πατινια
Sos για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών - Παραβιάζονται όλοι οι κανόνες

Τον κώδωνα του κινδύνου, με αφορμή τα δύο δυστυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια σε Πάρο και Μύκονο, έκρουσε ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης.

Μιλώντας στο OPEN, τόνισε ότι δεν εφαρμόζεται το θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια, αυτό αναγνωρίζει δύο κατηγορίες, για όλα τα ΕΠΗΟ «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) δηλαδή πατίνια, e-roller, e-skateboard, αυτοεξισορροπούμενα μονόκυκλα ή δίκυκλα (hoverboards, segways):

  • ανώτατης ταχύτητας 6 χλμ./ώρα για ηλικίες 12+ που συμπεριφέρονται όπως οι πεζοί 
  • ανώτατης ταχύτητας 25 χλμ./ώρα για ηλικίες 15+ που προσιδιάζουν στο ποδήλατο

Ωστόσο στην πράξη αυτό το ανώτατο όριο των 25 χλμ./ώρα στην πράξη δεν τηρείται και υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις ακόμη και κίνησης τέτοιων οχημάτων στις εθνικές οδούς.

«Τα δύο περιστατικά στα νησιά πρέπει να προβληματίσουν, επειδή ως χώρα δεν έχουμε αντιμετωπίσει το μεγάλο θέμα της οδικής ασφάλειας, δεν έχουμε αντιμετωπίσει την διαχείριση των εναλλακτικών μορφών μετακίνησης. Οι όποιες προδιαγραφές δεν τηρούνται και δεν είναι δυνατόν να τηρούνται στην πράξη», τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Τα 25 χλμ./ώρα ως ανώτατο όριο ταχύτητας για την κίνηση σε δρόμους κατοικημένων περιοχών με όριο ταχύτητας τα 50 χλμ./ώρα, είναι το πλαίσιο για τα πατίνια. Δηλαδή, τυπικά δεν μπορούν να κινούνται σε κεντρικούς δρόμους με ανώτερο όριο, όπως π.χ. η Σταδίου στην Αθήνα ή η Τσιμισκή στην Θεσσαλονίκη. Πρέπει να κινούνται σε παράπλευρους δρόμους. Αλλά αυτό μάλλον είναι αδύνατο να ελεγχθεί.

Στα νησιά η κατάσταση είναι πάρα πολύ κακή, οι συνθήκες κυκλοφορίας. Θρηνούμε κάθε χρόνο πάρα πολλούς νεκρούς, έχουμε πάρα πολλούς τραυματίες. Το πρόβλημα προκύπτει και από την παροχή των μέσων μέσω επιχειρήσεων ενοικίασης, τόσο για πατίνια όσο και για «γουρούνες», κάθε είδους οχήματα, που συνυπάρχουν στο δρόμο. Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους δημιουργούν πάρα πολλά προβλήματα. «Πρέπει να δούμε με πολλή προσοχή το ζήτημα αυτό, γιατί θα έχουμε και άλλα θύματα, εφόσον δεν ελέγξουμε το ζήτημα της ταχύτητας».

Οι βασικοί κανόνες του ΚΟΚ για τα ΕΠΗΟ

  • υποχρεωτική χρήση κράνους
  • υποχρεωτική χρήση αντανακλαστικού εξοπλισμού τη νύχτα
  • μέγιστο όριο ταχύτητας τα 25 χλμ./ώρα
  • υποχρεωτική κίνηση σε ποδηλατόδρομους όπου υπάρχουν για την δεύτερη κατηγορία (6-25 χλμ./ώρα), αλλιώς στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος
  • απαγόρευση κυκλοφορίας σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα
  • υποχρεωτική ύπαρξη κουδουνιού, λευκού ή κίτρινου φωτός μπροστά, ερυθρού ανακλαστικού πίσω για νυχτερινή κίνηση
  • απαγόρευση χρήσης ακουστικών ή κινητού εν κινήσει
  • απαγόρευση μεταφοράς συνεπιβάτη
  • απαγόρευση παράλληλης πορείας με άλλο ΕΠΗΟ
  • υποχρεωτική μείωση ταχύτητας αντίστοιχης με τους πεζούς όπου υπάρχουν
  • υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς
  • υποχρεωτική αποβίβαση και βάδισμα όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος 

Σημειώνεται ότι αντίστοιχες απαγορεύσεις υπάρχουν και για τους ποδηλάτες, που επίσης ευρέως δεν τηρούνται στους ελληνικούς δρόμους.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα επιπλέον θεωρούνται μοτοποδήλατα και πρέπει να τηρούν τους αντίστοιχους κανόνες.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xuthi
Χούθι: Ποιοι είναι οι αντάρτες στην Υεμένη που επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα;
Η ιστορία του κινήματος των Χούθι πολιτικά και στρατιωτικά ξεκινά από τη δεκαετία του 1990
Χούθι: Ποιοι είναι οι αντάρτες στην Υεμένη που επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα;