πατινια
Sos για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών - Παραβιάζονται όλοι οι κανόνες

Τον κώδωνα του κινδύνου, με αφορμή τα δύο δυστυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια σε Πάρο και Μύκονο, έκρουσε ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης.

Μιλώντας στο OPEN, τόνισε ότι δεν εφαρμόζεται το θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια, αυτό αναγνωρίζει δύο κατηγορίες, για όλα τα ΕΠΗΟ «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) δηλαδή πατίνια, e-roller, e-skateboard, αυτοεξισορροπούμενα μονόκυκλα ή δίκυκλα (hoverboards, segways):

  • ανώτατης ταχύτητας 6 χλμ./ώρα για ηλικίες 12+ που συμπεριφέρονται όπως οι πεζοί 
  • ανώτατης ταχύτητας 25 χλμ./ώρα για ηλικίες 15+ που προσιδιάζουν στο ποδήλατο

Ωστόσο στην πράξη αυτό το ανώτατο όριο των 25 χλμ./ώρα στην πράξη δεν τηρείται και υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις ακόμη και κίνησης τέτοιων οχημάτων στις εθνικές οδούς.

«Τα δύο περιστατικά στα νησιά πρέπει να προβληματίσουν, επειδή ως χώρα δεν έχουμε αντιμετωπίσει το μεγάλο θέμα της οδικής ασφάλειας, δεν έχουμε αντιμετωπίσει την διαχείριση των εναλλακτικών μορφών μετακίνησης. Οι όποιες προδιαγραφές δεν τηρούνται και δεν είναι δυνατόν να τηρούνται στην πράξη», τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Τα 25 χλμ./ώρα ως ανώτατο όριο ταχύτητας για την κίνηση σε δρόμους κατοικημένων περιοχών με όριο ταχύτητας τα 50 χλμ./ώρα, είναι το πλαίσιο για τα πατίνια. Δηλαδή, τυπικά δεν μπορούν να κινούνται σε κεντρικούς δρόμους με ανώτερο όριο, όπως π.χ. η Σταδίου στην Αθήνα ή η Τσιμισκή στην Θεσσαλονίκη. Πρέπει να κινούνται σε παράπλευρους δρόμους. Αλλά αυτό μάλλον είναι αδύνατο να ελεγχθεί.

Στα νησιά η κατάσταση είναι πάρα πολύ κακή, οι συνθήκες κυκλοφορίας. Θρηνούμε κάθε χρόνο πάρα πολλούς νεκρούς, έχουμε πάρα πολλούς τραυματίες. Το πρόβλημα προκύπτει και από την παροχή των μέσων μέσω επιχειρήσεων ενοικίασης, τόσο για πατίνια όσο και για «γουρούνες», κάθε είδους οχήματα, που συνυπάρχουν στο δρόμο. Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους δημιουργούν πάρα πολλά προβλήματα. «Πρέπει να δούμε με πολλή προσοχή το ζήτημα αυτό, γιατί θα έχουμε και άλλα θύματα, εφόσον δεν ελέγξουμε το ζήτημα της ταχύτητας».

Οι βασικοί κανόνες του ΚΟΚ για τα ΕΠΗΟ

  • υποχρεωτική χρήση κράνους
  • υποχρεωτική χρήση αντανακλαστικού εξοπλισμού τη νύχτα
  • μέγιστο όριο ταχύτητας τα 25 χλμ./ώρα
  • υποχρεωτική κίνηση σε ποδηλατόδρομους όπου υπάρχουν για την δεύτερη κατηγορία (6-25 χλμ./ώρα), αλλιώς στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος
  • απαγόρευση κυκλοφορίας σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα
  • υποχρεωτική ύπαρξη κουδουνιού, λευκού ή κίτρινου φωτός μπροστά, ερυθρού ανακλαστικού πίσω για νυχτερινή κίνηση
  • απαγόρευση χρήσης ακουστικών ή κινητού εν κινήσει
  • απαγόρευση μεταφοράς συνεπιβάτη
  • απαγόρευση παράλληλης πορείας με άλλο ΕΠΗΟ
  • υποχρεωτική μείωση ταχύτητας αντίστοιχης με τους πεζούς όπου υπάρχουν
  • υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς
  • υποχρεωτική αποβίβαση και βάδισμα όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος 

Σημειώνεται ότι αντίστοιχες απαγορεύσεις υπάρχουν και για τους ποδηλάτες, που επίσης ευρέως δεν τηρούνται στους ελληνικούς δρόμους.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα επιπλέον θεωρούνται μοτοποδήλατα και πρέπει να τηρούν τους αντίστοιχους κανόνες.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έρχεται «βαρύς» καύσωνας στην Αττική: Πάνω από 42°C τις επόμενες ημέρες

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paralia
«Βροχή» καταγγελιών για αυθαιρεσίες στις παραλίες – Στο μικροσκόπιο χιλιάδες περιπτώσεις
Περισσότερες από 3.000 καταγγελίες για τις ελληνικές παραλίες – Ο «χάρτης» των παραβάσεων και τα πρόστιμα
«Βροχή» καταγγελιών για αυθαιρεσίες στις παραλίες – Στο μικροσκόπιο χιλιάδες περιπτώσεις
enoikio.jpg
Επιδότηση ενοικίου: «Καμπάνα» της ΑΑΔΕ για ψευδείς δηλώσεις – Οι δύο κυρώσεις, τα πρόστιμα και ποιοι δικαιούνται τα ποσά
Αυστηροί έλεγχοι από την ΑΑΔΕ, διασταυρώσεις στοιχείων και ποινές έως 8,76% ετησίως για ανακριβή εισοδηματικά ή μισθωτικά δεδομένα – Ποιες παροχές...
Επιδότηση ενοικίου: «Καμπάνα» της ΑΑΔΕ για ψευδείς δηλώσεις – Οι δύο κυρώσεις, τα πρόστιμα και ποιοι δικαιούνται τα ποσά
dimitris melissanidis
Εξαγοράζεται η Εφημερίδα των Συντακτών από τον Δημήτρη Μελισσανίδη
Μεγάλο Μπάσιμο και ενίσχυση του Δημήτρη Μελισσανίδη στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο με εξαγορά της Εφημερίδας των Συντακτών
Εξαγοράζεται η Εφημερίδα των Συντακτών από τον Δημήτρη Μελισσανίδη
Erasmus
Erasmus+: Επιμορφωτικό σεμινάριο του 2ου ΓΕΛ Ναυπλίου στη Σεβίλλη της Ισπανίας
Οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να εργαστούν σε ομάδες, να συμμετάσχουν σε εργαστήρια δημιουργίας e - portfolio, blog, padlet, quiz, ταινία...
Erasmus+: Επιμορφωτικό σεμινάριο του 2ου ΓΕΛ Ναυπλίου στη Σεβίλλη της Ισπανίας