Θέαμα δρόμου: Μηχανή Caspar, Start- Ξεκινάει στους δρόμους της Αθήνας
Helix Street Theatre, Σκηνοθεσία: Νίκος Χατζηπαπάς, Από 8 Ιουνίου 2019 στους δρόμους της Αθήνας

Το Helix Street Theatre παρουσιάζει το θέαμα δρόμου “Μηχανή Caspar, Start” σε σκηνοθεσία του Νίκου Χατζηπαπά. Σχεδιασμένη να παρουσιάζεται σε πλατείες, παλιά εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, νταμάρια, προβλήτες λιμανιών, βομβαρδισμένα τοπία, στρατόπεδα συγκέντρωσης, κρεματόρια, νησιά εκτοπισμού, άνυδρα τοπία και χωματερές, η “Μηχανή Caspar, Start” αποτελεί μία προσπάθεια ανάκτησης του θεάτρου της πραγματικότητας.

Έχοντας ως αφετηρία το κείμενο “Κραυγές Βοήθειας” του Γερμανού συγγραφέα της πρωτοπορίας, Πέτερ Χάντκε, καθώς και ψηφίδες από κείμενα του ιδίου, όπως το “Caspar” και το “Βρίζοντας το Κοινό” -τα οποία χαρακτηρίζονται “έργα αγόρευσης“ και είναι θεμελιωμένα στα ηχητικά στοιχεία της μουσικής beat- το θέαμα δρόμου “Μηχανή Caspar, Start” καθιστά την ίδια τη γλώσσα ως κύριο περιεχόμενό του, επωφελούμενο από τη φυσική εξωτερίκευση της βρισιάς, της μετάνοιας, της κατάθεσης, της ερώτησης, της απολογίας, της πρόφασης, της προφητείας, των κραυγών βοήθειας. Με τα στοιχεία αυτά, ο συγγραφέας καταστρέφει τον απατηλό χαρακτήρα, ακόμα και του μοντέρνου θεάτρου. Οι ηθοποιοί είναι οι θεατές και θέμα το ίδιο το κοινό.

Ο Handke καταργώντας το θέατρο, δημιουργεί ένα καινούριο θέατρο.  Τα θεατρικά γεγονότα που σχεδιάζει, καταργούν τη θεατρική σύμβαση και φέρουν τον ηθοποιό αντιμέτωπο με τον θεατή,  σε μία κατά μέτωπο συνεύρεση - αναμέτρηση,  κάτι ανάλογο που συμβαίνει και στο θέατρο του δρόμου. Το θέατρο στο δημόσιο χώρο καταργεί τα όρια της σκηνής και μετουσιώνει το αστικό τοπίο σε χώρο θεατρικής δράσης και καλλιτεχνικής έκφρασης, διαφοροποιώντας εκ βάθρων τη σχέση ηθοποιού - θεατή.

Το θέαμα “Μηχανή Caspar, Start” είναι η αφετηρία της δημιουργίας ενός καμβά, μια πρώτη έρευνα, μια απόπειρα μιας διαφορετικής προσέγγισης του θεάτρου στον δημόσιο χώρο.

61981672_437230070188433_2911073814697738240_n.jpg

Η ταυτότητα του θεάματος δρόμου:

ΜΗΧΑΝΗ CASPAR, START

Διάρκεια: 50 λεπτά

Συντελεστές:

Δραματουργική επεξεργασία/Σκηνοθεσία: Νίκος Χατζηπαπάς

Επιμέλεια κίνησης: Κάλλια Θεοδοσιάδη

Μουσική Επένδυση: Γιώργος Μπουντουβής

Βοηθός σκηνοθέτη: Αλίκη Τσουκαλά

Διεύθυνση παραγωγής: Ράνια Παπαδοπούλου

Παραγωγή: Helix Street Theatre

Παίζουν οι:

Μαρία Βλάχου, Καλλια Θεοδοσιάδη, Κωστης Σαββιδάκης, Neil Adrian Blakemore, Αγγελική Δεληγιάννη

Συμμετέχουν οι:

Γεωργία Γιαννακούδη, Ζάχη Βορριά, Λένα Καστελιώτη, Κατερίνα Μαρκεζίνη, Μέλανι Μαρχάινε, Φωτεινή Μπιρλή, Πέννυ - Μαλένα Μποέδεφ, Μαρία Τραγαλιά, Αλίκη Τσουκαλά, Κατερίνα Χολή.

 Επικοινωνία/ Δημόσιες σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου

Ημέρες, ώρες και χώροι παραστάσεων:

-Σάββατο 8 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Καισαριανής/ Δημάρχου Παναγιώτη Μακρή

-Κυριακή 9 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Καισαριανής/ Δημάρχου Παναγιώτη Μακρή

-Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Καισαριανής/ Δημάρχου Παναγιώτη Μακρή

-Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Νέας Σμύρνης

-Παρασκευή 14 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Νέας Σμύρνης

-Σάββατο 15 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Νέας Σμύρνης

-Κυριακή 16 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Νέας Σμύρνης

-Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Μπάτη, Παλαιό Φάληρο

-Πέμπτη 20 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Μπάτη, Παλαιό Φάληρο

-Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Μπάτη, Παλαιό Φάληρο

-Σάββατο 22 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Μπάτη, Παλαιό Φάληρο

-Κυριακή 23 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Πλατεία Μπάτη, Παλαιό Φάληρο

-Δευτέρα 26 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Μοσχάτο

-Τρίτη 27 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Μοσχάτο

-Τετάρτη 28 Ιουνίου 2019 στις 20:00, Μοσχάτο

 

Είσοδος: δωρεάν

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

σχετικά άρθρα

Ν. Φίλης: Η υπουργός Παιδείας με την απρεπή συμπεριφορά της υπονομεύει τον αναγκαίο διάλογο για την παιδεία
Ν. Φίλης: Η υπουργός Παιδείας με την απρεπή συμπεριφορά της υπονομεύει τον αναγκαίο διάλογο για την παιδεία
Δήλωση του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη 
Ν. Φίλης: Η υπουργός Παιδείας με την απρεπή συμπεριφορά της υπονομεύει τον αναγκαίο διάλογο για την παιδεία