Αυτοκίνητο: Πώς ελέγχουμε και πώς συμπληρώνουμε λιπαντικό στον κινητήρα
Ο έλεγχος της στάθμης του λιπαντικού στο αυτοκίνητο και η συμπλήρωσή του σε περίπτωση μειωμένης ποσότητας είναι ένας απαραίτητος έλεγχος που πρέπει να κάνει ο οδηγός πολύ συχνά

Πριν από κάθε έλεγχο θα πρέπει να έχει διαθέσιμο λιπαντικό, πανιά και χωνί. Πρέπει επίσης το αυτοκίνητο να βρίσκεται οριζόντια και να μην έχει κλίση το έδαφος, γιατί η μέτρηση της στάθμης δεν θα είναι σωστή.

Για να μετρήσουμε το λιπαντικό, αρκεί να τραβήξουμε τη ράβδο στάθμης λαδιού έξω από τον κινητήρα, να σκουπίσουμε με ένα πανί τα σημάδια του λαδιού και να τοποθετήσουμε ξανά τη ράβδο στη αρχική της μέχρι να κουμπώσει. Κατόπιν βγάζουμε έξω τη ράβδο και βλέπουμε το σημάδι που έχει αφήσει το λιπαντικό. Σε αυτήν υπάρχουν δύο σημάδια. Το κάτω δείχνει την ελάχιστη στάθμη λιπαντικού και το πάνω το μέγιστο. Η απόσταση μεταξύ των δύο σημαδιών αντιστοιχεί περίπου σε ένα λίτρο λιπαντικού.

Κατά τη διάρκεια της μέτρησης ο κινητήρας θα πρέπει να μην είναι εντελώς κρύος, αλλά ούτε και πολύ ζεστός. Αν είναι ζεστός θα πρέπει να περιμένετε μερικά λεπτά μετά το σβήσιμο πριν ελέγξετε τη στάθμη λαδιού, γιατί το λάδι πρέπει να βρεθεί στο κάτω μέρος του κινητήρα.

Η συμπλήρωση λαδιού όταν ο κινητήρας είναι ζεστός συνήθως δεν αποτελεί πρόβλημα. Ωστόσο, υπάρχει κίνδυνος εγκαυμάτων κατά το άνοιγμα και το κλείσιμο της τάπας λαδιού. Από την άλλη όταν έχει σβήσει πριν λίγο ο κινητήρας η μέτρηση δεν είναι σωστή, γιατί το λιπαντικό βρίσκεται ακόμη στα κινητά μέρη του κινητήρα.

Εάν το όχημα έχει πολύ λίγο λάδι, ανάβει ένα κόκκινο λαμπάκι στο καντράν του αυτοκινήτου. Αυτό ουσιαστικά προειδοποιεί τον οδηγό ότι πρέπει να συμπληρώσει άμεσα λιπαντικό. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα στον κινητήρα, με υπερθέρμανση λόγω ελλιπούς λίπανσης.

Ανάλογα με το αυτοκίνητο και την παλαιότητά του ο οδηγός οφείλει κάθε λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα να ελέγχει την στάθμη του λιπαντικού. Εάν υπάρξει μικρή ποσότητα λαδιού πάνω από το ανώτερο σημείο στάθμης κατά τη συμπλήρωση, αυτό συνήθως δεν αποτελεί πρόβλημα για τον κινητήρα. Εάν υπάρχει σαφώς πάρα πολύ λιπαντικό, τότε θα πρέπει να αντληθεί. Και φυσικά πάντα συμπληρώνουμε με λιπαντικό που έχει τις ίδιες προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής και έχουμε μέσα στον κινητήρα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γριγο
Εκατοντάδες κόσμου στους δρόμους της Αθήνας στην πορεία για τη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου
Λίγο μετά τις 12:00, φοιτητές και μαθητές συγκεντρώθηκαν στα Προπύλαια για να ξεκινήσουν την πρώτη πορεία προς το Σύνταγμα
Εκατοντάδες κόσμου στους δρόμους της Αθήνας στην πορεία για τη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου
αει
Στρατολογία και επιστήμονες στο εξωτερικό: Το νέο νομοσχέδιο επιβαρύνει τη νέα γενιά ερευνητών
Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Άμυνας δημιουργεί αντικίνητρα για τη νέα γενιά επιστημόνων, περιορίζοντας την επιστροφή τους στην Ελλάδα και...
Στρατολογία και επιστήμονες στο εξωτερικό: Το νέο νομοσχέδιο επιβαρύνει τη νέα γενιά ερευνητών
Σχολική βία
Ανηλίκη βία στα σχολεία - Η εκπαίδευση ως ασπίδα πρόληψης
Τα αίτια της βίας είναι πολυπαραγοντικά, περιλαμβάνοντας οικογενειακές δυσκολίες, κοινωνικές πιέσεις και έλλειψη κοινωνικοσυναισθηματικών...
Ανηλίκη βία στα σχολεία - Η εκπαίδευση ως ασπίδα πρόληψης
panepistimio patrwn
Πανεπιστήμιο Πατρών: Κλείνουν 8 Δεκεμβρίου οι υποτροφίες στα σεμινάρια
Μια από τις τελευταίες ευκαιρίες του έτους: οι υποτροφίες για τα μοριοδοτούμενα προγράμματα του Πανεπιστημίου Πατρών κλείνουν τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου...
Πανεπιστήμιο Πατρών: Κλείνουν 8 Δεκεμβρίου οι υποτροφίες στα σεμινάρια