ακρίδα
Η νέα περίεργη ανακάλυψη των επιστημόνων θυμίζει ακρίδα που πηδάει

Ένα νέο ελαστικό υλικό, που μπορεί να πηδήσει ψηλά στον αέρα σαν ακρίδα, χωρίς να υπάρχει εξωτερική παρέμβαση, έφτιαξαν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή χημικής και βιολογικής μηχανικής Τίμοθι Γουάιτ του Πανεπιστημίου του Κολοράντο και τη δρ Τέιλερ Χέμπνερ του Πανεπιστημίου του Όρεγκον.

Απλώς θερμαίνει κανείς το υλικό και μετά το βλέπει να κάνει άλμα εις ύψος.

Το υλικό

Οι ερευνητές που έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό «Science Advances» ευελπιστούν ότι κάποια στιγμή στο μέλλον τέτοια υλικά θα ενσωματωθούν σε διάφορα μαλακά ρομπότ, τα οποία θα είναι έτσι ικανά να κάνουν πηδήματα στον αέρα.

Σύμφωνα με τον Γουάιτ, το νέο συνθετικό υλικό μιμείται τη φύση, καθώς αντιδρά κατά κάποιο τρόπο όπως οι ακρίδες που πηδούν επειδή έχουν αποθηκεύσει ενέργεια στα πόδια τους, την οποία απελευθερώνουν ξαφνικά αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το υλικό ανήκει στην κατηγορία των ελαστομερών υγρών κρυστάλλων, που αποτελούν μια στερεά εκδοχή των υγρών κρυστάλλων στις οθόνες. Όταν το φιλμ του νέου υλικού θερμαίνεται, συσσωρεύοντας έτσι ενέργεια, αρχίζει να διπλώνει, σχηματίζοντας έναν κώνο που ξαφνικά τινάζεται μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου σε ύψος 200 φορές μεγαλύτερο από το πάχος του. Το ίδιο φιλμ μπορεί στη συνέχεια να χοροπηδήσει αρκετές φορές.

Παν.Αιγαίου - GoLearn: 12 Ιουνίου ξεκινούν τα μοριοδοτούμενα σεμινάρια εκπαιδευτικών