Έρχεται περιβαλλοντικό τέλος 1.000 ευρώ για τα ρυπογόνα αυτοκίνητα- Ποια οχήματα αφορά
«Δεν θέλουμε οι πολίτες να αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας που μολύνουν τον περιβάλλον»

Την υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους για παλαιά ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος που εντάχθηκε στο συζητούμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος της δικαστικής προστασίας».

Με την τροπολογία επεκτείνεται η υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους 1.000 ευρώ, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης και για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro-5b.

Όπως σημείωσε ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Σκρέκας, «δε θέλουμε οι πολίτες να αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας που μολύνουν τον περιβάλλον, όταν μάλιστα είναι πιθανόν να επιβληθεί σε λίγα χρόνια σχετικό περιβαλλοντικό τέλος, σε μόνιμη βάση, από την ΕΕ». 

Παράλληλα, όπως ανέφερε ο υπουργός Περιβάλλοντος, τρία είναι τα σχήματα που ενδιαφέρονται αυτή τη στιγμή για τη ΛΑΡΚΟ. «Τελείωσε η 1η φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, και τώρα είμαστε στην τελική φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Αυτή τη στιγμή έχουμε τρία σχήματα». 

Ποιους αφορά

Το νέο χαράτσι ύψους 1.000 ευρώ προβλέπεται ακόμα και σε αυτοκίνητα 8ετίας, τα οποία εισάγονται ως μεταχειρισμένα από το εξωτερικό, ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Εuro 5b.

Πρόκειται βασικά για οχήματα από 8 – 11 ετών, τα οποία είχαν πρώτη άδεια κυκλοφορίας στο διάστημα μεταξύ των ετών 2011 έως 2014.

Μεταβατική διάταξη προβλέπει ότι απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους μόνο τα οχήματα των προαναφερόμενων περιπτώσεων, για τα οποία έχουν υποβληθεί, κατά δημοσίευση της εν λόγω ρύθμισης, δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής.

Να σημειωθεί ότι η υφιστάμενη νομοθεσία προέβλεπε ήδη την επιβολή επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτου περιβαλλοντικού τέλους ύψους:

  • 3.000 ευρώ για τα οχήματα Ειιro 4 (ΙΧ και φορτηγά) και
  • 1.000 ευρώ, για τα οχήματα Euro 5a (ΙΧ και φορτηγά).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο κορυφαίο Μεταπτυχιακό για Εκπαιδευτικούς από ΕΚΠΑ, ΠΑΔΑ και ΑΣΠΑΤΕ "Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη"

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 26/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepistimio-patron
Η πρώτη ποινή στην ιστορία των ελληνικών Πανεπιστημίων από την πτώση της δικτατορίας για συνδικαλιστικούς λόγους
«Διώχθηκαν πειθαρχικά επειδή συμμετείχαν στις φοιτητικές κινητοποιήσεις ενάντια στον νόμο για τα ιδιωτικά ΑΕΙ, με αποτέλεσμα να τους επιβληθεί...
Η πρώτη ποινή στην ιστορία των ελληνικών Πανεπιστημίων από την πτώση της δικτατορίας για συνδικαλιστικούς λόγους