Τι είναι οι «μυστικοί επιβάτες» σε μετρό, τραμ, λεωφορεία;
«Μυστικοί επιβάτες» σε μετρό, τραμ, λεωφορεία που δεν θα θυμίζουν ελεγκτές - Ποιος θα είναι ο στόχος τους

Μυστικοί… επιβάτες, οι οποίοι θα καταγράφουν τα κακώς κείμενα ή τυχόν παράπονα χρηστών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αναμένεται να μπουν σε ΟΑΣΑ, Ο.ΣΥ. και ΣΤΑ.ΣΥ. το επόμενο διάστημα προκειμένου να υπάρξει βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου.

Οπως τονίζουν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο, οι «μυστικοί επιβάτες» δεν θα θυμίζουν ελεγκτές, απλώς θα βρίσκονται σε οχήματα και συρμούς παρατηρώντας τι συμβαίνει εντός τους και σημειώνοντας όλα όσα χρειάζεται να αλλάξουν αναφορικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες έτσι ώστε τα ΜΜΜ να βελτιωθούν περαιτέρω. Παράλληλα, θα καλούν στο κέντρο εξυπηρέτησης προκειμένου να πιστοποιούν αν πράγματι οι επικοινωνίες γίνονται όπως προβλέπεται και δεν υπάρχουν δυσαρεστημένοι επιβάτες.

«Από την έναρξη της πανδημίας του Covid-19 οι συγκοινωνίες της Αθήνας βρίσκονται σε μια διαρκή προσπάθεια διασφάλισης της απρόσκοπτης και ασφαλούς εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, με την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου, την αύξηση των δρομολογίων και τη μείωση των χρονοαποστάσεων», αναφέρουν πηγές του οργανισμού στον «Ε.Τ.».

Tα κριτήρια

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η πιστοποίηση του ΟΑΣΑ σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας επιβατικών μεταφορών ISO 13816, το οποίο ορίζει συγκεκριμένα κριτήρια.

Ειδικότερα, τα 8 κριτήρια του προτύπου αφορούν:

  1. Τη διαθεσιμότητα των μέσων, δηλαδή τη γεωγραφική κάλυψη του δικτύου, το ωράριο λειτουργίας, τη συχνότητα των δρομολογίων κ.λπ.
  2. Την προσβασιμότητα των μέσων προς όλους και ειδικότερα τα ΑμεΑ, καθώς επίσης τη διαθεσιμότητα εισιτηρίων σύμφωνα με τις ανάγκες των επιβατών.
  3. Την παροχή αξιόπιστης πληροφόρησης προς τον επιβάτη (γενικές πληροφορίες, στοιχεία δρομολογίων, τιμές εισιτηρίων, δικαιώματα ελεύθερης – μειωμένου κομίστρου μετακίνησης κ.λπ.).
  4. Την καλύτερη δυνατή τήρηση των δρομολογίων και τη βελτίωση του χρόνου των μετακινήσεων.
  5. Την άρτια εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από το προσωπικό των μέσων (προσωπικό πώλησης εισιτηρίων, προσωπικό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, κ.λπ.).
  6. Τη διασφάλιση συνθηκών άνετης μετακίνησης εντός των μέσων.
  7. Την ασφάλεια των επιβατών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας από τον Covid-19.
  8. Την προστασία του περιβάλλοντος.

Οπως τονίζουν οι ίδιες πηγές από τον οργανισμό, «για τα κριτήρια αυτά ο ΟΑΣΑ έθεσε συγκεκριμένους στόχους, όπως η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, η αύξηση του αριθμού των στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ με προεξοχές προσβασιμότητας ΑμεΑ, η αύξηση του αριθμού των σημείων πώλησης εισιτηρίων, η αύξηση του αριθμού των τηλεματικών στάσεων, η παροχή καλύτερης ενημέρωσης προς το επιβατικό κοινό μέσω νέας ιστοσελίδας και συστήματος GIS κ.λπ.».

«Πρότυπες γραμμές»

Βασικός στόχος του ΟΑΣΑ είναι η άμεση εφαρμογή της μέγιστης δυνατής ποιότητας εξυπηρέτησης τόσο σε όρους συχνότητας δρομολογίων και χρονοαποστάσεων όσο και σε όρους όλων των επιμέρους παραμέτρων ποιότητας (λειτουργία τηλεματικής, κατάσταση οχημάτων, επάρκεια σημείων πώλησης, άνεση μετακίνησης, καθαριότητα, ασφάλεια κ.λπ.), σε επιλεγμένες λεωφορειακές γραμμές του δικτύου που θα αποτελέσουν τις «πρότυπες γραμμές». Απώτερος σκοπός – δεδομένων και των όποιων οικονομικών και άλλων περιορισμών- είναι η σταδιακή σύγκλιση όλο και περισσότερων λεωφορειακών γραμμών στο επίπεδο ποιότητας των «πρότυπων».

Προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing

Ετερο βήμα που θα ενισχύσει τον διαθέσιμο στόλο είναι η προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing. Η διαγωνιστική διαδικασία για τα λεωφορεία που θα προμηθευτεί ο οργανισμός έχει ολοκληρωθεί και στις αρχές του 2021 αναμένονται τα οχήματα.

Συγκεκριμένα, αναμένεται να μισθωθούν 90 ντιζελοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) αστικά λεωφορεία αστικού τύπου (μεταχειρισμένα ή καινούργια), χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητα, ηλικίας μέχρι δέκα ετών (έτος κατασκευής 2010 ή/και μεταγενέστερο), κατηγορίας EURO V ή νεότερης. Η μίσθωση θα ισχύει για 3 έτη με δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμα έτος.

Υπενθυμίζεται ότι με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, η Ο.ΣΥ. έχει ενισχυθεί με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση, δηλαδή περί τα 1.280 οχήματα, όταν το καλοκαίρι του 2019 στους δρόμους της Αθήνας έβγαιναν περί τα 850.

Με την προσθήκη των οχημάτων των ΚΤΕΛ καταγράφεται βελτίωση σε 60 γραμμές (ΚΤΕΛ) και 68 γραμμές (ΟΣΥ) με 1.400 επιπλέον δρομολόγια σε ημερήσια βάση.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιδιωτικα πανεπιστημια
Πανεπιστημιακοί: «Πολιτική εξαπάτηση» τα περί μη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων -Ενδιαφέρονται ολιγοπώλια
«Είναι πολλά τα λεφτά»: Θα ελέγχονται κάθε χρόνο τα έσοδα των ιδιωτικών πανεπιστημίων, που απαγορεύεται να διανεμηθούν, αλλά όχι η μεταφορά και...
Πανεπιστημιακοί: «Πολιτική εξαπάτηση» τα περί μη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων -Ενδιαφέρονται ολιγοπώλια