hpa
Η καρδιά χοίρου που χρησιμοποιήθηκε σε μεταμόσχευση είχε μολυνθεί από ιό, σύμφωνα με τους ερευνητές

Τον λόγο που πιθανόν επέφερε το θάνατο στον Ντέιβιντ Μπένετ, τον πρώτο άνθρωπο που του μεταμοσχεύθηκε καρδιά από γενετικά τροποποιημένο χοίρο, ανακάλυψαν οι ερευνητές.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, το όργανο φιλοξενούσε έναν ζωικό ιό. Ωστόσο, δεν γνωρίζουν ακόμη αν αυτός ο ιός έπαιξε κάποιο ρόλο στο θάνατο του ασθενούς.

Ο 57χρονος Ντέιβιντ Μπένετ πέθανε τον Μάρτιο, δύο μήνες μετά την πρωτοποριακή πειραματική μεταμόσχευση. Οι γιατροί του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ δήλωσαν την Πέμπτη 5 Μαΐου ότι ανακάλυψαν ιικό DNA μέσα στην καρδιά του χοίρου. Ωστόσο, δεν βρήκαν ενδείξεις ότι αυτό το μικρόβιο, που ονομάζεται κυτταρομεγαλοϊός των χοίρων, προκάλεσε λοίμωξη στον ασθενή.

Ορισμένοι ιοί παραμένουν σε λανθάνουσα κατάσταση, δηλαδή παραμονεύουν χωρίς να προκαλούν ασθένεια, δήλωσε στο Associated Press ο Δρ. Μπάρτλεϊ Γκρίφιθ, ο χειρουργός που πραγματοποίησε τη μεταμόσχευση.

Ο Γκρίφιθ αποκάλυψε επίσης ότι επειδή η ειδική εξέταση αίματος χρειαζόταν περίπου 10 ημέρες για να πραγματοποιηθεί, οι γιατροί δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν ότι ο ιός είχε ήδη αρχίσει να πολλαπλασιάζεται ραγδαία. Ως αποτέλεσμα, αυτό μπορεί να προκάλεσε μια αντίδραση που η Griffith πιστεύει τώρα ότι ήταν πιθανότατα «έκρηξη κυτταροκινών», μια καταιγίδα υπερβολικής ανοσολογικής αντίδρασης που μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα.

Την 43η ημέρα του πειράματος, οι γιατροί ανακάλυψαν ότι ο Μπένετ ανέπνεε βαριά και ήταν ζεστός στην αφή. «Φαινόταν πραγματικά περίεργος. Κάτι του συνέβη. Φαινόταν μολυσμένος», δήλωσε ο Γκρίφιθ και πρόσθεσε: «Έχασε την προσοχή του και δεν μας μιλούσε».

Σε προσπάθειες να καταπολεμήσουν τη μόλυνση του Μπένετ, διατηρώντας παράλληλα το ανοσοποιητικό του σύστημα υπό έλεγχο, οι γιατροί του χορήγησαν ενδοφλέβια ανοσοσφαιρίνη καθώς και cidofovir, ένα φάρμακο που χρησιμοποιείται μερικές φορές σε ασθενείς με Aids. Ο Μπένετ εμφάνισε σημάδια ανάρρωσης μετά από 24 ώρες, προτού η κατάστασή του επιδεινωθεί και πάλι.

«Αναπτύσσουμε πιο εξειδικευμένες εξετάσεις για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα μας διαφύγουν αυτού του είδους οι ιοί», πρόσθεσε ο Δρ. Μοχάμεντ Μοχιουντίν, επιστημονικός διευθυντής του προγράμματος ξενομεταμοσχεύσεων του πανεπιστημίου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η μεταμόσχευση ήταν μια «σημαντική δοκιμή της ξενομεταμόσχευσης», μιας διαδικασίας που περιλαμβάνει τη μεταφορά ιστών μεταξύ διαφορετικών ειδών. Πιστεύουν ότι το πείραμα μπορεί να εκτροχιάστηκε ως αποτέλεσμα ενός «αβίαστου λάθους», καθώς οι χοίροι που εκτρέφονται για να παρέχουν όργανα υποτίθεται ότι είναι απαλλαγμένοι από ιούς.

Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός: Οι πρώτες 227 ειδικότητες και η ύλη