Thumbnail
Βραβευμένη για πολλά έργα της

Πέθανε σε ηλικία 72 ετών η συγγραφέας Νίκη Αναστασέα.

Γεννήθηκε το 1947 στην Αθήνα, αλλά έζησε τα μαθητικά της χρόνια στην Ξάνθη. Η Νίκη Αναστασέα δούλεψε πολλά χρόνια στον χώρο του βιβλίου ως βιβλιοπώλης, βιβλιοπαρουσιάστρια σε περιοδικά και διορθώτρια.

Το πρώτο της μυθιστόρημα «Αυτή η αργή μέρα προχωρούσε» (1998, Πόλις) βραβεύτηκε με το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Πεζογράφου του περιοδικού «Διαβάζω».

Για το μυθιστόρημά της «Πολύ χιόνι μπροστά στο σπίτι» (2012, Πόλις), τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος, το Βραβείο Μυθιστορήματος του ηλεκτρονικού περιοδικού «Ο Αναγνώστης» και το βραβείο του λογοτεχνικού περιοδικού Κλεψύδρα.

Άλλα πεζογραφικά της έργα: «Επικράνθη: δια χειρός Αλέξη Ραζή» (2006. Κέδρος), «Οι μικρές απολαύσεις του κυρίου Ευαγγελινού» (2009, Κέδρος), «Τα άγρια περιστέρια» (2014, εκδόσεις Καστανιώτη) και «Η Η ιστορία ενός δικού μας ανθρώπου» (2015, εκδόσεις Καστανιώτη).

Στο «Αυτή η αργή μέρα προχωρούσε» ο αφηγηματικός χρόνος είναι ο χρόνος μίας και μοναδικής ημέρας: ο χρόνος ενός Σαββάτου στις αρχές της δεκαετίας του 1950 στην Ξάνθη. Και μολονότι ο χρόνος αυτός κυλάει όντως αργά, με μεγάλες αν όχι και παρατεταμένες ενδιάμεσες σταθμεύσεις, τίποτε δεν μένει εντέλει στάσιμο στο εσωτερικό του: ένα πλήθος από υπόγειες αλλά δραματικά ισχυρές συγκρούσεις θα έλθει να ανατρέψει καταλυτικά το αρχικό μυθιστορηματικό τοπίο, αποδυναμώνοντας μία προς μία τις σταθερές του. Η πλοκή στρέφεται γύρω από μια πολυμελή οικογένεια (εμφανής η επιρροή από τον Ουίλιαμ Φόκνερ), που θα κληθεί να αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια του επίμαχου Σαββάτου όλες τις διαφορές της.

Με το μυθιστόρημά της «Πολύ χιόνι μπροστά στο σπίτι», η Νίκη  Αναστασέα θα επανέλθει στον Φόκνερ και μέσω αυτού σε ένα ζωντανό μνημείο της αμερικανικής λογοτεχνίας του 20ου αιώνα: το «Αβεσσαλώμ, Αβεσσαλώμ (1936), ένα οικογενειακό έπος για την εμφύλια σύγκρουση μεταξύ Βορείων και Νοτίων και για την παταγώδη αποτυχία του Νότου.

Από εδώ θα αντλήσει η συγγραφέας το μοντέλο της τετραπλής αφήγησης για το «Πολύ χιόνι μπροστά στο σπίτι». Τέσσερις διαφορετικοί αφηγητές θα αναλάβουν να ξετυλίξουν τα συμβάντα που έχουν καθορίσει την κοινή τους μοίρα σχηματίζοντας στο τέλος μιαν ενιαία σύνθεση. Τα μυθιστορηματικά μεγέθη δεν φιλοδοξούν να αντιγράψουν τα μυθικά μεγέθη του Φόκνερ, αλλά να δημιουργήσουν έναν κόσμο εύλογων αναλογιών, μεταφέροντας το πνεύμα του Εμφυλίου και της ηθικής εξαχρείωσης του αμερικανικού Νότου στα ενδότερα μιας οικογένειας του σύγχρονου αθηναϊκού κέντρου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

w07-75158kylikeiosxoleio.jpg
Σχολικά κυλικεία vs delivery και στη μέση οι εκπαιδευτικοί
«Το σχολείο, πέρα από τον πρωταρχικό παιδαγωγικό και κοινωνικό-πολιτιστικό του σκοπό, πρέπει να προσφέρει τα μηνύματα για την προαγωγή της υγιεινής...
Σχολικά κυλικεία vs delivery και στη μέση οι εκπαιδευτικοί
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
Στερεά Ελλάδα: Επανέρχεται το αίτημα για ίδρυση Πανεπιστημίου – Η «μελέτη Πανούση» στο επίκεντρο
Τι προβλέπει το σχέδιο για «Δελφικό Πανεπιστήμιο» με 7 Σχολές και 15 Τμήματα στη Στερεά Ελλάδα
Στερεά Ελλάδα: Επανέρχεται το αίτημα για ίδρυση Πανεπιστημίου – Η «μελέτη Πανούση» στο επίκεντρο
bullying
Εκπαιδευτικοί: «Η σχολική βία είναι κοινωνικό προϊόν. Όχι στη στοχοποίηση εκπαιδευτικών και γονιών»
Αιχμηρή ανακοίνωση για τα πρόσφατα περιστατικά βίας στα σχολεία της Κέρκυρας – Σοβαρές καταγγελίες για την κατάσταση στα σχολεία και τις πολιτικές...
Εκπαιδευτικοί: «Η σχολική βία είναι κοινωνικό προϊόν. Όχι στη στοχοποίηση εκπαιδευτικών και γονιών»
Γονείς φωνάζουν σε δασκάλα που κάθεται σε έδρα σχολείου
Πώς θα μπορούσε η σχέση εκπαιδευτικών – γονέων να γίνει περισσότερο λειτουργική;
Οι σχέσεις των εκπαιδευτικών με τους γονείς μπορούν να ευδοκιμήσουν ή να σταθεροποιηθούν σε ένα επιθυμητό επίπεδο μέσα από μερικά απλά βήματα
Πώς θα μπορούσε η σχέση εκπαιδευτικών – γονέων να γίνει περισσότερο λειτουργική;