Thumbnail
Ένα τραγικό περιστατικό που μέχρι και σήμερα έχει μείνει άσβεστο από τη μνήμη της ελληνικής κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας

Μια μέρα σαν σήμερα, πριν 18 χρόνια, λίγο πριν τις 19:30 της Κυριακής 13 Απριλίου 2003 λαμβάνει χώρα στα Τέμπη μία ανείπωτη τραγωδία. Μία νταλίκα συγκρούστηκε με λεωφορείο γεμάτο με μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας που επέστρεφαν από σχολική εκδρομή στην Αθήνα.

Όλα συνέβησαν όταν ο οδηγός φορτηγού που μετέφερε νοβοπάν έχασε τον έλεγχο στο δρόμο που διασχίζει την κοιλάδα των Τεμπών, περίπου στο 388ο χλμ της Ε.Ο Αθηνών-Θεσσαλονίκης, και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το τουριστικό λεωφορείο.

Τα νοβοπάν έκοψαν σαν ξυράφια το όχημα, αφαιρώντας τη ζωή 21 παιδιών και τραυματίζοντας σοβαρά άλλα εννέα.

Το λεωφορείο είχε διαλυθεί ολοσχερώς, με τα σωστικά συνεργεία να κάνουν δυο ώρες να απεγκλωβίσουν όλους τους μαθητές.

Πρόκειται για ένα τραγικό περιστατικό που μέχρι και σήμερα έχει μείνει άσβεστο από τη μνήμη της ελληνικής κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οι φωτογραφίες από το δυστύχημα που έκαναν τότε τον γύρο της δημοσιότητας έδιναν μια ακόμη πιο αποτρόπαιη διάσταση στην τραγωδία.

Οι διασωθέντες μαθητές, οι συγγενείς των θυμάτων, ολόκληρη η κοινωνία και η εκπαιδευτική κοινότητα θρήνησε τότε τα αδικοχαμένα παιδιά.

Οι αιτίες της σύγκρουσης αναλύθηκαν λεπτομερώς, όμως δεν διευκρινίστηκαν ποτέ πλήρως.

Ο οδηγός της νταλίκας οδηγούσε για έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Από την άλλη πλευρά, το λεωφορείο που μετέφερε τους μαθητές, κρίθηκε ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να αποσυρθεί μήνες πριν.

Τέμπη 2

Η δίκη

Η εκδίκαση της υπόθεσης ήρθε πέντε χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2008. 

Ποινές επιβλήθηκαν σε έξι συνολικά άτομα. Ανάμεσά τους, ο οδηγός της νταλίκας που καταδικάστηκε σε 15 χρόνια κάθειρξη, καθώς και οι ιδιοκτήτες της νταλίκας και του εργοστασίου νοβοπάν με ποινές από 4 έως 14 χρόνια.

Ο οδηγός του λεωφορείου που μετέφερε τους μαθητές αθωώθηκε.

Παράλληλα, επιδικάστηκε αποζημίωση 8,5 εκατ. ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων. Όμως οι συγγενείς, οι φίλοι και η τοπική κοινωνία του Μακρυχωρίου Ημαθίας δε σταμάτησαν να θρηνούν τα παιδιά που "έφυγαν" τόσο άδικα.

τραγωδία στα Τέμπη

Και μία ακόμη παρόμοια τραγωδία

Ενάμιση περίπου χρόνο αργότερα, στις 27 Σεπτεμβρίου 2004, σε ένα παρόμοιο ατύχημα με θύματα επτά μαθητές της Α' τάξης του Λυκείου Φαρκαδόνας Τρικάλων θα χάσουν τη ζωή τους στο τραγικό δυστύχημα με λεωφορείο στο «πέταλο» του Μαλιακού, στο 176ο χλμ. της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα