Thumbnail
Το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε Νέες Συγχωνεύσεις–Καταργήσεις Σχολικών Μονάδων «με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης»

Μεραρχίας 13, Σέρρες- ΤΗΛ.& ΦΑΞ  :  21324-53266                                                                       

e-mail :  [email protected]

Σέρρες 29-10-2012

Αριθμ. Πρωτ: 134

ΠΡΟΣ: Περιφερειακό Δ/ντη Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας  

ΚΟΙΝ: Δ/ντη Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Σερρών

Εκπαιδευτικούς Περ. Ενότ. Σερρών

Μ.Μ.Ε    

ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ

Το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε Νέες Συγχωνεύσεις–Καταργήσεις Σχολικών Μονάδων «με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης», όπως αναφέρεται σε σχετική εγκύκλιό του. Η ίδια ακριβώς έκφραση συμπεριλαμβανόταν και σε προηγούμενες εγκυκλίους και τελικά οι συγχωνεύσεις πραγματοποιήθηκαν με οικονομικά και μόνο κριτήρια και με κύριο στόχο την εξοικονόμηση–διαχείρηση εκπαιδευτικού προσωπικού.

Το ζήτημα των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων απασχόλησε τα δύο προηγούμενα χρόνια και την Ε.Λ.Μ.Ε. Σερρών και τις τοπικές κοινωνίες. Ο χειρισμός μάλιστα του θέματος από την πλευρά της Διοίκησης δημιούργησε εντάσεις και αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην καθημερινότητα των μαθητών μας.

Τα επιχειρήματά μας παραμένουν και σήμερα τα ίδια. Και δυστυχώς, τα προβλήματα που προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις του 2011 επιβεβαίωσαν και τις ανησυχίες μας και το δίκαιο των αντιδράσεών μας.

Ποιος μπορεί να ξεχάσει την πρόταση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών για συγχώνευση και κατάργηση 18 σχολείων, που είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο 15 τελικά σχολείων; Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς που βιώνουν την καθημερινότητα στα συγχωνευμένα σχολεία σίγουρα δεν μπορούν να την ξεχάσουν.

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών εμμένει ακόμη στην περσινή του πρόταση για συγχώνευσηκατάργηση του Γυμνασίου Αχλαδοχωρίου και του Γυμνασίου Γαζώρου. Ενώ για το Γυμνάσιο Ροδολίβους, το οποίο βρίσκεται σε κατάσταση αναστολής της συγχώνευσης, κρατάει ουδέτερη στάση: ούτε αρνητική ούτε θετική εισήγηση.

Το Αχλαδοχώρι είναι ένα ορεινό χωριό σε ακριτική περιοχή, ο δρόμος πρόσβασης από το Σιδηρόκαστρο είναι εξαιρετικά δύσκολος και η καθημερινή μετακίνηση επικίνδυνη, λαμβανομένων υπόψη και των έντονων ενίοτε καιρικών φαινομένων. Ποιος αναλαμβάνει άραγε την ευθύνη για ένα ενδεχόμενο ατύχημα; Έχει διανύσει μήπως την απόσταση ο Διευθυντής Δ/θμιας Εκπαίδευσης στη διάρκεια του χειμώνα, για να γνωρίζει το βαθμό δυσκολίας της μετακίνησης των μαθητών; Να σημειώσουμε εδώ ότι ο νόμος προβλέπει τη λειτουργία σχολικών μονάδων σε ειδικές περιπτώσεις, ακόμη και με ολιγομελή τμήματα.

Πρέπει να υπενθυμίσουμε στο Διευθυντή Δ/θμιας Εκπαίδευσης ότι τα Γυμνάσια Γαζώρου και Ροδολίβους σε τίποτα δε μειονεκτούν σε σύγκριση με άλλα σχολεία: διαθέτουν και την υλικοτεχνική υποδομή και το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό, για να μπορούν να λειτουργούν κανονικά και «να εφαρμόζονται όλα τα καινοτόμα παιδαγωγικά προγράμματα σε άρτιες εξοπλισμένες και επαρκώς επανδρωμένες σχολικές μονάδες», όπως προβλέπει η εγκύκλιος των συγχωνεύσεων.

Δεν υπάρχει εξάλλου καμία επιστημονική μελέτη που να τεκμηριώνει την άποψη ότι παρέχεται καλύτερη παιδεία στα παιδιά των πολυδύναμων–απρόσωπων σχολείων που επιχειρεί να δημιουργήσει το Υπ. Παιδείας.

Το κλείσιμο μάλιστα σχολείων στην επαρχία δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στα παιδιά και στις οικογένειές τους, αναγκάζοντας τους μαθητές να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις. Επιπλέον, οι προβλέψεις των τεχνοκρατών για μείωση των δαπανών αποδείχθηκε μύθος, καθώς η μετακίνηση των μαθητών κοστίζει υπέρογκα ποσά, τα οποία το δημόσιο αδυνατεί να καταβάλει.

Πέραν αυτών οι μετακινήσεις οικογενειών από τα μεγάλα αστικά κέντρα στην επαρχία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης είναι μία πραγματικότητα που δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει, αλλά και κανείς δε λαμβάνει υπόψη του. Οι προτάσεις συγχωνεύσεων χωρίς μακροχρόνια πρόβλεψη της αυξομείωσης του μαθητικού δυναμικού αποδεικνύει την προχειρότητα των προτάσεων.

Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν μπορεί να δοκιμάζεται κάθε χρόνο και να εξαρτάται από την «τεχνοκρατική» άποψη του Διευθυντή Εκπαίδευσης, την οποία ζητάει το Υπ. Παιδείας μέσω του συστήματος survey. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης πρέπει να έχει άποψη παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και όχι να λαμβάνει υπόψη του μόνον αριθμούς.

Το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε Σερρών καθιστά σαφές ότι είναι αντίθετο σε κάθε νέα συγχώνευση και κατάργηση σχολικών μονάδων, εφόσον δεν υπάρχει σύμφωνη γνώμη των δημοτικών επιτροπών παιδείας, των δημοτικών συμβουλίων, των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και των συλλόγων διδασκόντων. Θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η ύπαρξη των κατάλληλων κτιριακών υποδομών και βεβαίως η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών, η οποία δε θα πρέπει να υπερβαίνει χρονικά τη μισή ώρα. Να τονίσουμε ότι ο αριθμός των μαθητών δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 25 ανά τμήμα και ότι θα πρέπει να διασφαλίζονται και οι οργανικές θέσεις των συναδέλφων εκπαιδευτικών.

Καλούμε τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας να λάβει σοβαρά υπόψη του τη θέση μας και την άποψη των τοπικών κοινωνιών και να μην εισηγηθεί το κλείσιμο σχολείων της Περιφερειακής Εότητας Σερρών.

                  

                                                    ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

 

     Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                      Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΠΑΝΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ                                                  ΣΤΑΝΙΣΗ ΝΙΚΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα