«Ψαλίδι» στις περιβαλλοντικές μελέτες για τα έργα υποδομών βάζει ο Ντ. Τραμπ
Τον περιορισμό των περιβαλλοντικών μελετών πριν από την κατασκευή μεγάλων έργων εισηγείται ο πρόεδρος Τραμπ

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ παρουσίασε σήμερα μια μεταρρύθμιση που έχει ως στόχο να περιοριστούν ή και να καταργηθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες πριν από την κατασκευή μεγάλων έργων υποδομών –από αυτοκινητόδρομους μέχρι πετρελαιαγωγούς– στο πλαίσιο της πολιτικής κατάργησης των ρυθμίσεων που ξεκίνησε το 2017.

Για τα έργα για τα οποία θα συνεχίσει να απαιτείται μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η συμβολή τους στην κλιματική αλλαγή μπορεί να μην λαμβάνεται υπόψη, σύμφωνα με αυτήν την πρόταση που κατά πάσα πιθανότητα να αμφισβητηθεί στα δικαστήρια.

«Αυτή δεν είναι παρά η αρχή», είπε ο Αμερικανός πρόεδρος δηλώνοντας αποφασισμένος να συγκρουστεί με «τον εφιάλτη των κρατικών παρεμβάσεων».

Με βάση έναν νόμο που επικυρώθηκε το 1970 από τον τότε πρόεδρο Ρίτσαρντ Νίξον, τον Νόμο περί Εθνικής Περιβαλλοντικής Πολιτικής (NEPA), για κάθε μεγάλο έργο θα πρέπει προηγουμένως να εκπονείται μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την αρμόδια ομοσπονδιακή αρχή. Την εποχή εκείνη το Κογκρέσο ήθελε να ενθαρρύνει «μια παραγωγική και ευχάριστη αρμονία μεταξύ του ανθρώπου και του περιβάλλοντός του».

Οι μελέτες αυτές ωστόσο παίρνουν χρόνια και για αυτό διαμαρτύρονται εδώ και πολύ καιρό τόσο οι εταιρείες όσο και ο πρόεδρος Τραμπ. Για παράδειγμα, λόγω μιας τέτοιας μελέτης καθυστέρησε για χρόνια η κατασκευή του αγωγού μεταφοράς πετρελαίου Keystone XL επί προεδρίας Μπαράκ Ομπάμα. Ο πρώην πρόεδρος τελικά απέρριψε το σχέδιο κατασκευής, αλλά ο Τραμπ έδωσε την άδεια να συνεχιστούν οι εργασίες.

Ο πρόεδρος δεν μπορεί να αλλάξει τον νόμο που ψηφίστηκε από το Κογκρέσο, αλλά μπορεί να τροποποιήσει τους κανόνες εφαρμογής του. Με βάση την πρόταση αυτή, δεν θα απαιτούνται περιβαλλοντικές μελέτες για έργα που χρηματοδοτούνται από τον ιδιωτικό τομέα (ή στα οποία η κρατική χρηματοδότηση είναι πολύ μικρή), όπως συμβαίνει για πολλούς πετρελαιαγωγούς. Επιπλέον, οι ομοσπονδιακές υπηρεσίες θα πρέπει να ολοκληρώνουν τις αναλύσεις τους μέσα σε δύο χρόνια, αντί για 4,5, που είναι σήμερα ο μέσος όρος, όπως είπε η Μέρι Νόιμαρ, η πρόεδρος του Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Ποιότητας στον Λευκό Οίκο.

Σύμφωνα με τη Νόιμαρ, για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων οι μελέτες παίρνουν κατά μέσο όρο επτά χρόνια. Κάποιες από αυτές χρειάστηκαν μια δεκαετία για να ολοκληρωθούν.

«Σήμερα, μπορεί να χρειαστούν πάνω από δέκα χρόνια απλώς για να εγκριθεί η κατασκευή ενός απλού δρόμου», είπε ο Ρεπουμπλικανός πρόεδρος.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι οικολογικές οργανώσεις θα προσφύγουν στα δικαστήρια για να μην εφαρμοστεί αυτή η πρόταση. «Έχουμε δημοκρατία, όχι δικτατορία. Θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας για να μπλοκάρουμε αυτήν την επικίνδυνη απόφαση και να προστατεύσουμε το μέλλον των παιδιών μας», είπε χαρακτηριστικά η Τζίνα ΜακΚάρθι, η πρώην επικεφαλής της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) επί προεδρίας Ομπάμα και νυν πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης Συμβούλιο Προστασίας Φυσικών Πόρων (NRDC).

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικός
Αυταρχισμός δίχως τέλος από διευθυντή εκπαίδευσης προς εκπαιδευτικούς για τον αγώνα υπέρ του Δημόσιου Σχολείου
«Οι εκπαιδευτικοί θα υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας να αγωνιζόμαστε με κάθε συλλογική μορφή που επιλέγουμε, για τη διάσωση του δημόσιου σχολείου, για...
Αυταρχισμός δίχως τέλος από διευθυντή εκπαίδευσης προς εκπαιδευτικούς για τον αγώνα υπέρ του Δημόσιου Σχολείου
klimt
Γκούσταβ Κλιμτ: Χαμένος πίνακας του πουλήθηκε έναντι 30 εκατ. ευρώ – Ποιος είναι
Χαμένος πίνακας του Γκούσταβ Κλιμτ πουλήθηκε για 30 εκατ. ευρώ – Αμφιβολίες για την προέλευσή του
Γκούσταβ Κλιμτ: Χαμένος πίνακας του πουλήθηκε έναντι 30 εκατ. ευρώ – Ποιος είναι
Αττικό νοσοκομείο
Γιάννης Καλλιάνος: ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας του πατέρα του διέταξε το Αττικό Νοσοκομείο
ΕΔΕ για τον θάνατο του πατέρα του Γιάννη Καλλιάνου διέταξε η διοίκηση του νοσοκομείου
Γιάννης Καλλιάνος: ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας του πατέρα του διέταξε το Αττικό Νοσοκομείο