Με ακυβέρνητο τρένο μοιάζει ο σιδηρόδρομος μόλις τέσσερις μήνες μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, όπως προκύπτει τουλάχιστον από τις απανωτές καταγγελίες των εργαζομένων στη λειτουργία του μέσου, οι οποίοι επιστρέφουν στα εξώδικα ευελπιστώντας πως αυτήν τη φορά θα εισακουστούν εγκαίρως.
Συρμοί που κινούνται με ανοιχτές πόρτες ή πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά κατά τη διάρκεια της διαδρομής, τρένα παλαιά και υποδομή που δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών, είναι μόνο μερικές από τις καταγγελίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες με τους φορείς του σιδηροδρόμου να κάνουν μπαλάκι τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες.
Οι εργαζόμενοι περιγράφουν εικόνες χάους - Εξώδικο προς την Hellenic Train
Μετά τους μηχανοδηγούς τη σκυτάλη των καταγγελιών πήραν οι εργαζόμενοι στις αμαξοστοιχίες της Hellenic Train, οι οποίοι περιγράφουν μια κατάσταση απόλυτου κινδύνου και ανασφάλειας τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους εργαζομένους στα τρένα, τονίζοντας σε εξώδικο που απέστειλαν προς την εταιρία πως δεν τηρούνται ούτε οι Κανονισμοί: «Οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται ότι έχουν μπει στο περιθώριο του ενδιαφέροντός σας και το σιδηροδρομικό έργο συνεχίζει να διεξάγεται χωρίς την τήρηση των Κανονισμών και υπό συνθήκες που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους».
Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΠΕΠ- ΤΡΑΙΝΟΣΕ) μάλιστα με το εξώδικό της, το οποίο κοινοποίησε και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δίνει στην εταιρία λειτουργίας προθεσμία πέντε ημερών προκειμένου να ληφθούν μέτρα, τα οποία θα ενισχύουν την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Οπως επισημαίνεται στο εξώδικο, τα προβλήματα μείζονος σπουδαιότητας και πρώτης προτεραιότητας συνοψίζονται στα παρακάτω:
Παρατηρούνται τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα στις αμαξοστοιχίες, τα οποία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πόρτες που δεν κλείνουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, με αποτέλεσμα να κινούνται συρμοί με ανοιχτές πόρτες ή πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά μόνες τους ενώ η αμαξοστοιχία είναι εν κινήσει. Τα προβλήματα αυτά οφείλονται στην παλαιότητα πολλών αμαξοστοιχιών σε συνδυασμό με την έλλειψη τεχνικού προσωπικού και τις παντελώς ακατάλληλες συνθήκες εργασίας στις τεχνικές βάσεις (κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός εργασίας και υποδομές), για τις οποίες έχουμε πολλές φορές διαμαρτυρηθεί.
Η σιδηροδρομική υποδομή, την ευθύνη και αρμοδιότητα της οποίας έχει ο ΟΣΕ, παραμένει σε κατάσταση που δεν μπορεί να υποστηρίξει και να εγγυηθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα στις σήραγγες, ο ελλιπής ή και ανύπαρκτος φωτισμός στους σταθμούς είναι προβλήματα σοβαρά, που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους και τα οποία γνωρίζετε και πρέπει άμεσα να επιλυθούν. Οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συνεχίζουν να εργάζονται με αγωνία για την ασφάλεια τη δική τους και των επιβατών.
Σύμφωνα με την ΠΕΠ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και το προσωπικό των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train εργάζεται κάτω από «επικίνδυνες συνθήκες εξαιτίας των περιστατικών βίαιων επιθέσεων, που συνεχίζουν να λαμβάνουν χώρα και μάλιστα αυξανόμενα». Προσθέτει μάλιστα ότι η εταιρία έχει την πλήρη ευθύνη για τις συνθήκες εργασίας του Προσωπικού Αμαξοστοιχιών και την προστασία της υγείας, σωματικής και ψυχικής, των εργαζομένων. «Η ευθύνη σας αυτή δεν μειώνεται εξαιτίας της κρατικής ολιγωρίας στη φύλαξη και αστυνόμευση των σταθμών», τονίζουν οι εργαζόμενοι.
Προθεσμία πέντε ημερών
Οι εργαζόμενοι ζητούν τη λήψη άμεσων μέτρων για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και της ασφάλειας της κυκλοφορίας και για την άμεση βελτίωση της συντήρησης του τροχαίου υλικού, με προσλήψεις τεχνικού προσωπικού και βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν στις τεχνικές βάσεις.
Επιπλέον ζητούν μέτρα για την προστασία του προσωπικού των αμαξοστοιχιών και την ασφάλεια των επιβατών από παραβατικούς και επικίνδυνους επιβάτες που προκαλούν βίαια επεισόδια σημειώνοντας πως στην κατεύθυνση αυτή απαιτείται η άμεση στελέχωση όλων των προαστιακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 2 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών και η άμεση στελέχωση των αρτηριακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 3 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών.
Το προσωπικό δίνει προθεσμία 5 ημερών στην εταιρία για να ενημερώσει για το νέο προγραμματισμό των δρομολογίων με την ανωτέρω στελέχωση και δύο εβδομάδων προκειμένου να επανενεργοποιήσει τις ομάδες ελέγχου που συστήθηκαν στις αρχές Ιουνίου και λειτούργησαν δυστυχώς μόνο για 4 ημέρες.
Καλούν επίσης τη Hellenic Train εντός πέντε ημερών να γνωστοποιήσει στους εργαζομένους τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί για την αποκατάσταση και βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να χορηγήσει αντίγραφα των σχετικών εγγράφων της προς τον ΟΣΕ και το υπουργείου, ενώ επαναλαμβάνουν την ανάγκη άμεσης έκδοσης πλήρους σειράς εγκυκλίων με ορθές οδηγίες για την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κίνησης.
Προειδοποιούν μάλιστα ότι σε διαφορετική περίπτωση επιφυλάσσονται να προσφύγουν σε κάθε νόμιμο μέσο και να ασκήσουν κάθε δικαίωμά τους για την προστασία της ζωής, της υγείας, της σωματικής ακεραιότητας και της αξιοπρέπειας όλων των εργαζόμενων.
Διαβάστε ακόμα στο ethnos.gr
Άρχισαν τα προβλήματα για τον Χρυσοχοΐδη: Στα κάγκελα διαγνωστικά εργαστήρια και γιατροί - Κούρεμα 45% στα εισοδήματά τους
Αδόλφος Χίτλερ: Ο πρώτος πόλεμος που κήρυξε μόλις ανέλαβε την εξουσία ήταν κατά των γυμνιστών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη