odigos
Στο τραπέζι βρίσκονται προτάσεις για αυστηρότερες ιατρικές εξετάσεις, περιορισμούς στο ωράριο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, γεωγραφικούς περιορισμούς για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται σε εξέλιξη έντονος διάλογος γύρω από τα ηλικιακά όρια και τις προϋποθέσεις ανανέωσης επαγγελματικών αδειών οδήγησης. Στόχος είναι η εξεύρεση ισορροπίας μεταξύ της διατήρησης της αυτονομίας των οδηγών και της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας. Στο τραπέζι βρίσκονται προτάσεις για αυστηρότερες ιατρικές εξετάσεις, περιορισμούς στο ωράριο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, γεωγραφικούς περιορισμούς για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών.

Το ιταλικό παράδειγμα

Η Ιταλία έχει εδώ και δεκαετίες θεσπίσει αυστηρούς κανόνες για τις άδειες κατηγοριών C και D, που αφορούν τη μεταφορά επιβατών και βαρέων φορτίων. Από τα 65 έτη απαιτούνται πιο εντατικοί ιατρικοί έλεγχοι, ενώ στα 68 έτη η ανανέωση γίνεται εφικτή μόνο κατ’ εξαίρεση και με ειδική ιατρική γνωμάτευση. Αντίθετα, οι άδειες κατηγορίας Β δεν επηρεάζονται, επιτρέποντας στους ηλικιωμένους οδηγούς να συνεχίσουν να χειρίζονται Ι.Χ.
Η συζήτηση για πιθανή αύξηση του ορίου στα 70 έτη επανήλθε πρόσφατα λόγω της σοβαρής έλλειψης επαγγελματιών οδηγών, η οποία ταλανίζει όχι μόνο την Ιταλία αλλά και πολλές άλλες χώρες.

Πανευρωπαϊκή έλλειψη οδηγών

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών έχει φτάσει τα 3,6 εκατομμύρια παγκοσμίως. Στη Γερμανία, μόλις το 2,6% των οδηγών φορτηγών είναι κάτω των 25 ετών, ενώ σχεδόν το 45% έχει ήδη ξεπεράσει τα 55. Στις 35 χώρες που εξετάστηκαν, οι οδηγοί κάτω των 25 ετών δεν ξεπερνούν το 6,5% του συνόλου, γεγονός που επιτείνει την ανησυχία για το μέλλον του κλάδου.

Η ελληνική πραγματικότητα

Στην Ελλάδα, το νομοθετικό πλαίσιο ορίζει ανώτατα όρια για την άσκηση επαγγελματικής οδήγησης:

  • 67 έτη για οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων

  • 65 έτη για οδηγούς σχολικών και τουριστικών λεωφορείων που μεταφέρουν μαθητές

Οι ρυθμίσεις αυτές έχουν θεσπιστεί για να διασφαλίσουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής, ειδικά σε οχήματα που μεταφέρουν επιβάτες και παιδιά. Οι περιορισμοί λειτουργούν προληπτικά, χωρίς να σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτών των ηλικιών είναι ακατάλληλοι.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Οδήγηση τέλος για ηλικιωμένους: Ποιοι χάνουν το δίπλωμα στα 65 και ποιοι στα 67

Voucher ΔΥΠΑ 750 ευρώ: - Πότε οι πληρώνεστε και που ξεκινάτε πρώτοι

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kopilasia
Θεσσαλονίκη: 6,5 χρόνια κάθειρξη στον προπονητή κωπηλασίας για σεξουαλικές πράξεις με 16χρονη
Κατά την ακροαματική διαδικασία, η νεαρή αθλήτρια κατέθεσε με λεπτομέρειες όσα συνέβαιναν στο περιθώριο των προπονήσεων και των αγώνων,...
Θεσσαλονίκη: 6,5 χρόνια κάθειρξη στον προπονητή κωπηλασίας για σεξουαλικές πράξεις με 16χρονη
Καύσωνας
Έκτακτες συστάσεις Πολιτικής Προστασίας: Μέτρα αυτοπροστασίας ενόψει του παρατεταμένου καύσωνα
Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού (ΕΔΕΚ) που εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), οι υψηλές θερμοκρασίες θα...
Έκτακτες συστάσεις Πολιτικής Προστασίας: Μέτρα αυτοπροστασίας ενόψει του παρατεταμένου καύσωνα
thrania
Αντίθετοι οι φιλόλογοι στη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών – Έντονη αντίδραση από την Πρωτοβουλία Φιλολόγων
Η μείωση των ωρών δεν είναι απλώς μια τεχνική ή οργανωτική επιλογή, αλλά μια πράξη βαθιά συμβολική και πολιτισμικά κρίσιμη, η οποία εγκυμονεί τον...
Αντίθετοι οι φιλόλογοι στη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών – Έντονη αντίδραση από την Πρωτοβουλία Φιλολόγων