ταξί
«Δεν θα κάνουμε πίσω. Θέλουν να τελειώσουν το ελεύθερο επάγγελμα του ταξιτζή και να παραδώσουν τη δουλειά μας σε ιδιώτες».

Χωρίς ταξί είναι σήμερα, Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου, η Αθήνα, καθώς σε ισχύ βρίσκεται η 18ωρη απεργία των αυτοκινητιστών. Η κινητοποίηση ξεκίνησε τα μεσάνυχτα και θα ολοκληρωθεί στις 6 το απόγευμα, με στόχο τη μαζική συμμετοχή των μελών του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) στην έκτακτη γενική συνέλευση που πραγματοποιείται στις 10 π.μ.

Γιατί απεργούν οι οδηγοί ταξί

Οι οδηγοί κάνουν λόγο για υποβάθμιση του επαγγέλματος και «ανεξέλεγκτη είσοδο μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων» στο μεταφορικό έργο. Στην ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, αλλά και στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος Θύμιος Λυμπερόπουλος τόνισε: 

«Δεν θα κάνουμε πίσω. Θέλουν να τελειώσουν το ελεύθερο επάγγελμα του ταξιτζή και να παραδώσουν τη δουλειά μας σε ιδιώτες».

Το ΣΑΤΑ ανακοινώνει ότι θα προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ζητώντας να ακυρωθεί η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Τουρισμού και Υποδομών & Μεταφορών, με την οποία δίνεται η δυνατότητα και σε ΙΧ με οδηγό να αναλαμβάνουν αστικές μεταφορές.

Οι φόβοι του κλάδου

Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για «ευθεία παραβίαση» συνταγματικών διατάξεων και της υφιστάμενης νομοθεσίας, που –όπως υποστηρίζουν– αναγνωρίζει αποκλειστικά στα ταξί τη δυνατότητα αστικής μεταφοράς. Το ΣΑΤΑ εκτιμά ότι τα νέα μέτρα απειλούν:

  • τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος,

  • την οικονομική αξιοπρέπεια χιλιάδων οικογενειών,

  • τη λειτουργία του ταξί ως δημόσιας υπηρεσίας μεταφοράς.

Παράλληλα, καταγγέλλουν την «υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση χωρίς υποστήριξη», τα φορολογικά βάρη, την «πειρατεία» και την «υποκλοπή μεταφορικού έργου» από πολυεθνικές εταιρείες.

Ένα επάγγελμα σε καμπή

Η σύγκρουση του ΣΑΤΑ με την κυβέρνηση δεν είναι καινούργια· οι απεργίες των ταξί τα τελευταία χρόνια έχουν πάντα στο φόντο το ζήτημα της «απελευθέρωσης» των μεταφορών. Ωστόσο, η σημερινή κινητοποίηση δείχνει ότι ο κλάδος αισθάνεται σε οριακό σημείο: ανάμεσα σε νέες ρυθμίσεις, την πίεση των πολυεθνικών και την τεχνολογική μετάβαση.

Το σύνθημα του ΣΑΤΑ «ή εμείς ή αυτοί» συμπυκνώνει το κλίμα ανησυχίας και έντασης. Από τη μια πλευρά, οι ταξιτζήδες βλέπουν τον παραδοσιακό τους ρόλο να συρρικνώνεται. Από την άλλη, η κυβέρνηση προτάσσει το επιχείρημα της ελεύθερης αγοράς και της βελτίωσης των υπηρεσιών μετακίνησης.

Η έκβαση της προσφυγής στο ΣτΕ θα είναι καθοριστική, ωστόσο η διαμάχη έχει και πολιτικό χαρακτήρα. Το επόμενο διάστημα αναμένονται νέες κινητοποιήσεις, «όχι συνεχόμενες αλλά διαρκείς», όπως δηλώνει ο Θ. Λυμπερόπουλος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κουντούρης τηλέμαχος
Η Πολιτεία οφείλει σεβασμό και στήριξη στο πολυδιάστατο έργο των Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων
Άρθρο του Τηλέμαχου Κουντούρη, Προέδρου της  Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Η Πολιτεία οφείλει σεβασμό και στήριξη στο πολυδιάστατο έργο των Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων
portogalia
Πορτογαλία: Αναγνωρίζει το κράτος της Παλαιστίνης μετά τη Βρετανία, τον Καναδά και την Αυστραλία
Η Λισαβόνα στηρίζει ανοιχτά τη λύση των δύο κρατών ως τον μόνο δρόμο για μια δίκαιη και διαρκή ειρήνη στη Μέση Ανατολή
Πορτογαλία: Αναγνωρίζει το κράτος της Παλαιστίνης μετά τη Βρετανία, τον Καναδά και την Αυστραλία