Thumbnail
Ποια είναι τα ψιλά γράμματα στα συμβόλαια της κινητής τηλεφωνίας

Σειρά παρατυπιών περιέχουν τα περισσότερα συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας. Αυτό συμβαίνει επειδή ο προκαθορισμός των επιλογών από τους παρόχους για λογαριασμό του χρήστη καταστρατηγεί τις βασικές επιδιώξεις της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας.

Παράλληλα, φαίνεται ότι η Vodafone «καθοδηγεί» τους χρήστες να εξαιρούνται από τη διάθεση των στοιχείων τους, ακόμη και στις δημόσιες αρχές της χώρας, όπως είναι η υπηρεσία 112, που στόχο έχει τη διάσωση ζωών σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Η πρώτη παρατυπία στα συμβόλαια έχει να κάνει με τη διαδικασία opt-out από τους τηλεφωνικούς καταλόγους. Ο νόμος (ν. 3471/2006) επιβάλλει ότι ο καταναλωτής βρίσκεται εξαρχής στους τηλεφωνικούς καταλόγους και πρέπει ο ίδιος να επιλέξει την εξαίρεσή του από αυτούς (opt-out). Στην πράξη, ωστόσο, συμβαίνει το αντίθετο.

Τα συμβόλαια που αποστέλλουν οι πάροχοι στους συνδρομητές υποστηρίζουν τη διαδικασία opt-in. Δηλαδή ο πάροχος καθορίζει να βρίσκονται εκτός των τηλεφωνικών καταλόγων και πρέπει οι ίδιοι οι χρήστες να επιλέξουν να εισέλθουν σε αυτούς. Αυτό ισχύει τόσο για τα συμβόλαια της Vodafone όσο και της Nova, όπως φαίνεται από τις παράπλευρές εικόνες.

simvolaia

Και δεν είναι οι μόνες παρατυπίες των δύο εταιρειών. Τα προκαθορισμένα από τις δύο επιχειρήσεις συμβόλαια «επιβάλλουν» την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων, προωθητικών ενεργειών κ.λπ. από τους ίδιους τους παρόχους, αλλά όχι από τρίτους. Ο νόμος ο σχετικός με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ) επιβάλλει ότι οι πάροχοι για οποιαδήποτε ενέργεια στο επίπεδο αυτό θα πρέπει να ενημερώνουν τον καταναλωτή, ώστε αυτός να τοποθετηθεί ρητώς.

Αυτό σπανίως συμβαίνει, όπως καλά γνωρίζουν οι περισσότεροι χρήστες κινητών. Αντίθετα, τα συμβόλαια της κινητής πηγαινοέρχονται με τις προεπιλογές των παρόχων, τις οποίες σπανίως οι χρήστες κοιτάζουν ή/και αλλάζουν. Έτσι, τα συμβόλαια καθίστανται νομικά ορθά, καθώς φέρουν την υπογραφή του χρήστη-καταναλωτή. Στην πράξη, ωστόσο, ο καταναλωτής δεν έχει δει καν το συμβόλαιο και οι επιλογές που καταχωρίσθηκαν ήταν εκείνες που επέλεξε εξαρχής ο πάροχος.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Nova και η Vodafone στα συμβόλαιά τους ακολουθούν εντελώς διαφορετική στρατηγική όσον αφορά τη διάθεση των στοιχείων του χρήστη στις δημόσιες αρχές. Η Nova έχει εκ των προτέρων επιλέξει να παρέχονται τα στοιχεία του χρήστη του κινητού τηλεφώνου στην αρμόδια αρχή έκτακτης ανάγκης, ενώ η Vodafone όχι.

Η τακτική αυτή εξαίρεσης των χρηστών-καταναλωτών από τους ενοποιημένους τηλεφωνικούς καταλόγους βασικό στόχο έχει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, την «περιφρούρηση» της πελατειακής βάσης των εταιρειών. Καθένας, και κυρίως η Vodafone και η Nova, που δεν ήταν οι φορείς διαχείρισης του ενοποιημένου καταλόγου, δεν ήθελαν να δίνουν τα στοιχεία των πελατών τους στον φορέα διαχείρισης, που είναι ο ΟΤΕ και πλέον και η Cosmote, μετά τη συγχώνευση των δύο επιχειρήσεων.

Βεβαίως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η χρήση των ενοποιημένων τηλεφωνικών καταλόγων πολύ μικρή σημασία έχει πλέον για τους καταναλωτές. Κανένας σήμερα δεν ψάχνει καταλόγους για να βρει τηλέφωνα και διευθύνσεις.

Προς την κατεύθυνση αυτήν, καθοριστικό ρόλο είχαν οι πολιτικές των παρόχων, οι οποίες, επιλέγοντας την εξαίρεση της διάθεσης των στοιχείων στους τηλεφωνικούς καταλόγους, ουσιαστικά αναίρεσαν τον βασικό λόγο ύπαρξής τους, αφού καθένας γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να βρει τα στοιχεία που τον ενδιαφέρουν. Έτσι, άλλαξε όλη η φιλοσοφία δημιουργίας και λειτουργίας των τηλεφωνικών καταλόγων.

Βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει ότι τα στοιχεία των καταλόγων αυτών δεν είναι χρήσιμα. Οι επιχειρήσεις τα θέλουν, με στόχο τα δεδομένα τους ν’ αξιοποιηθούν σε προωθητικές ενέργειες, θέματα marketing κ.λπ.

Πηγή: powergame.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 22/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kriti
Χανιά: Ο Κρητικός που σκότωσε Γερμανό αλεξιπτωτιστή με μια πέτρα και ο θρυλικός πίνακας στον Γαλατά
Δεν έγινε ποτέ ξανά στην Ευρώπη ένας άοπλος ή άθλια εξοπλισμένος λαός, να πολεμήσει άρτια εξοπλισμένους και εκπαιδευμένους στρατιώτες…
Χανιά: Ο Κρητικός που σκότωσε Γερμανό αλεξιπτωτιστή με μια πέτρα και ο θρυλικός πίνακας στον Γαλατά
sxol_eksoterikou.jpg
Γκουδούλας : Στον... «αέρα» σχολικό συγκρότημα 900 ελληνόπουλων στο Μόναχο
H υπόθεση αυτή αφορά κοντά  στους 900 μαθητές- Ελληνόπουλα - Τι δήλωσε ο καθηγητής – ερευνητής στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου, Θωμάς Γκουδούλας
Γκουδούλας : Στον... «αέρα» σχολικό συγκρότημα 900 ελληνόπουλων στο Μόναχο
μπούλινγκ
ΔΠΕ Αν. Αττικής: Εκδήλωση για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
Πρόσκληση σε Εκδήλωση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού από τη Δ.Π.Ε. Αν....
ΔΠΕ Αν. Αττικής: Εκδήλωση για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
ypoyrgeiopaidias_aftodioikisi_9.jpg
Πρότυπα Σχολεία: Διευκρινίσεις του Υπουργείου Παιδείας για τα λάθη και τις αστοχίες στις εξετάσεις
Διευκρινίσεις σχετικά με τα θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας για την εισαγωγή στα Πρότυπα και Εκκλησιαστικά Γυμνάσια
Πρότυπα Σχολεία: Διευκρινίσεις του Υπουργείου Παιδείας για τα λάθη και τις αστοχίες στις εξετάσεις