Γιατί ένα αυτοκίνητο πιάνει φωτιά εν κινήσει;
Αναλυτικά οι λόγοι που ένα αυτοκίνητο πιάνει φωτιά εν κινήσει

Οι υψηλές θερμοκρασίες και η ελλιπής συντήρηση αποτελούν τους βασικότερους λόγους που αυξάνουν τις πιθανότητες εκδήλωσης φωτιάς στο αυτοκίνητο εν κινήσει.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μεγάλες ποσότητες πλαστικού, που μπορούν να υπερθερμανθούν, να λιώσουν και τελικά να προκαλέσουν φωτιά.

Τα παλιότερα αυτοκίνητα από την άλλη, δεν είναι συνήθως σωστά συντηρημένα. Έτσι, μια μικρή διαρροή λαδιού ή εύφλεκτου υγρού μπορεί να προκαλέσει φωτιά, εάν υπάρξει πολύ μεγάλη θερμοκρασία.

Επίσης, η ελαττωματική ηλεκτρική καλωδίωση, μπορεί να δημιουργήσει κάποιο βραχυκύκλωμα ή έναν σπινθήρα προκαλώντας φωτιά.

Για να αποφευχθούν όλα τα παραπάνω είναι ζωτικής σημασίας να τηρούμε τη σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου.

Ο ετήσιος έλεγχος του αυτοκινήτου είναι αναγκαίος, καθώς ο μηχανικός μπορεί να εντοπίσει την βλάβη και να την διορθώσει στο αρχικό στάδιο.

Παράλληλα, θα διακρίνει και τα σημεία του αυτοκινήτου που χρίζουν επισκευής, όπως και τα φθαρμένα ανταλλακτικά ώστε να αντικατασταθούν.

Εάν υπάρξει καπνός, μυρωδιά καμένου υλικού ή άλλα ύποπτα σημάδια, πρέπει ο οδηγός να σταματήσει το αυτοκίνητό του σε ασφαλές σημείο και να ελέγξει την πηγή του προβλήματος.

Μεγάλη σημασία έχει το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του σέρβις η χρήση γνήσιων ή πιστοποιημένων ανταλλακτικών μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιάς.

Πολλές φορές ακόμη και η χαμηλή στάθμη λαδιού αποτελεί αιτία υπερθέρμανσης του κινητήρα, καθώς δεν υπάρχει επαρκής λίπανση.

Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να έχει και η μειωμένη ποσότητα ψυκτικών υγρών που ανεβάζουν τη θερμοκρασία του κινητήρα, αυξάνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς.

Όταν τα αυτοκίνητα είναι μποτιλιαρισμένα αναπτύσσουν μεγάλες θερμοκρασίες.

Ένας κινητήρας που ζεσταίνεται μπορεί να αναφλέξει εύφλεκτα υγρά (πχ λάδι ή ψυκτικό υγρό) αν υπάρχει διαρροή προς τα καυτά εξαρτήματα του.

Άλλωστε, περίπου το 50% της μηχανής αποτελείται από πλαστικά.

Δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης (κολλημένο φρένο) προκαλεί υπερβολική τριβή και αρκετή θερμότητα στις δισκόπλακες ή στα ταμπούρα, που μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για πυρκαγιά.

Τέλος το σύστημα εξάτμισης πρέπει, επίσης, να λειτουργεί κανονικά, βοηθώντας την σωστή λειτουργία του κινητήρα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΦΩΤΟ- ΠΡΑΓΑ
Υλοποίηση Σχεδίου Κινητικότητας Εκπαιδευτικών του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης στην Πράγα
Συμμετοχή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης σε πρόγραμμα του Erasmus+
Υλοποίηση Σχεδίου Κινητικότητας Εκπαιδευτικών του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης στην Πράγα
ελευθερο σχεδιο
Πανελλαδικές 2024: Οταν η ΕΒΕ σε Γραμμικό και Ελεύθερο Σχέδιο γίνεται «κόφτης» υποψηφίων που πήγαν καλά στα άλλα μαθήματα...
Εβαλαν ΕΒΕ σε ειδικό μάθημα που... δεν διδάσκεται πια στα σχολεία - Ηχηρό «όχι» στην ΕΒΕ για τις Πανελλήνιες 2024 από τους διδάσκοντες/διδάσκουσες...
Πανελλαδικές 2024: Οταν η ΕΒΕ σε Γραμμικό και Ελεύθερο Σχέδιο γίνεται «κόφτης» υποψηφίων που πήγαν καλά στα άλλα μαθήματα...
daskaloi_teaching.jpg
Τον επόμενο μήνα απολύεται το 1/3 περίπου των εκπαιδευτικών που εργάζονται στη σχολική εκπαίδευση
Η ελαστική εργασία «πληγώνει» τη σχολική εκπαίδευση και εξουθενώνει δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς
Τον επόμενο μήνα απολύεται το 1/3 περίπου των εκπαιδευτικών που εργάζονται στη σχολική εκπαίδευση