Η «επανάσταση» στη Διδασκαλία έρχεται μέσω YouTube;
Έκθεση στη Γερμανία αναδεικνύει έναν διαφορετικό τρόπο χρήσης του δημοφιλούς μέσου από τους μαθητές - «Η αυτόνομη χρήση του από τους μαθητές προσδίδει μια νέα διάσταση στη διδασκαλία»

Μέχρι σήμερα το YouTube θεωρούνταν μέσο προβολής ελαφρών βίντεο που είχαν να κάνουν περισσότερο με μουσική, γυμναστική, αδυνάτισμα και γενικότερα συμβουλές ομορφιάς. Το πρόσφατο βίντεο του Ρέτσο, ενός φοιτητή που επέκρινε το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα και είχε τίτλο «Η καταστροφή της CDU» έκανε πρόσφατα σαφές ότι τα βίντεο στο YouTube δεν είναι μόνο για διασκέδαση αλλά μπορεί να είναι και ένα μέσο σοβαρής πολιτικής κριτικής, την οποία τα παραδοσιακά κόμματα έχουν κάθε λόγο να φοβούνται.

Η απήχηση του βίντεο του Ρέτσο δεν είναι το μόνο δεδομένο που εκπλήσσει σχετικά με τη χρήση του YouTube το τελευταίο διάστημα. Πρόσφατη έκθεση στην οποία ερωτήθηκαν 800 μαθητές καταδεικνύει ότι το YouTube είναι ένα μέσο το οποίο χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο με στόχο τη διδασκαλία. Εκτιμούν την χρησιμότητά τους.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της έκθεσης ο Τόμας Κρύγκερ, πρόεδρος της Κεντρικής Υπηρεσίας Πολιτικής Εκπαίδευσης, δήλωσε ότι μέχρι σήμερα έχει παραβλεφθεί η παιδαγωγική διάσταση της χρήσης του Youtube. «Η αυτόνομη χρήση του από τους μαθητές προσδίδει μια νέα διάσταση στη διδασκαλία, ωστόσο υποτιμάται ο ρόλος του τόσο από τους μαθητές όσο και από τους δασκάλους» λέει.

Η ώρα της ψηφιακής επανάστασης

Η έρευνα τονίζει ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν το YouΤube κυρίως για να επαναλάβουν την ύλη στο σχολείο που δεν μπόρεσαν να κατανοήσουν. Οι συντάκτες της έκθεσης επιμένουν ότι τα αποτελέσματα θα πρέπει να βρουν και πρακτική εφαρμογή στη διδασκαλία. Θα μπορούσε για παράδειγμα να ενταχθεί η αυτοδιδασκαλία μέσω YouΤube και στο κυρίως σχολικό πρόγραμμα. Ωστόσο υπάρχουν και ενστάσεις. Για παράδειγμα τι γίνεται εάν ο μαθητής διαλέξει ένα λάθος βίντεο για το μάθημα της κιθάρας. Τότε και αυτά που θα μάθει θα είναι λάθος.

Το ερώτημα όμως παραμένει. Πώς γονείς και δάσκαλοι θα ενημερωθούν και θα αποδεχθούν τη χρησιμότητα των βίντεο στην καθημερινή διδασκαλία στο σχολείο. Ο Τόμας Κρύγκερ, πρόεδρος της Κεντρικής Υπηρεσίας Πολιτικής Εκπαίδευσης, παραλληλίζει την κατάσταση με τις ευρωεκλογές. «Υπάρχει μια σχετική αμηχανία όσον αφορά την τρέχουσα πραγματικότητα, τους δασκάλους και τον κόσμο των μαθητών».

Απόδειξη ότι τα πράγματα είναι πλέον διαφορετικά αποτελεί και ο ίδιος ο Ρέτσο, ο οποίος δηλώνει ότι «τις τελευταίες ημέρες παίρνω τόσα πολλά μηνύματα από δασκάλους και μαθητές, οι οποίοι βλέπουν μαζί ένα βίντεο και συζητούν πάνω σε αυτό» έγραψε στο twitter. O Ρέτσο ελπίζει ότι με τον τρόπο αυτό θα γίνει η ψηφιακή επανάσταση στα σχολεία.

Πηγή: Deutsche Welle

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα