Thumbnail
Ο υπερβολικός φόρτος εργασίας των παιδιών καταστρέφει τη ζωή τους, χωρίς να βελτιώνει τις επιδόσεις τους στο σχολείο

Η μεγαλύτερη ένωση γονέων και κηδεμόνων της Ισπανίας κάλεσε σήμερα τα μέλη της να απεργήσουν από τις... σχολικές εργασίες όλο τον Νοέμβριο, θεωρώντας ότι ο υπερβολικός φόρτος εργασίας των παιδιών καταστρέφει τη ζωή τους, χωρίς να βελτιώνει τις επιδόσεις τους στο σχολείο.

Αυτή η ιδιότυπη απεργία κηρύχθηκε από την ισπανική Συνομοσπονδία Ενώσεων Πατέρων και Μητέρων Μαθητών (CEAPA) και ισχύει για όλα τα Σαββατοκύριακα του μήνα. Η CEAPA εκπροσωπείται σε 12.000 από τα 18.000 δημόσια σχολεία όπου φοιτούν μαθητές ηλικίας από 6 έως 18 ετών.

Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Χοσέ Λουίς Πάθος εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η CEAPA είναι "απολύτως πεπεισμένη ότι οι σχολικές εργασίες είναι επιζήμιες" επειδή δυσχεραίνουν την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών καθώς προσφέρουν μόνο καθαρά "ακαδημαϊκές" γνώσεις.

Η Ισπανία βρίσκεται στην πέμπτη θέση μεταξύ 38 χωρών σε ό,τι αφορά την ποσότητα των σχολικών εργασιών που δίνονται στους μαθητές για το σπίτι. Ακόμη περισσότερες εργασίες κάνουν μόνο οι μαθητές στη Ρωσία, την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Πολωνία, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης για το θέμα αυτό.

Οι επιδόσεις των Ισπανών μαθητών όμως στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις επιστήμες δεν φτάνουν ούτε στο μέσον όρο των συνομηλίκων τους των άλλων χωρών, αναφέρει η έκθεση Evaluation Pisa. Παράλληλα, το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο είναι διπλάσιο σε σύγκριση με των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά στη Φινλανδία ή τη Νότια Κορέα έχουν καλές επιδόσεις μολονότι ο χρόνος που τους χρειάζεται για να ολοκληρώσουν τις εργασίες που τους δίνονται για το σπίτι δεν ξεπερνούν τις 3 ώρες την εβδομάδα --στην Ισπανία είναι 6,5 ώρες και ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ 4,9 ώρες.

"Δεν θα πρέπει να μαθαίνουμε στα παιδιά να παπαγαλίζουν αλλά να χειρίζονται τις πληροφορίες, να αναπτύσσουν κριτική σκέψη, να μπορούν να ξεχωρίζουν τις σωστές από τις λάθος πληροφορίες", είπε ο Πάθος, τονίζοντας ότι "η κοινωνία έχει αλλάξει σε βάθος αλλά η ατμόσφαιρα στις σχολικές αίθουσες παραμένει η ίδια".

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Προάγεται στην ΣΤ' Δημοτικού και στην αιωνιότητα»: Το σπαρακτικό αντίο στον 12χρονο από την Άρτα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία, μαθητής
Μοριοδότηση και υπηρεσία στα δυσπρόσιτα: Οδηγός για μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Ποια σχολεία θεωρούνται δυσπρόσιτα και πώς μοριοδοτούνται – Όλες οι αλλαγές για το 2025
Μοριοδότηση και υπηρεσία στα δυσπρόσιτα: Οδηγός για μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Δημόσια εκπαίδευση
Η πλαστή εικόνα της στατιστικής και ο μύθος της «υπερβαθμολόγησης» των μαθητών
Όταν μιλάμε για «υπερβαθμολόγηση», έμμεσα καλούμαστε οι εκπαιδευτικοί να γίνουμε πιο αυστηροί/ες στα λάθη, αδιαφορώντας για την παιδαγωγικά αναγκαία...
Η πλαστή εικόνα της στατιστικής και ο μύθος της «υπερβαθμολόγησης» των μαθητών
PAIDEIAS
ΦΕΚ αναμορφωμένων τελικών αξιολογικών πινάκων κλάδων ΠΕ02, ΠΕ04.01, ΠΕ06, ΠΕ86 - Όλα τα ονόματα
Δημοσίευση σε ΦΕΚ αναμορφωμένων τελικών αξιολογικών πινάκων κλάδων ΠΕ02, ΠΕ04.01, ΠΕ06, ΠΕ86 -Προκήρυξη 2ΓΕ/2023»
ΦΕΚ αναμορφωμένων τελικών αξιολογικών πινάκων κλάδων ΠΕ02, ΠΕ04.01, ΠΕ06, ΠΕ86 - Όλα τα ονόματα