Με αφορμή τα περιστατικά αυτά, ζητήσαμε από τον μηχανικό αυτοκινήτων Ευστράτιο Κοκκινάκη να εξηγήσει τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός όταν δει καπνό να βγαίνει από το καπό και ποιες είναι οι πιθανές αιτίες.
Τι κάνουμε άμεσα
Ο ειδικός είναι κατηγορηματικός:
Σταματάμε το όχημα σε ασφαλές σημείο.
Σβήνουμε τη μηχανή και ανάβουμε τα αλάρμ.
Βγαίνουμε αμέσως από το αυτοκίνητο.
Δεν ανοίγουμε σε καμία περίπτωση το καπό.
Ο λόγος είναι ότι το οξυγόνο μπορεί να φουντώσει τη φωτιά, ενώ αν υπάρχει διαρροή καυσίμου, η φλόγα μπορεί να εξαπλωθεί επικίνδυνα. Γι’ αυτό καλούμε αμέσως την πυροσβεστική και απομακρυνόμαστε.
Γιατί μπορεί να βγαίνει καπνός
Ο καπνός δεν σημαίνει πάντα φωτιά, μπορεί όμως να προειδοποιεί για σοβαρό πρόβλημα.
Λευκός καπνός: δείχνει συνήθως υπερθέρμανση κινητήρα ή διαρροή ψυκτικού υγρού.
Μαύρος καπνός: πιθανό σημάδι υπερβολικής καύσης καυσίμου ή βλάβης στο σύστημα τροφοδοσίας.
Μπλε ή πολύχρωμος καπνός: μπορεί να προέρχεται από καύση πλαστικών, μοκετών, λαδιών ή καυσίμων.
Αν δεν εξελιχθεί σε φωτιά, καλό είναι να μην προσπαθήσουμε να επισκευάσουμε μόνοι μας τη βλάβη, αλλά να καλέσουμε μηχανικό ή οδική βοήθεια.
Πρόληψη για περισσότερη ασφάλεια
Για να μειώσουμε τις πιθανότητες ενός τέτοιου περιστατικού, χρειάζεται τακτική φροντίδα:
Συνεπής έλεγχος στα σέρβις.
Παρακολούθηση ψυκτικού υγρού και λαδιών.
Έλεγχος στο σύστημα ψύξης.
Άμεση επίσκεψη σε συνεργείο αν δούμε σημάδια υπερθέρμανσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ