Η καραντίνα κάνει «viral» τα έργα του Μπαγεστέρ
Ο Ισπανός ζωγράφος αναδημιουργεί κλασικούς πίνακες ζωγραφικές, αφαιρώντας, ωστόσο, κάθε ανθρώπινη παρουσία

Οικεία μοιάζουν στις μέρες της πανδημίας τα έργα του Χοσέ Μανουέλ Μπαγεστέρ (José Manuel Ballester). Για να εμποδίσουμε τη μετάδοση του ιού, πλέον τηρούμε αυστηρά αποστάσεις ασφαλείας ο ένας από τον άλλον, και ο Μπαγεστέρ αναδημιουργεί, ψηφιακά, κλασικά έργα ζωγραφικής όπως το έργο του 1498 του Λεονάρντο ντα Βίντσι «Ο Μυστικός Δείπνος», πιστά αλλά χωρίς μια καθοριστικής σημασίας λεπτομέρεια: την ανθρώπινη παρουσία. Ειδικά αυτό το «remake» που υπογράφει ο Μπαγεστέρ είναι, σήμερα, viral στο Διαδίκτυο.

Κάποιες από τις ψηφιακές αναδημιουργίες του Μπαγεστέρ διατηρούν ίχνη της ανθρώπινης παρουσίας: στον πίνακα του Γκόγια «Η 3η Μαΐου του 1808», έργο του 1814, το έδαφος έχει βάψει από το αίμα των εκτελεσμένων, αλλά απουσιάζουν τόσο αυτοί όσο και το εκτελεστικό απόσπασμα. Στον πίνακα του Γιοχάνες Βερμέερ «Η Αλληγορία της Ζωγραφικής», έργο του 1668, απουσιάζει τόσο ο ζωγράφος όσο και το μοντέλο, αλλά το καβαλέτο με το ημιτελές πορτρέτο είναι εκεί. Σε άλλα έργα δεν υπάρχει καν ανθρώπινο ίχνος: στην «Γκουέρνικα», έργο του 1937 του Πικάσο, δεν υπάρχει ούτε ανθρώπινη ούτε ζωική παρουσία. Στη «Γέννηση της Αφροδίτης», έργο του 1486 του Σάντρο Μποτιτσέλι, απουσιάζουν και η θεά και οι άλλες φιγούρες.  

Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο Bored Panda, ο Μπαγεστέρ είχε πει ότι συχνά αντιμετωπίζουν τη σειρά έργων του με την επωνυμία «Συγκεκαλυμμένοι Χώροι» ως χιουμοριστική, αλλά τα έργα έχουν πολλαπλή σημασία. «Με μια προσεκτική ματιά, δεν είναι δύσκολο να εντοπίσει κανείς την υπέρβαση και τις πολλαπλές πιθανές ερμηνείες, και ως καινούργια έργα και ως προς τη σχέση τους με τα πρωτότυπα» είχε πει. «Ένα από τα πλέον σαφή θέματα σε αυτή τη σειρά είναι ο τρόπος με τον οποίον μπορούμε να κατανοήσουμε την τέχνη από την οπτική γωνία κάθε ιστορικής περιόδου. Η οποία έχει έναν μοναδικό τρόπο να βλέπει και να κατανοεί την πραγματικότητα που μοιράζονται οι καλλιτέχνες, που αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους μέσα στις αξίες της κάθε περιόδου, και συνδέονται με ιδέες και καθολικές αρχές, απλωμένες στον χρόνο» είχε εξηγήσει.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Εκπαίδευση, την Εργασία, την Πολιτική και την Κοινωνία στο alfavita.gr


Η Αναγνωρισμένη Επιμόρφωση - Εξειδίκευση 420 ωρών από τον ΑΣΕΠ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
 

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
 

Όλα τα σεμινάρια για Εκπαιδευτικούς ΕΔΩ: Σχολική Ψυχολογία, ΕΑΕ, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Παιδαγωγική κ.α.
 

Νέες Προσλήψεις Καθηγητών στα ΣΔΕ (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας): ΑΛΛΑΞΕ Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ 

 

σχετικά άρθρα

Σάμος: Ο πυροσβέστης που βρήκε τα δύο παιδιά, “προσπάθησαν να φύγουν αλλά δεν πρόλαβαν”
Σάμος: Ο πυροσβέστης που βρήκε τα δύο παιδιά, “προσπάθησαν να φύγουν αλλά δεν πρόλαβαν”
Πατέρας του Άρη: ”Σε καμάρωνα αγόρι μου. Έβλεπα σε σένα τα δικά μου νιάτα. Ανέπνεες για την Κλαίρη και η Κλαίρη για σένα.
Σάμος: Ο πυροσβέστης που βρήκε τα δύο παιδιά, “προσπάθησαν να φύγουν αλλά δεν πρόλαβαν”