odigos
Στο τραπέζι βρίσκονται προτάσεις για αυστηρότερες ιατρικές εξετάσεις, περιορισμούς στο ωράριο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, γεωγραφικούς περιορισμούς για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται σε εξέλιξη έντονος διάλογος γύρω από τα ηλικιακά όρια και τις προϋποθέσεις ανανέωσης επαγγελματικών αδειών οδήγησης. Στόχος είναι η εξεύρεση ισορροπίας μεταξύ της διατήρησης της αυτονομίας των οδηγών και της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας. Στο τραπέζι βρίσκονται προτάσεις για αυστηρότερες ιατρικές εξετάσεις, περιορισμούς στο ωράριο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, γεωγραφικούς περιορισμούς για συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών.

Το ιταλικό παράδειγμα

Η Ιταλία έχει εδώ και δεκαετίες θεσπίσει αυστηρούς κανόνες για τις άδειες κατηγοριών C και D, που αφορούν τη μεταφορά επιβατών και βαρέων φορτίων. Από τα 65 έτη απαιτούνται πιο εντατικοί ιατρικοί έλεγχοι, ενώ στα 68 έτη η ανανέωση γίνεται εφικτή μόνο κατ’ εξαίρεση και με ειδική ιατρική γνωμάτευση. Αντίθετα, οι άδειες κατηγορίας Β δεν επηρεάζονται, επιτρέποντας στους ηλικιωμένους οδηγούς να συνεχίσουν να χειρίζονται Ι.Χ.
Η συζήτηση για πιθανή αύξηση του ορίου στα 70 έτη επανήλθε πρόσφατα λόγω της σοβαρής έλλειψης επαγγελματιών οδηγών, η οποία ταλανίζει όχι μόνο την Ιταλία αλλά και πολλές άλλες χώρες.

Πανευρωπαϊκή έλλειψη οδηγών

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών έχει φτάσει τα 3,6 εκατομμύρια παγκοσμίως. Στη Γερμανία, μόλις το 2,6% των οδηγών φορτηγών είναι κάτω των 25 ετών, ενώ σχεδόν το 45% έχει ήδη ξεπεράσει τα 55. Στις 35 χώρες που εξετάστηκαν, οι οδηγοί κάτω των 25 ετών δεν ξεπερνούν το 6,5% του συνόλου, γεγονός που επιτείνει την ανησυχία για το μέλλον του κλάδου.

Η ελληνική πραγματικότητα

Στην Ελλάδα, το νομοθετικό πλαίσιο ορίζει ανώτατα όρια για την άσκηση επαγγελματικής οδήγησης:

  • 67 έτη για οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων

  • 65 έτη για οδηγούς σχολικών και τουριστικών λεωφορείων που μεταφέρουν μαθητές

Οι ρυθμίσεις αυτές έχουν θεσπιστεί για να διασφαλίσουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής, ειδικά σε οχήματα που μεταφέρουν επιβάτες και παιδιά. Οι περιορισμοί λειτουργούν προληπτικά, χωρίς να σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτών των ηλικιών είναι ακατάλληλοι.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ντουντουκα
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών στη Δυτική Θεσσαλονίκη την ημέρα του Αγιασμού κατά της υποχρηματοδότησης και των αυθαίρετων τοποθετήσεων
Οι Σύλλογοι επισημαίνουν ότι οι αποφάσεις του ΠΥΣΠΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης αμφισβητούν τη διαφάνεια, την ισονομία και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών,...
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών στη Δυτική Θεσσαλονίκη την ημέρα του Αγιασμού κατά της υποχρηματοδότησης και των αυθαίρετων τοποθετήσεων
stilo_1.jpg
Χάος στις υπηρεσιακές μεταβολές: Εκπαιδευτικοί «θύματα» διοικητικών λαθών και αδικιών
Αδικίες, αδιαφάνεια και αυθαιρεσίες πλήττουν εκπαιδευτικούς – Η Δ.Ο.Ε. ζητά άμεσες διορθώσεις στις υπηρεσιακές μεταβολές
Χάος στις υπηρεσιακές μεταβολές: Εκπαιδευτικοί «θύματα» διοικητικών λαθών και αδικιών
foto-mathites-sxoleia.jpg
Πίσω από τη βιτρίνα των Ωνασείων Σχολείων- Οι έξι μύθοι και η πραγματικότητα για τη λειτουργία τους
«Ωνάσεια Σχολεία: Το νέο μοντέλο εκπαίδευσης που φέρνει αντιπαραθέσεις»
Πίσω από τη βιτρίνα των Ωνασείων Σχολείων- Οι έξι μύθοι και η πραγματικότητα για τη λειτουργία τους