Παρά τη γενναιόδωρη ενίσχυση της με κρατικό χρήμα 120 εκατ. ευρώ κι ενώ έχει λάβει πλήθος άλλων ενισχύσεων μέσω του προγράμματος SURE και των αναστολών συμβάσεων, η AEGEAN ειναι μία από τις λίγες εταιρείες- ίσως η μοναδική - που προχώρησε εν μέσω πανδημίας και παρά τις ρήτρες περί μη απόλυσης προχώρησε σε περικοπές προσωπικού.
Όπως διαπιστώνεται από τα διαθέσιμα στοιχεία, τα οποία επισημαίνει ο Ανδρέας Νεφελούδης, τ. γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας και μέλος του τμήματος Εργατικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, η ΑEGEAN τον Οκτώβριο πραγματοποίησε 45 απολύσεις μόνιμου (αορίστου χρόνου) προσωπικού, προχώρησε σε 8 οικειοθελείς αποχωρήσεις ενώ ταυτοχρόνως, έληξαν χωρίς να ανανεωθούν 85 συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Το Νοέμβριο το γαϊτανάκι των απολύσεων συνεχίστηκε αμείωτο με 30 απολύσεις και 2 οικειοθελείς αποχωρήσεις. Όπως σημειώνει ο Αν. Νεφελούδης «οι απολύσεις των 45 εργαζομένων δημιουργούν πρόβλημα νομιμότητας σε σχέση με το νόμο για τις ομαδικές απολύσεις, ο οποίος για τις εταιρείες άνω των 150 εργαζομένων επιτρέπει μηνιαία απόλυση του 5% των εργαζομένων και σε κάθε περίπτωση κάτω των 30 ατόμων, ενώ τον Νοέμβριο η εταιρεία πιο ‘’προσεκτική’’ σταμάτησε στον αριθμό 30».
Ο τ. γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας αφού αναφέρει πως «οι εταιρείες των αεροπορικών μεταφορών, επιβατικών ή και εμπορευματικών αποτελούν τον πιο προνομιούχο κλάδο, από τους πληττόμενους τον καιρό της πανδημίας σε ότι αφορά στην ενίσχυση του από την κυβερνητική πλευρά» επικαλούμενος τα μέχρι σήμερα δεδομένα σημειώνει πως «οι μέτοχοι της Aegean δεν έχουν βάλει ούτε ευρώ από την τσέπη τους για να στηρίξουν την εταιρεία τους. Αντίθετα έχουν λάβει ρευστό από το κράτος και δάνεια από τις τράπεζες με την εγγύηση του δημοσίου».
Να θυμίσουμε πως ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία αναγνώρισε «την ανάγκη συνέχισης του πτητικού έργου της Aegean, όπως και τη σημασία της ενίσχυσης της εταιρείας για τη διατήρηση και των θέσεων εργασίας, σε μια πολύ δύσκολη στιγμή για την ελληνική οικονομία» υπό την προϋπόθεση «να προστατευτεί το δημόσιο συμφέρον» και η η κρατική ενίσχυση «να συνοδευτεί από απόκτηση μετοχών από το Δημόσιο και όχι μόνο δικαιωμάτων (warrants)». Επίσης, ζητά «η κρατική χρηματοδότηση να συνοδεύεται από σαφή δέσμευση από πλευράς της εταιρείας για διατήρηση των θέσεων και των σχέσεων εργασίας».
Ο κ. Νεφελούδης σχολιάζοντας τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου πως το ποσό που δίνεται είναι «πολύ χαμηλότερο, συγκριτικά με τη στήριξη, αξίας άνω των 32 δισ. ευρώ, που έχουν λάβει ή έχει δρομολογηθεί να λάβουν, έως σήμερα, αθροιστικά άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών» σπεύδει να τονίσει πως λέει «την μισή αλήθεια» εξηγώντας πως «οι χρηματοδοτήσεις των άλλων κρατών στις δικές τους αεροπορικές εταιρείες, συνοδεύονται από το αυτονόητο, δηλαδή την συμμετοχή, αυτών των κρατών στο μετοχικό κεφάλαιο των εταιρειών».
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη