Έρευνα: Η συχνή χρήση οθονών από τους μαθητές Δημοτικού επηρεάζει αρνητικά τις σχολικές επιδόσεις τους
Η πολύωρη παρακολούθηση τηλεόρασης και χρήση υπολογιστών ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής από τα παιδιά που πάνε στο Δημοτικό, συνδέεται με χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις, σύμφωνα με μια νέα έρευνα Αυστραλιανών επιστημόνων.

Η μελέτη, που είναι επίκαιρη ενόψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, δείχνει ότι η χρήση οθονών από τους μαθητές πρέπει να γίνεται με μέτρο.

   Προηγούμενες έρευνες σε παιδιά και εφήβους έχουν βρει σχέση ανάμεσα στη χρήση τηλεόρασης, υπολογιστή ή κονσόλας βιντεοπαιγνιδιών και στην υγεία (αύξηση παχυσαρκίας, κίνδυνος αϋπνίας κ.α.). Από την άλλη, η ενασχόληση αυτή βοηθά τα παιδιά να αποκτούν περισσότερες πληροφορίες, να βελτιώνουν τις τεχνολογικές δεξιότητες και τις κοινωνικές επαφές τους.

   Η νέα μελέτη εστιάζει στη σχέση χρήσης οθονών και σχολικών επιδόσεων, ένα θέμα που έχει μελετηθεί λιγότερο έως τώρα. Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχολόγο δρα Λάιζα Μούντι του Ινστιτούτου Ερευνών Παίδων Μέρντοχ της Μελβούρνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "PLoS One", μελέτησαν 1.239 παιδιά ηλικίας οκτώ έως 11 ετών, συσχετίζοντας τις συνήθειες των παιδιών με τις σχολικές επιδόσεις τους σε βάθος διετίας.

   Διαπιστώθηκε ότι η παρακολούθηση δύο ή περισσότερων ωρών τηλεόραση τη μέρα σχετιζόταν με χειρότερες επιδόσεις ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου, μια επιδείνωση που αντιστοιχούσε σε υστέρηση μάθησης κατά τέσσερις μήνες. Η χρήση υπολογιστή για πάνω από μια ώρα τη μέρα συνδεόταν με μια παρόμοια υστέρηση στο πεδίο της αριθμητικής. Από την άλλη, δεν βρέθηκε αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στα βιντεοπαιγνίδια και στις σχολικές επιδόσεις.

   Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι «η συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις των ηλεκτρονικών συσκευών στη μάθηση των παιδιών ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική, δεδομένων των συνεπειών της σημερινής πανδημίας, όσον αφορά το πώς τα παιδιά χρησιμοποιούν το χρόνο τους. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη μελέτη σε μαθητές Δημοτικού που δείχνει ότι όσοι κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση τηλεόρασης και υπολογιστών, έχουν σημαντική μείωση στις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής μετά από δύο χρόνια, σε σχέση με όσα παιδιά αφιερώνουν πολύ λιγότερο χρόνο στις οθόνες».

   Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

   https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0237908

Διαβάστε Επίσης:
 

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

 

Παν.Αιγαίου: Έκπτωση σε σεμινάρια Σχολική Ψυχολογίας ή Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

 

ΒΡΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

 

 

 

σχετικά άρθρα

Κορονοϊός: Τρία επιβεβαιωμένα κρούσματα στο ΟΠΑ
Κορονοϊός: Τρία επιβεβαιωμένα κρούσματα στο ΟΠΑ
Η Πρυτανεία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ενημερώνει με μήνυμά της προς τους φοιτητές ότι στο Ίδρυμα εντοπίστηκαν τρία επιβεβαιωμένα κρούσματα...
Κορονοϊός: Τρία επιβεβαιωμένα κρούσματα στο ΟΠΑ
ΣΕΠΕ Αμαρουσίου: Το υπουργείο προκαλεί μιλώντας για... «πιθανά διδακτικά κενά στα μαθήματα»
ΣΕΠΕ Αμαρουσίου: Το υπουργείο προκαλεί μιλώντας για... «πιθανά διδακτικά κενά στα μαθήματα»
Η εν λόγω διατύπωση «δεν είναι απλώς άστοχη και προκλητική, αποτελεί πολιτική επιλογή», καθώς, σύμφωνα με το ΣΕΠΕ Αμαρουσίου «υποδηλώνει σαφώς, ότι,...
ΣΕΠΕ Αμαρουσίου: Το υπουργείο προκαλεί μιλώντας για... «πιθανά διδακτικά κενά στα μαθήματα»
Διαχείριση παιδιών με συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID19: Λίγα λόγια για τις ανεφάρμοστες οδηγίες του υπουργείου
Διαχείριση παιδιών με συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID19: Λίγα λόγια για τις ανεφάρμοστες οδηγίες του υπουργείου
Οι ανέφικτες οδηγίες: "...κάθε γονιός κάθε φορά που το παιδί του έχει συμπτώματα απλής γρίπης θα πρέπει να πληρώνει το λιγότερο 150ευρώ (30-40 τον...
Διαχείριση παιδιών με συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID19: Λίγα λόγια για τις ανεφάρμοστες οδηγίες του υπουργείου