Thumbnail
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως η αυξημένη κατανάλωση καλίου μέσω φρούτων όπως οι μπανάνες ίσως είναι πιο αποτελεσματική στη μείωση της αρτηριακής πίεσης από το να περιορίσει κανείς μόνο το αλάτι.

Η υπέρταση επηρεάζει σχεδόν το 1/3 των ενηλίκων παγκοσμίως και μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, όπως καρδιοπάθειες, εγκεφαλικά, ακόμα και νεφρικές παθήσεις ή άνοια. Μέχρι σήμερα, οι ειδικοί συμβουλεύουν μείωση του νατρίου για καλύτερο έλεγχο της πίεσης. Η νέα έρευνα όμως προσθέτει κάτι ακόμη: την ανάγκη για περισσότερο κάλιο.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο American Journal of Physiology-Renal Physiology και δείχνει ότι τρόφιμα πλούσια σε κάλιο, όπως οι μπανάνες και το μπρόκολο, μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση της πίεσης ακόμα περισσότερο απ’ ό,τι η απλή μείωση του αλατιού. Όπως εξηγεί η καθηγήτρια Anita Layton από το Πανεπιστήμιο του Waterloo, το να προσθέσει κανείς τροφές με κάλιο στη διατροφή του έχει πολύ θετικά αποτελέσματα.

Ο λόγος έχει να κάνει με τη δράση του νατρίου και του καλίου στο σώμα, καθώς πρόκειται για δύο ηλεκτρολύτες που ρυθμίζουν κρίσιμες λειτουργίες όπως η συστολή των μυών και η ισορροπία των υγρών.

Η έρευνα προτείνει ότι δεν έχει σημασία μόνο η ποσότητα νατρίου ή καλίου που καταναλώνουμε, αλλά κυρίως η αναλογία μεταξύ των δύο. Όταν το κάλιο υπερισχύει, η αρτηριακή πίεση φαίνεται να πέφτει πιο αποτελεσματικά.

Μάλιστα, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν ένα ειδικό υπολογιστικό μοντέλο που εξετάζει πώς επηρεάζει αυτή η αναλογία άνδρες και γυναίκες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι άνδρες είναι πιο ευάλωτοι στην υπέρταση, αλλά επίσης ανταποκρίνονται καλύτερα στην αύξηση του καλίου.

Αυτού του είδους η προσομοίωση μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμη για μελλοντικές μελέτες, καθώς βοηθά να ερευνηθούν οι επιδράσεις διατροφικών παραγόντων στον οργανισμό χωρίς κίνδυνο για τους ανθρώπους.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Μπόνους δημοσίων υπαλλήλων: Επιχορήγηση 45.300 ευρώ στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Η χρηματοδότηση αφορά την καταβολή κινήτρων και ανταμοιβών σε υπαλλήλους που συμμετέχουν στην υλοποίηση έργων του Ταμείου Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0»
Μπόνους δημοσίων υπαλλήλων: Επιχορήγηση 45.300 ευρώ στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Οι 11 κορυφαίοι Έλληνες καθηγητές σύμφωνα με την κατάταξη του κατάταξη του Research.com
Οι 11 Έλληνες καθηγητές που μπήκαν στο top 1.000 των κορυφαίων επιστημόνων του πλανήτη
Από το Στάνφορντ και το Κολούμπια μέχρι το CERN: Ποιοι είναι οι διαπρεπείς ερευνητές που κατέκτησαν την παγκόσμια ελίτ
Οι 11 Έλληνες καθηγητές που μπήκαν στο top 1.000 των κορυφαίων επιστημόνων του πλανήτη
καρτα αναπηριας
Έντυπη, ψηφιακή ή πλαστική κάρτας αναπηρίας: Οδηγίες για την αναγνώριση και εξυπηρέτηση
Εγκύκλιος του υπουργείου Οικογένειας για τις μορφές της κάρτας αναπηρίας και τις ενέργειες της πολιτείας
Έντυπη, ψηφιακή ή πλαστική κάρτας αναπηρίας: Οδηγίες για την αναγνώριση και εξυπηρέτηση