Thumbnail
Τρίκαλα

Ένα νοσταλγικό ταξίδι στο χθες του θεσσαλικού τρένου, ένα ταξίδι στον χρόνο με στοιχεία σταθμούς, επιχειρούμε με τη συνδρομή της Αθανασίας Τσιοτινού, προέδρου του συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων.

Το νοερό ταξίδι στο παρελθόν είναι νοσταλγικό, γεμάτο με συγκίνηση, καθώς κάθε πέρασμα του τρένου ακόμα και σήμερα ξυπνά μνήμες, φυγής και μετανάστευσης.

Τρίκαλα - Ένα νοσταλγικό ταξίδι στο χθες του θεσσαλικού σιδηροδρόμου

Την 23η Απριλίου 1884 αναφέρει η ίδια στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, παραδίδεται προς εκμετάλλευση η γραμμή από τον Βόλο στη Λάρισα, της οποίας τα εγκαίνια έγιναν με μεγάλη λαμπρότητα, παρουσία της βασιλικής οικογένειας. Την 13η Νοεμβρίου 1884 παραδίδεται στην κυκλοφορία το τμήμα της γραμμής από το Βελεστίνο μέχρι τα Φάρσαλα, την 30η Ιουνίου 1885 μέχρι τους Σοφάδες, την 3η Οκτωβρίου 1885 μέχρι την Καρδίτσα και τέλος, την 16η Ιουνίου 1886 μέχρι την Καλαμπάκα. Μετά την ανακατασκευή της γραμμής Παλαιοφάρσαλου - Καλαμπάκας, σημειώνει, το τμήμα της γραμμής από το Βελεστίνο μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο, που παρέμεινε μετρικό, τέθηκε εκτός κυκλοφορίας και επ’ αυτού κινείται μόνο το τροχαίο υλικό της «Εταιρείας Μουσειακών Σιδηροδρόμων» (ΕΜΟΣ), την οποία ίδρυσαν ο σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου της Αθήνας και διάφορα πρόσωπα που είναι μέλη του. Η ίδια δεν παραλείπει να αναφερθεί και στη γραμμή του Πηλίου. Ειδικότερα τονίζει, πως το μεν τμήμα της από τον Βόλο μέχρι τα Άνω Λεχώνια παραδίδεται στην κυκλοφορία την 12η Οκτωβρίου 1895, το δε τμήμα της από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές την 2α Ιουλίου 1903.

Επίσης, η πρόεδρος του συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων Τρικάλων, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι οι Τρικαλινοί έχουν αποδείξει πως αγαπούν το τρένο και το επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους. Οι εκδρομές με το τρένο αποτελούν βασική επιδίωξη του συλλόγου μας, προσθέτει, τονίζοντας πως έχουν πραγματοποιηθεί εκδρομές τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Η τελευταία εκδρομή του Συλλόγου στις Δαλματικές ακτές και στη Μόκρα Γκόρα είχε πολύ μεγάλη συμμετοχή. Μέσα σε πέντε μέρες επισκεφτήκαμε έξι χώρες! Τώρα, συνεχίζει, ετοιμάζουμε διήμερη εκδρομή στα Καλάβρυτα, όπου θα πάρουμε το τρενάκι από το Διακοφτό για να φτάσουμε στον όμορφο χειμερινό προορισμό. Εκτός από τις εκδρομές οργανώνονται μπάρμπεκιου έξω από το τρενάκι κάθε Ιούνιο, μονοήμερες εκδρομές στις Μηλιές του Πηλίου, Τσικνοπέμπτη, κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας, μουσικές βραδιές.

Τρίκαλα - Ένα νοσταλγικό ταξίδι στο χθες του θεσσαλικού σιδηροδρόμου

Παλεύουμε να μην «εκδιωχθεί» το τρένο από την πόλη μας και τη ζωή μας, επισημαίνει η ίδια. Ενώ, μιλώντας για το σήμερα, αναφέρεται στην αναγκαιότητα κατασκευής της σιδηροδρομικής Εγνατίας, λέγοντας ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου θα ενώσει τη δυτική Θεσσαλία με τη δυτική Μακεδονία, θα ενώσει απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με τα λιμάνια της Αδριατικής και θα δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στις γραμμές Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Κοζάνης-Πτολεμαΐδας-Αμυνταίου-Φλώρινας-Μοναστηρίου (Μπίτολα) οι οποίες έχουν ανακαινισθεί τα τελευταία χρόνια. Με την κατασκευή δηλαδή μιας γραμμής 100 χιλιομέτρων η χώρα αποκτά στον κορμό της έναν άξονα 300 χιλιομέτρων. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούμενοι, συμπληρώνει η κ. Τσιοτινού, διοργανώσαμε στις 16 Ιουνίου στην Καλαμπάκα ημερίδα για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Κοζάνη η οποία σημείωσε μεγάλη επιτυχία.

Τέλος, η πρόεδρος του συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων αναφέρεται και στον «Καρβουνιάρη» ο οποίος στέκει αγέρωχος στην πλατεία Πούλιου, απέναντι από τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης των Τρικάλων και περιμένει τους μικρούς- αλλά και μεγαλύτερους- φίλους του τρένου να τον επισκεφθούν. Μας παραχωρήθηκε «κατά χρήση» από τον δήμο, διευκρινίζοντας πως ο ευπρεπισμός του βαγονιού και η συντήρησή του αποτελεί έργο των μελών και των φίλων του συλλόγου, οι οποίοι κλήθηκαν να δώσουν ζωή σε ένα βαγόνι του 1880, το οποίο χωρίς την αγάπη και τη φροντίδα του συλλόγου θα ήταν παλιοσίδερα. Ο συρμός, αποτελείται από την ατμάμαξα Νο 22 των Θεσσαλικών Σιδηροδρόμων, που κατασκευάστηκε στο Βέλγιο το 1905, μια επιβατάμαξα δεύτερης θέσης, ιταλικής κατασκευής και μια φορτάμαξα βελγικής και πάλι κατασκευής τού 1885.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΤΑΞΗ
Υπουργείο Παιδείας: Ανώτατο όριο μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ανά τμήμα
Η Υπουργός Παιδείας απαντά σε αναφορά για τη μείωση μαθητών ανά τμήμα, ξεκαθαρίζοντας τα όρια για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και μαθητές με ειδικές ανάγκες
Υπουργείο Παιδείας: Ανώτατο όριο μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ανά τμήμα
Νέα μέτρα - ταξίδια
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Ψηφιακά σύνορα, τουριστικοί φόροι και περιορισμοί στον μαζικό τουρισμό αλλάζουν τον ταξιδιωτικό χάρτη της Ευρώπης
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Τζέκου Δροσής
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
Η πρόωρη απώλειά της συγκλονίζει. Η μνήμη της θα παραμείνει ζωντανή μέσα από το έργο της, τα παιδιά που στήριξε και τις αξίες που υπηρέτησε με...
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
mavri_tripa
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο
Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως οι υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες δεν καταπίνουν μόνο ύλη, αλλά εκτοξεύουν ισχυρούς ανέμους που επηρεάζουν το φως και τη δομή...
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο