Thumbnail
Έρχεται νέα σήραγγα στο Μενίδι - 80 εκατ. για τη Β´ φάση του Σταθμού Λαρίσης - Αναμένεται σύνδεση με το σταθμό του μετρό

Δύο νέοι σταθμοί σε Κρυονέρι και Γέρακα αναμένεται να προστεθούν στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της πρωτεύουσας, όπως αποκάλυψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης που ταξίδεψαν με το ειδικό πλήρως ηλεκτροκινούμενη δρομολόγιο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Η ολοκλήρωση των έργων στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών εντός Αττικής. Η βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού από τη μία και η αύξηση των εμπορευματικών φόρτων από την άλλη, ενισχύουν αυτή την ανάγκη.

Ο πρώτος νέος σταθμός του Προαστιακού στο Κρυονέρι θα εξυπηρετεί τη γραμμή Αθήνα-Χαλκίδα και ο δεύτερος θα είναι στον Γέρακα στη γραμμή του Αεροδρομίου. Για τον σταθμό Κρυονερίου έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, όπως είπε ο Υπουργός, και προετοιμάζεται η δημοπράτηση του έργου, κόστους περίπου 1 εκατ.ευρώ. Η ολοκλήρωσή του θα χρειαστεί 18 μήνες από την έναρξη των έργων. Όσο δε για τον Γέρακα, παρότι ο σταθμός είχε προβλεφθεί από το 2004, τελικά δεν έγινε, όμως ο απαιτούμενος χώρος είχε προβλεφθεί. Έτσι, μπορούν να μετατοπιστούν οι γραμμές χωρίς διακοπή της λειτουργίας του δρομολογίου. Επιπλέον, προβλέπεται υπογειοποίηση του σημερινού Ανισόπεδου Κόμβου στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου.

Με 80 εκατ. η Β´ φάση του Σταθμού Λαρίσης 

Η πρώτη φάση αναμόρφωσης και εκσυγχρονισμού του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας έχει ολοκληρωθεί και το καλοκαίρι αναμένεται η δημοπράτηση της δεύτερης φάσης, εκτιμώμενου κόστους 80 εκατ.ευρώ, που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής των υπόλοιπων γραμμών και αποβαθρών, επεκτείνονται οι υπόγειες διαβάσεις για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών, ενώ προβλέπεται και η σύνδεση του Σταθμού Λαρίσης με τον όμωρο σταθμό του μετρό. Ακόμη, το έργο περιλαμβάνει εργασίες στη νότια είσοδο του Σταθμού Αγίου Ιωάννη Ρέντη.  Η ολοκλήρωση των έργων έχει οριστεί σε 36 μήνες και εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει παράλληλα με τη Σήραγγα Σεπολίων.

Όσον αφορά δε την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου στα Σεπόλια, έργο που συμβασιοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, αν και ο μέχρι σήμερα σχεδιασμός όριζε ότι για τουλάχιστον δυο χρόνια το τρένο θα έτρεχε σε μία γραμμή, τελικά βρέθηκε άλλη τεχνική λύση. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, θα λειτουργούν και οι δύο υφιστάμενες γραμμές καθ` όλη τη διάρκεια των έργων προκειμένου να αποφευχθούν σημαντικές καθυστερήσεις στα υπεραστικά και προαστιακά δρομολόγια και περιορισμός της χωρητικότητας του δικτύου.

Νέα σήραγγα στο Μενίδι

Η μείωση της όχλησης στον αστικό ιστό του Δήμου Αχαρνών από τη διέλευση εμπορευματικών συρμών, η αύξηση της χωρητικότητας της γραμμής και η δυνατότητα της απευθείας σύνδεσης της γραμμής της Πελοποννήσου και του Θριασίου με τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα θα επιτευχθούν με τη σύνδεση με νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή του ΣΚΑ με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ, με παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών. Η εκπόνηση των μελετών έχει ολοκληρωθεί και με την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα χρηματοδότησης θα γίνει η προκήρυξη.

Το εν λόγω έργο προβλέπει την κατασκευή σήραγγας μήκους 800 μέτρων στο Μενίδι και πρόκειται να ολοκληρώσει ουσιαστικά τα έργα που έγιναν στο παρελθόν αλλα άφησαν στο δίκτυο τρεις «τυφλές» γραμμές από το 2001. Ο φάκελος για την αίτηση χρηματοδότησης του έργου είναι έτοιμος.

Πηγή: tovima.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...