Thumbnail
ΕΛΜΕ Σερρών: Επιστολή για το πειθαρχικό

 

Κ. Καραμανλή 13, Σέρρες- ΤΗΛ: 2321021324

ΦΑΞ: 2321053266
e-mail :  [email protected]

Σέρρες 11-02-2013

Αριθμ. Πρωτ: 173

Προς: 

  1. Βουλευτές Περιφερειακής Ενότητας Σερρών
  2. Προέδρους ή Γραμματείς Τοπικών Κομματικών Οργανώσεων Σερρών

 Κοιν:  Εκπαιδευτικούς Σχολικών Μονάδων Περ.

                                                Ενότητας Σερρών

                                                ΟΛΜΕ 

Αξιότιμες/οι κυρίες και κύριοι,  

Στις 26 Νοεμβρίου 2012 καταγγείλαμε τις πρωτοφανείς διατάξεις της εγκυκλίου του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (Φ.277/412/144706/Δ2/19-11-2012), με τις οποίες τίθενται σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας όχι μόνον οι εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει επιβληθεί ποινή προσωρινής ή οριστικής παύσης, αλλά και εκείνοι των οποίων οι υποθέσεις εκκρεμούν.

Σήμερα, με αφορμή τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών που έχουν ήδη τεθεί σε αργία πανελλαδικά επανερχόμαστε στο θέμα, προκειμένου να τονίσουμε τις αρνητικές συνέπειες διατάξεων του νόμου 4093/2012 (υποπαρ. Ζ3 της παρ. Ζ), με τις οποίες το πλαίσιο αυτοδίκαιης και δυνητικής αργίας που προϋπήρχε στο δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα έχει καταστεί ακόμη σκληρότερο και απειλεί την επαγγελματική, κοινωνική και προσωπική μας υπόσταση.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νέο νόμο ο εκπαιδευτικός τίθεται σε αργία για τα παραπτώματα της παράβασης καθήκοντος και της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας από τη στιγμή άσκησης πειθαρχικής δίωξης εναντίον του, χωρίς να του αναγνωρίζεται το τεκμήριο της αθωότητας. Επίσης, σε περίπτωση που υπάρχει δικαστική δίωξη για τα ανωτέρω παραπτώματα, ασκείται αμέσως και πειθαρχική δίωξη από την υπηρεσία του και συνακόλουθα επιβάλλεται το μέτρο της αργίας.

Επομένως οποιαδήποτε κακόβουλη καταγγελία ή υποβολή μήνυσης σε βάρος του εκπαιδευτικού είναι αρκετή να τον θέσει σε αργία και να τον στιγματίσει επαγγελματικά και κοινωνικά, πριν ολοκληρωθεί η πειθαρχική διαδικασία και πριν καν του δοθεί το δικαίωμα της απολογίας και της υπεράσπισης της αθωότητάς του.

Η αυτοδίκαιη αργία ενεργοποιείται από οποιαδήποτε γενική και αφηρημένη κατηγορία παράβασης καθήκοντος. Αρκεί κάποιος να προβεί σε καταγγελία για έλλειψη αφοσίωσης του εκπαιδευτικού στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία, για φθορά λόγω ασυνήθιστης χρήσης αντικειμένου το οποίο ανήκει στην υπηρεσία, για απώλεια ενός εγγράφου, για ανάρμοστη για υπάλληλο συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας. Αρκεί επίσης κάποιος να θελήσει να προχωρήσει σε ένδικα μέσα εναντίον του εκπαιδευτικού.

Σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε να καλύπτεται η παρανομία ή η ατιμωρησία πραγματικά επίορκων συναδέλφων που αμαυρώνουν τον κλάδο των εκπαιδευτικών. Αν διαμαρτυρόμαστε και διεκδικούμε την τροποποίηση του συγκεκριμένου νόμου, το κάνουμε γιατί πιστεύουμε ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να ασκεί τα καθήκοντά του με ηρεμία, μέσα σε ένα περιβάλλον δημοκρατικό και χωρίς να αισθάνεται ότι κρέμεται πάνω από το κεφάλι του «η δαμόκλειος σπάθη» της αργίας.

Πολλά είναι τα παραδείγματα συναδέλφων εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε αργία, είτε λόγω ενδοοικογενειακών διενέξεων, είτε λόγω αποφάσεων που πάρθηκαν σε συμβούλια κρίσεων στελεχών της εκπαίδευσης, είτε λόγω πειθαρχικών ή δικαστικών διώξεων για τις οποίες εκκρεμεί η έκδοση απόφασης.

Είναι περισσότερο από βέβαιο ότι το κλίμα φόβου και τρομοκρατίας που καλλιεργείται δεν μπορεί να λειτουργήσει παρά μόνον αρνητικά μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γι’ αυτό το λόγο η επιχειρούμενη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών υπό την απειλή ενδεχόμενης πειθαρχικής δίωξης μας βρίσκει ριζικά αντίθετους. Στον αγώνα μας δε για τη διαφύλαξη και προστασία της επαγγελματικής και κοινωνικής μας υπόστασης και της προσωπικής μας αξιοπρέπειας προσδοκούμε να βρούμε όλους εσάς συμπαραστάτες και υποστηρικτές μας. Σας καλούμε να συμβάλετε στην τροποποίηση του συγκεκριμένου νόμου, ο καθένας μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να ασκεί τα καθήκοντά του απαλλαγμένος από διατάξεις νόμων που έχουν στόχο την τρομοκράτησή του και την καθυπόταξή του.

                                                    ΓΙΑ  ΤΟ Δ.Σ.

     Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                      Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ                                                   ΣΤΑΝΙΣΗ ΝΙΚΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολόγηση-εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Αφορά περίπου 250.000 υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί, οι δικαστικοί, οι νοσηλευτές και οι γιατροί, οι...
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Θέσεις εργασίας
Πανελλαδικές 2024: Οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
Πανελλήνιες-Πανελλαδικές 2024: Ποιοι είναι οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
Πανελλαδικές 2024: Οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
εκπαιδευτικος
Σχολεία: Η διαφοροποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χρόνο μείωσης του ωραρίου
Ποια προϋπηρεσία υπολογίζεται για μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών-Πότε μειώνεται
Σχολεία: Η διαφοροποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χρόνο μείωσης του ωραρίου