Τέλη κυκλοφορίας: «Δώρο» σε όσους καταθέτουν πινακίδες
Ηλεκτρική μετατροπή παλαιών οχημάτων: Η νέα στρατηγική της ΕΕ για καθαρές μετακινήσεις έως το 2050

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να επιταχύνει τη μετάβαση στην καθαρή κινητικότητα, προτείνοντας νέο κανονισμό έγκρισης τύπου ΕΕ για ηλεκτρικά μετασκευασμένα οχήματα.

Η εν λόγω πρόταση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την επίτευξη του στόχου μείωσης εκπομπών CO₂ κατά 90% έως το 2035 και την πλήρη απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στις μεταφορές μέχρι το 2050.

Γιατί χρειάζεται νέα πολιτική για τον υπάρχοντα στόλο αυτοκινήτων;

Η μέση ηλικία των ευρωπαϊκών οχημάτων αυξάνεται διαρκώς, ενώ ο στόλος των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) εξακολουθεί να κυριαρχεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Παρά την πρόοδο στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), η πραγματική περιβαλλοντική μετάβαση απαιτεί τον εξηλεκτρισμό και του υφιστάμενου στόλου.

Σήμερα, κυκλοφορούν στην Ευρώπη πάνω από 73 εκατομμύρια παλαιά αυτοκίνητα βενζίνης και diesel, τα οποία πρέπει να αποσυρθούν ή να μετατραπούν έως το 2050 για να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι της ΕΕ.

Ο «δρόμος προς το μηδέν» (Road-to-Zero) της T&E

Ο οδικός χάρτης Road-to-Zero της Transport & Environment (T&E) περιλαμβάνει:

  • Σταδιακή κατάργηση των νέων αυτοκινήτων ICE έως το 2035

  • Ηλεκτροκίνηση του εταιρικού στόλου έως το 2030

  • Ανάπτυξη κανονιστικού πλαισίου για ηλεκτρικές μετασκευές παλαιών οχημάτων

  • Στροφή στις δημόσιες μεταφορές και την ενεργή κινητικότητα

Ο συνδυασμός των παραπάνω μπορεί να επιφέρει μείωση 86% στις εκπομπές CO₂ από τον τομέα των οδικών μεταφορών έως το 2040 σε σύγκριση με το 2015.

Ηλεκτρικές μετασκευές: Η πιο αποτελεσματική λύση

Η μετατροπή παλαιών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά αναδεικνύεται ως προσιτή, βιώσιμη και κοινωνικά δίκαιη λύση. Οι ηλεκτρικές μετασκευές (retrofit) επιτρέπουν:

  • Αξιοποίηση του υφιστάμενου στόλου αντί για ακριβή αντικατάσταση

  • Μείωση εκπομπών CO₂ έως και 11% επιπλέον έως το 2040

  • Πρόσβαση σε καθαρή κινητικότητα για νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα

  • Δημιουργία νέας αγοράς μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να θεσπίσει πλαίσιο έγκρισης τύπου για τα μετασκευασμένα ηλεκτρικά οχήματα, δίνοντας ώθηση σε μια αναδυόμενη αγορά που μέχρι σήμερα παραμένει ανεξέλεγκτη.

Τι συμβαίνει με τα e-Fuels;

Τα συνθετικά καύσιμα (e-Fuels) προβάλλονται από ορισμένους ως εναλλακτική λύση, ωστόσο:

  • Έχουν υψηλότερο κόστος για τους καταναλωτές

  • Παρουσιάζουν μεγαλύτερες εκπομπές CO₂ στον κύκλο ζωής

  • Δεν μειώνουν την αστική ατμοσφαιρική ρύπανση

  • Απαιτούν τεράστια ποσά υδρογόνου, απαραίτητα για την αεροπορία και τη ναυτιλία

Σύμφωνα με την T&E, τα e-Fuels δεν έχουν περιβαλλοντικό, οικονομικό ή βιομηχανικό νόημα για τον τομέα των επιβατικών οχημάτων.

Επιτάχυνση εξηλεκτρισμού του εταιρικού στόλου

Η υποχρεωτική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από εταιρείες έως το 2030 είναι βασική στρατηγική για τη μετάβαση:

  • Οι εταιρικοί στόλοι διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα, άρα έχουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιρροή

  • Δημιουργείται μία δεξαμενή μεταχειρισμένων BEV για τους ιδιώτες αγοραστές

  • Οι ετήσιες εκπομπές CO₂ μειώνονται κατά 5% επιπλέον έως το 2040

Αποφυγή αύξησης της κυκλοφορίας

Ο οδικός χάρτης της T&E προτείνει επιπλέον:

  • Διακοπή της κατασκευής νέων δρόμων

  • Ενίσχυση δημόσιων συγκοινωνιών και σιδηροδρόμων

  • Αύξηση τιμής καυσίμων για να περιοριστεί η χρήση ΙΧ

  • Car sharing, αύξηση πληρότητας και μείωση SUV

Αυτά τα μέτρα οδηγούν σε επιπλέον μείωση 14% στις εκπομπές έως το 2040.

Προτάσεις πολιτικής της T&E

  1. Διατήρηση της απόφασης για κατάργηση των νέων ICE από το 2035

  2. Θέσπιση υποχρεωτικού στόχου 100% BEV για εταιρικά οχήματα έως το 2030

  3. Εστίαση σε ηλεκτρικές μετασκευές και προγράμματα στήριξης χαμηλού εισοδήματος

  4. Αποφυγή επενδύσεων σε e-Fuels για τον τομέα των ΙΧ

  5. Αναθεώρηση της στρατηγικής 2040 προς όφελος των μετατροπών

Ο εξηλεκτρισμός των νέων πωλήσεων δεν αρκεί. Η πραγματική μετάβαση σε καθαρές μετακινήσεις περνάει και μέσα από την ηλεκτρική μετατροπή των παλαιών οχημάτων, με κατάλληλη χρηματοδότηση, κανονιστική στήριξη και κοινωνική μέριμνα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση καλείται να επιλέξει λύσεις ρεαλιστικές, βιώσιμες και με άμεσο θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και την κοινωνία.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σοφία Ζαχαράκη
Σοφία Ζαχαράκη για Ελληνομάθεια: Ενισχυτικά τμήματα και δίγλωσσα προγράμματα στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης
Σε απάντηση ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή για ενίσχυση της ελληνομάθειας στους ορεινούς οικισμούς της Ροδόπης, η Υπουργός Παιδείας, Σοφία...
Σοφία Ζαχαράκη για Ελληνομάθεια: Ενισχυτικά τμήματα και δίγλωσσα προγράμματα στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης
Άδωνις Γεωργιάδης
«Δεν πάω, με απειλούν να με πυροβολήσουν»: Ο Άδωνις Γεωργιάδης ακυρώνει επίσκεψη στο Νοσοκομείο Δράμας
«Στα νοσοκομεία δεν πηγαίνω ούτε για να τσακώνομαι, ούτε για να με προπηλακίζουν πολιτικοί αντίπαλοι, ούτε για να δεχτώ απειλές όπως ότι θα με...
«Δεν πάω, με απειλούν να με πυροβολήσουν»: Ο Άδωνις Γεωργιάδης ακυρώνει επίσκεψη στο Νοσοκομείο Δράμας