Ποτά-μπόμπες-αλκοόλ
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Πόσο μπορείτε να πίνετε σύμφωνα με ηπατολόγο

Όλοι γνωρίζουμε ότι η μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ είναι ένα καλό βήμα για την προστασία της υγείας του συκωτιού σας. Αλλά όταν θέλετε να πιείτε ένα ποτό για να διασκεδάσετε με την παρέα σας, υπάρχει μια επιλογή που θα μπορούσε να κάνει λιγότερη ζημιά στο ήπαρ από τις υπόλοιπες.

Μελέτες έχουν δείξει πως το αλκοόλ αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για ηπατική νόσο και ειδικότερα για κίρρωση του ήπατος. Οι γιατροί σας συμβουλεύουν να μειώσετε την κατανάλωση αλκοόλ και να μην πίνετε πολλά ποτά όταν βγαίνετε βόλτα, για να μην κάνετε κακό στο συκώτι σας.

Παρότι η κίρρωση του ήπατος μπορεί να χρειαστεί χρόνια για να αναπτυχθεί, η τακτική κατανάλωση αλκοόλ πάνω από τα συνιστώμενα όρια μπορεί να βλάψει το συκώτι με πολλούς ακόμη τρόπους.

Ποιο είναι το καλύτερο ποτό για το συκώτι σας

«Το λιγότερο αλκοόλ είναι το καλύτερο! Το υπερβολικό αλκοόλ οποιουδήποτε είδους συμβάλλει στην ηπατική νόσο και την κίρρωση του ήπατος» λέει η Melissa Prest, εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας. Η Prest επικαλείται τις κατευθυντήριες γραμμές του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) για την κατανάλωση αλκοόλ:

Από την πλευρά της η Nancy Reau, ηπατολόγος και αναπληρώτρια διευθύντρια Μεταμοσχεύσεων στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Rush στο Σικάγο αναφέρει στο Thehealthy ότι «Υπάρχουν πολλές μελέτες που δείχνουν ότι το αλκοόλ οποιουδήποτε τύπου μπορεί να αυξήσει τις επιπλοκές που σχετίζονται με το ήπαρ. Είναι επίσης δύσκολο να γνωρίζουμε τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το αλκοόλ όταν έχετε άλλη ηπατική νόσο, όπως λιπώδες ήπαρ ή ιογενή ηπατίτιδα».

Σύμφωνα με την ίδια, μία καλή επιλογή ποτού, αν έχετε υγιές συκώτι, είναι το κόκκινο κρασί το οποίος έχει και αντιοξειδωτικά. «Το μέτρο, όμως, είναι πολύ σημαντικό» τόνισε η Reau και υπογράμμισε ότι πρέπει να ακολουθείτε πιστά τις συστάσεις του CDC για την ασφαλή κατανάλωση αλκοόλ.

Το CDC συνιστά στις ακόλουθες κατηγορίες ατόμων να μην πίνουν καθόλου αλκοόλ:

  • Άτομα που είναι έγκυες ή ενδέχεται να μείνουν έγκυες
  • Άτομα ηλικίας κάτω των 21 ετών
  • Άτομα με ορισμένες ιατρικές παθήσεις
  • Άτομα που λαμβάνουν ορισμένα φάρμακα που μπορεί να αλληλεπιδράσουν με το αλκοόλ
  • Άτομα που αναρρώνουν από διαταραχή χρήσης αλκοόλ ή δεν είναι σε θέση να ελέγξουν την ποσότητα που πίνουν.

Το CDC συμβουλεύει επίσης τις γυναίκες που θηλάζουν να ρωτήσουν τον ιατρό τους αν τους επιτρέπει να πίνουν αλκοόλ.

Πηγή: oloygeia

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μουσική
Η μουσική εκπέμπει SOS στα σχολεία: Εκπαιδευτικοί καλούν σε κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘΑ»
Ο ΠΑΣΕΜΕ καταγγέλλει εκατοντάδες οργανικά κενά, απουσία της μουσικής από το Λύκειο και διαρκή υποβάθμιση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, ζητώντας...
Η μουσική εκπέμπει SOS στα σχολεία: Εκπαιδευτικοί καλούν σε κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘΑ»
Πανελλαδικές - πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλαδικές 2026: Αντίστροφη μέτρηση για τις βαθμολογίες - Πότε θα ανακοινωθούν
Στα τέλη Ιουνίου οι βαθμοί των υποψηφίων, ακολουθούν ΕΒΕ, μηχανογραφικό και η τελική «μάχη» για μια θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Πανελλαδικές 2026: Αντίστροφη μέτρηση για τις βαθμολογίες - Πότε θα ανακοινωθούν