Νέο κυκλοφοριακό καθεστώς στην Αθήνα: Καταργείται ο παραδοσιακός δακτύλιος και εισάγεται νέο μοντέλο ρύθμισης της κυκλοφορίας
Στόχος είναι η έξοδος από το κέντρο των πιο παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων

Ο παραδοσιακός δακτύλιος της Αθήνας, που για δεκαετίες καθόριζε την κυκλοφορία με τα ζυγά και μονά, φαίνεται πως φτάνει στο τέλος του.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, το παλαιό σύστημα θεωρείται πλέον παρωχημένο και αναποτελεσματικό για τον περιορισμό της κυκλοφορίας και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ο στόχος του νέου συστήματος

Το νέο πλαίσιο κυκλοφορίας θα βασίζεται στην τεχνολογία και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οχημάτων. Στόχος είναι η έξοδος από το κέντρο των πιο παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, όπως:

  • Euro 1 (από 1992)

  • Euro 2 (από 1996)

  • Euro 3 (από 2000)

  • Euro 4 (από 2005)

Αυτά τα οχήματα εκπέμπουν πολλαπλάσιους ρύπους και θεωρούνται υπεύθυνα για το μεγαλύτερο μέρος της ατμοσφαιρικής επιβάρυνσης στο κέντρο της Αθήνας.

Ψηφιακή άδεια εισόδου και προτεραιότητες

Το νέο σύστημα θα περιλαμβάνει ηλεκτρονική άδεια εισόδου, ελεγχόμενη μέσω εφαρμογών και καμερών αναγνώρισης πινακίδων. Η πρόσβαση θα καθορίζεται από τον τύπο και τις εκπομπές του οχήματος:

  • Αμιγώς ηλεκτρικά: κυκλοφορία χωρίς περιορισμούς

  • Plug-in υβριδικά & Euro 6 χαμηλών εκπομπών CO₂: προνομιακή πρόσβαση

  • Παλιότερα οχήματα (Euro 1-4): σημαντικοί περιορισμοί ή πλήρης απαγόρευση εισόδου

Ουσιαστικά, ο νέος δακτύλιος θα λειτουργεί και ως κίνητρο για απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων, μειώνοντας τη ρύπανση στην πόλη.

Μέτρα για κατοίκους και εργαζόμενους

Η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους ώστε οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στο κέντρο να μην αποκλειστούν από την καθημερινότητά τους, με ειδικά δικαιώματα πρόσβασης για όσους το χρειάζονται. Παράλληλα, προβλέπεται ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να περιοριστεί η εξάρτηση από το ιδιωτικό αυτοκίνητο.

Το 2025 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στη διαχείριση της κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα. Στόχος είναι η βελτίωση της ποιότητας του αέρα, η ελάφρυνση της καθημερινότητας των πολιτών και η απομάκρυνση των οχημάτων περασμένων δεκαετιών από το κέντρο. Ο παραδοσιακός δακτύλιος ανήκει πια στο παρελθόν και η συζήτηση επικεντρώνεται σε ένα δίκαιο και βιώσιμο μοντέλο κυκλοφορίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρκίνος του μαστού
Οι γυναικολογικοί καρκίνοι μετά τα 40: Nέες ελπίδες από την ανοσοθεραπεία
Κάθε χρόνο περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια γυναίκες παγκοσμίως διαγιγνώσκονται με κάποια μορφή γυναικολογικού καρκίνου (εκτός του μαστού), ενώ...
Οι γυναικολογικοί καρκίνοι μετά τα 40: Nέες ελπίδες από την ανοσοθεραπεία
karbonara
Η τέλεια καρμπονάρα: όταν η μαγειρική συναντά τη χημεία της γεύσης
Η καρμπονάρα, απλή στη σύστασή της αλλά εξαιρετικά απαιτητική στην εκτέλεση, είναι κάτι παραπάνω από μια κλασική μακαρονάδα: είναι μάθημα φυσικής.
Η τέλεια καρμπονάρα: όταν η μαγειρική συναντά τη χημεία της γεύσης
Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέα
Οργή Ντόλκα που έχασε την κόρη της στα Τέμπη για Καραμανλή: «Βραβεύει φοιτήτρια του Γεωπονικού ενώ το 2023 δολοφόνησε μία άλλη»
Η κ. Ντόλκα χαρακτήρισε τη βράβευση «ασέβεια» και «ντροπή», κατηγορώντας τον Καραμανλή ως «μακελάρη των Τεμπών», ενώ σημείωσε ότι η κόρη της δεν θα...
Οργή Ντόλκα που έχασε την κόρη της στα Τέμπη για Καραμανλή: «Βραβεύει φοιτήτρια του Γεωπονικού ενώ το 2023 δολοφόνησε μία άλλη»