Thumbnail
«Η οδήγηση ενός συρμού είναι αυτοματοποιημένη διαδικασία, που αφήνει ελάχιστα πράγματα στην ελευθερία απόφασης ενός μηχανοδηγού αφού σε κάθε δρομολόγιο υπάρχουν μέσα στην αμαξοστοιχία πολλές συσκευές, οι οποίες δεν επιτρέπουν πάρα πολλά ανθρώπινα σφάλματα ή αστοχίες»

Περιορίζεται η ευθύνη του ανθρώπινου παράγοντα, εν αναμονή του τελικού πορίσματος για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος που σημειώθηκε στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης και κόστισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους. Οι αυτοματισμοί, τους οποίους έπρεπε να διαθέτει κάθε συρμός που κινείται πάνω στο δίκτυο του ΟΣΕ, δεν επιτρέπουν πολλά περιθώρια ανθρώπινης παρέμβασης, εξήγησε, σε χθεσινές του δηλώσεις, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κώστας Πετράκης, ο οποίος έκανε λόγο για αυτοματοποιημένη διαδικασία. «Η οδήγηση ενός συρμού είναι αυτοματοποιημένη διαδικασία, που αφήνει ελάχιστα πράγματα στην ελευθερία απόφασης ενός μηχανοδηγού αφού σε κάθε δρομολόγιο υπάρχουν μέσα στην αμαξοστοιχία πολλές συσκευές, οι οποίες δεν επιτρέπουν πάρα πολλά ανθρώπινα σφάλματα ή αστοχίες», τόνισε ο επικεφαλής του ΟΣΕ, αφήνοντας παράλληλα υπόνοιες για το επίπεδο λειτουργίας των αυτοματοποιημένων συστημάτων.

Η υπερβολική ταχύτητα (144,3 χλμ./ώρα), η οποία αποδίδεται στον νεκρό μηχανοδηγό, μπορεί να περιγράφεται στο προκαταρκτικό πόρισμα του ΟΣΕ ως αιτία του τραγικού δυστυχήματος, ωστόσο στελέχη του Οργανισμού υποστηρίζουν ότι παραμένουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Συγκεκριμένα επισημαίνουν ότι δεν απαντάται το, γιατί ο μηχανοδηγός δεν μείωσε ταχύτητα προσεγγίζοντας το Αδενδρο, ενώ εκινείτο σε παρακαμπτήριο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπου οι ταχύτητες κίνησης είναι πολύ χαμηλότερες (έως 60χλμ./ώρα).

Ενα από τα ενδεχόμενα που εξετάζεται είναι το σύστημα φωτοσήμανσης να μη λειτουργούσε. Στην περίπτωση όμως που αυτό λειτουργούσε, μπορεί λόγω ελλιπούς συντήρησης των συστημάτων τηλεδιοίκησης - φωτοσήμανσης να μην ήταν ορατό από τον μηχανοδηγό. Στελέχη του ΟΣΕ μάλιστα εξηγούν ότι την άνοιξη, όταν τα χόρτα ψηλώνουν εμποδίζουν την ορατότητα των μηχανοδηγών ειδικά τις νυχτερινές ώρες, εάν αυτά δεν καθαριστούν εγκαίρως. Ενα τρίτο ενδεχόμενο δεν αποκλείει την απόσπαση της προσοχής του μηχανοδηγού για άγνωστο λόγο (μίλαγε σε κάποιον, ή στο κινητό τηλέφωνο), ο οποίος απλώς δεν είδε και δεν έλαβε υπόψη τις φωτεινές ενδείξεις του συστήματος φωτοσήμανσης.

Σύμφωνα με τον κ. Πετράκη, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια ο ΟΣΕ θα διαθέτει αυτοματοποιημένο σύστημα, το οποίο θα επιτρέπει στο Κέντρο Ελέγχου να αναλάβει την οδήγηση ενός τρένου σε περίπτωση που διαπιστώνεται, σε πραγματικό χρόνο, μείζονα αστοχία στην οδήγηση. Στην παρούσα φάση εγκαθίσταται το σύστημα και θα είναι έτοιμο μέχρι το 2019 σε όλους του συρμούς.

Ωστόσο ο επικεφαλής του Οργανισμού δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην ανάγκη αυστηρής τήρησης κανόνων λειτουργίας, αφήνοντας αιχμές ότι μπορεί να παρατηρείται σχετική ελαστικότητα. Οπως σημείωσε, ανεξάρτητα από τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων, πρέπει να υπάρχει αυστηρό πλαίσιο κανόνων λειτουργίας, ώστε να αποφευχθεί οποιοδήποτε μελλοντικό συμβάν. «Οι κανόνες ασφαλείας πρέπει να τηρούνται με απόλυτη ευλάβεια, καθώς όποια εξελιγμένα συστήματα και να διαθέτουμε, αυτά μπορεί μεν να είναι ιδιαίτερα βοηθητικά, αλλά απλώς να συμπληρώνουν την ανθρώπινη δράση», καταλήγει ο κ. Πετράκης.

Eκκρεμότητες

Στο μεταξύ, έχει ήδη αποκατασταθεί το σύνολο της σιδηροδρομικής γραμμής στο Αδενδρο, ενώ εξακολουθεί να εκκρεμεί η ενεργοποίηση της ηλεκτροδότησης στο σημείο. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας τοποθέτησης του σκυροδέματος θα γίνει σε οκτώ με δώδεκα ημέρες, όπως εξήγησε ο κ. Πετράκης.

Πηγή: kathimerini.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΤΕΧΕΡΑΝΗ
Αιφνιδιαστική προειδοποίηση Τραμπ: Εκκενώστε την Τεχεράνη
Ο πλανήτης παρακολουθεί με αγωνία την κλιμάκωση της στρατιωτικής αντιπαράθεσης Ιράν-Ισραήλ, καθώς η Ουάσινγκτον επεμβαίνει ενεργά και η διεθνής...
Αιφνιδιαστική προειδοποίηση Τραμπ: Εκκενώστε την Τεχεράνη
ΣΧΟΛΕΙΟ
Εκπαιδευτικοί: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους η επόμενη μισθοδοσία
Μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ποια μέρα θα πιστωθεί η μισθοδοσία στους λογαριασμούς τους
Εκπαιδευτικοί: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους η επόμενη μισθοδοσία
xartis231.jpg
O χάρτης του gov.gr με τα ασφαλή σημεία συγκέντρωσης στην Ελλάδα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
Το mySafetyPlan προσφέρει σε κάθε πολίτη τη δυνατότητα να εντοπίσει άμεσα πού πρέπει να κατευθυνθεί σε σεισμό ή άλλη φυσική καταστροφή
O χάρτης του gov.gr με τα ασφαλή σημεία συγκέντρωσης στην Ελλάδα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης