Online ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ  ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ, προσλήψεις, ΠΜΣ,  ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙΤΕ σε προφορικά και έκθεση!

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια σε ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, Σχολική Ψυχολογία, Διαπολιτισμική, ΜΟΝΟ με 25 ευρώ τον μήνα

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

Αξιολόγηση: Κεραμέως και Κόπτσηδες επελαύνουν - Καθήκον η αντίσταση!
«Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση πρέπει να συνεχιστεί με αμείωτη ένταση και να πάρει τώρα ακόμα πιο μαζικά και καθολικά χαρακτηριστικά - Δεν υπάρχει...
Αξιολόγηση: Κεραμέως και Κόπτσηδες επελαύνουν - Καθήκον η αντίσταση!
polytexneio kritis
Πολυτεχνείο Κρήτης-Φοιτητές: «Διαστρεβλώσεις και συκοφαντίες» από την κοσμητεία του ΗΜΜΥ
«Η Κοσμητεία του ΗΜΜΥ προχώρησε στη δημοσίευση μιας ανακοίνωσης η οποία βρίθει διαστρεβλώσεων και συκοφαντικών διατυπώσεων σε βάρος των φοιτητών, του...
Πολυτεχνείο Κρήτης-Φοιτητές: «Διαστρεβλώσεις και συκοφαντίες» από την κοσμητεία του ΗΜΜΥ
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Υφίστανται οι προϋποθέσεις;
«Εφόσον το ζητούμενο είναι να αξιολογηθεί η σχολική μονάδα ως προς το εκπαιδευτικό της έργο, αυτονόητη είναι η προϋπόθεση της εξασφάλισης όλων...
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Υφίστανται οι προϋποθέσεις;
sxoleio aithousa tsantes
Αξιολόγηση - Νέα Εγκύκλιος: Παράταση μέχρι 12 Νοεμβρίου για υποβολή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ
Εγκύκλιος Κόπτση για παράταση υποβολής αξιολόγησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ
Αξιολόγηση - Νέα Εγκύκλιος: Παράταση μέχρι 12 Νοεμβρίου για υποβολή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ