dysarithmisia
Οι όροι αυτοί χρησιμοποιούνται από εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους και άλλους ειδικούς για να περιγράψουν δυσκολίες στην εκμάθηση και κατανόηση των αριθμών.

Η δυσαριθμησία (ή δυσκαλκιουλία) περιγράφει τη δυσκολία ενός ατόμου να πραγματοποιεί σωστά και με αυτοπεποίθηση μαθηματικές πράξεις. Ένας μαθητής μπορεί να εφαρμόσει τη σωστή μέθοδο και να φτάσει στο σωστό αποτέλεσμα, όμως το κάνει μηχανικά, χωρίς σιγουριά.

Η αναριθμησία (ή ακαλκιουλία), από την άλλη, είναι η αδυναμία εκτέλεσης οποιασδήποτε μαθηματικής πράξης ή γενικότερα κατανόησης εννοιών που σχετίζονται με τους αριθμούς.

Σχέση με τη δυσλεξία

Έρευνες δείχνουν ότι περίπου το 60% των ατόμων με δυσλεξία παρουσιάζουν και δυσκολίες στα μαθηματικά. Ένα 11% υπερέχει στον συγκεκριμένο τομέα, ενώ οι υπόλοιποι βρίσκονται σε φυσιολογικά επίπεδα. Παρά τη στενή σχέση των δύο διαταραχών, η δυσαριθμησία πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστή μαθησιακή δυσκολία.

Συμπτώματα της δυσαριθμησίας

Δυσκολία ή αδυναμία εκτέλεσης βασικών πράξεων.

Δυσχέρεια στην κατανόηση και απομνημόνευση μαθηματικών κανόνων ή βημάτων.

Μπέρδεμα με μαθηματικά σύμβολα (+, –, ×, ÷, =, <, >).

Δυσκολία κατανόησης μαθηματικών όρων («υπόλοιπο», «διαφορά»).

Αντιστροφή ή αναστροφή αριθμών (π.χ. 27 αντί για 72).

Δυσκολίες με την έννοια του χρόνου (π.χ. εκμάθηση της ώρας).

Πρόβλημα με έννοιες όπως "κρατούμενο" ή "δανεικό" σε πράξεις.

Δυσκολία απομνημόνευσης της προπαίδειας.

Λάθη ακόμη και σε απλές πράξεις, όπως 2×6=8.

Συνήθεια να μετρούν με τα δάχτυλα ή να κάνουν βοηθητικά σχέδια αντί να χρησιμοποιούν αριθμούς.

Πώς σκέφτεται ένα παιδί με δυσαριθμησία

Ένα παιδί μπορεί να γνωρίζει τη λύση ενός προβλήματος αλλά να δυσκολεύεται να το εκφράσει γραπτά ή να το υπολογίσει με τον παραδοσιακό τρόπο. Συχνά στηρίζεται σε οπτικοχωρικές στρατηγικές, φαντάζεται δηλαδή την εικόνα του προβλήματος αντί να ακολουθεί σειριακά τους αριθμούς. Αυτό μπορεί να το καθυστερήσει στα πρώτα χρόνια εκπαίδευσης, αλλά ενδέχεται να το βοηθήσει αργότερα σε πιο σύνθετα μαθηματικά, όπως η γεωμετρία ή η τριγωνομετρία.

Δυσκολίες και σε άλλους τομείς

Η δυσαριθμησία συχνά συνδέεται και με άλλες δυσκολίες, όπως:

Αδυναμία να ακολουθήσουν οδηγίες ή να διαβάσουν χάρτες.

Προβλήματα στον συντονισμό (αθλήματα, χορός).

Δυσκολία στην εκμάθηση της ώρας ή στην τήρηση προγράμματος.

Δυσκολίες στη μουσική (π.χ. με νότες).

Σύγχυση στη χρονολογική σειρά γεγονότων.

Μπερδέματα με δεξί–αριστερό.

Λάθη στους υπολογισμούς χρημάτων και στα ρέστα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

prostima-kok.jpg
Η παράβαση που τον «έκαψε» όδηγο για 15 μέτρα διαδρομή - Γιατί έχασε το δίπλωμα για έξι μήνες;
Οι αρχές επέβαλαν εξάμηνη απαγόρευση οδήγησης, επιβεβαιώνοντας ότι ακόμα και η πιο μικρή παράβαση θεωρείται σοβαρή υπόθεση
Η παράβαση που τον «έκαψε» όδηγο για 15 μέτρα διαδρομή - Γιατί έχασε το δίπλωμα για έξι μήνες;
dysarithmisia
Δυσαριθμησία και Αναριθμησία: Τι σημαίνουν και πώς επηρεάζουν στα μαθηματικά
Οι όροι αυτοί χρησιμοποιούνται από εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους και άλλους ειδικούς για να περιγράψουν δυσκολίες στην εκμάθηση και κατανόηση των...
Δυσαριθμησία και Αναριθμησία: Τι σημαίνουν και πώς επηρεάζουν στα μαθηματικά