mathimatika
«Να ξαναγίνει η ΕΜΕ χώρος διαλόγου και συνεργασίας» – Παρέμβαση της ΚΑΜΕΚΠ

Στον απόηχο έντονων συζητήσεων για τον ρόλο και τη λειτουργία της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ), η Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση (ΚΑΜΕΚΠ) δημοσιοποίησε ανακοίνωση με την οποία θέτει στο επίκεντρο την ανάγκη εκδημοκρατισμού, ανανέωσης και ουσιαστικής συμμετοχής όλων των μελών της μαθηματικής κοινότητας.

Η Κίνηση κάνει λόγο για απομάκρυνση των μαθηματικών από την ΕΜΕ και για λειτουργία με «κλειστό κύκλο προσώπων», επισημαίνοντας ότι η Εταιρεία οφείλει να ξαναγίνει «χώρος διαλόγου και συνεργασίας». Παράλληλα, ασκεί κριτική στην κρατική εκπαιδευτική πολιτική, αναφερόμενη μεταξύ άλλων στη δημιουργία ιδιωτικών ΑΕΙ, στα κενά σε μαθηματικούς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, που –όπως υποστηρίζει– «υπονομεύει την ουσιαστική κατανόηση των μαθηματικών».

Με κεντρικό σύνθημα «Τα Μαθηματικά είναι για όλους», η ΚΑΜΕΚΠ απευθύνει κάλεσμα προς όλους τους συναδέλφους να συμμετάσχουν ενεργά στις διαδικασίες της ΕΜΕ, διεκδικώντας μια πιο ανοιχτή, σύγχρονη και δημοκρατική εταιρεία, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της μαθηματικής εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών της πράξης.

Δείτε εδώ αναλυτικά την πρόσκληση.

Η ανακοίνωση της Κίνησης για την αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση (ΚΑΜΕΚΠ)

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Ως μέλη της μαθηματικής κοινότητας και ως άνθρωποι που πιστεύουμε βαθιά στο ρόλο και την αποστολή της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, αισθανόμαστε την ανάγκη να θέσουμε ένα ζήτημα που θεωρούμε κρίσιμο για το μέλλον της ΕΜΕ.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια αυξανόμενη  αποστασιοποίηση των μαθηματικών από την Εταιρεία μας. Η συμμετοχή περιορίζεται, ο διάλογος φθίνει, και η ΕΜΕ δείχνει να λειτουργεί όλο και περισσότερο με κλειστό  κύκλο προσώπων, αντί να εκφράζει το σύνολο της  μαθηματικής κοινότητας.

Αυτή η κατάσταση δεν είναι τυχαία. Αντίθετα, φαίνεται να έχει παγιωθεί μέσα από πρακτικές που, είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα, διατηρούν τη σημερινή διοικητική ισορροπία. Μια μικρή ομάδα ελέγχει τις διαδικασίες, και αυτό βολεύει τη διατήρηση της εξουσίας, αλλά  ζημιώνει την Εταιρεία . Όσο λιγότεροι συμμετέχουν, τόσο πιο εύκολα διατηρείται η υπάρχουσα κατάσταση.

Εμείς, στη Κίνηση Αλλαγής στη Μαθηματική Εκπαίδευση (Κ.Α.Μ.Εκπ.) , πιστεύουμε ότι η ΕΜΕ πρέπει να  ανήκει σε όλους τους μαθηματικούς — στους πανεπιστημιακούς, στους εκπαιδευτικούς, στους νέους επιστήμονες, στους φοιτητές, σε κάθε άνθρωπο που αγαπά τα μαθηματικά και θέλει να συνεισφέρει.

Η ΕΜΕ χρειάζεται  αναζωογόνηση, διαφάνεια, ανανέωση και συμμετοχικότητα , χρειάζεται να ξαναγίνει χώρος διαλόγου και συνεργασίας.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να  ξαναστραφούν προς την ΕΜΕ, να συμμετέχουν ενεργά, να διεκδικήσουν φωνή και ρόλο. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να ξαναδώσουμε στην Εταιρεία το κύρος, τη ζωντάνια και το  δημοκρατικό χαρακτήρα που της αξίζει.

Η ΕΜΕ δεν ανήκει σε κανένα Διοικητικό Συμβούλιο ,ανήκει σε όλους μας.

Η Κ.Α.Μ.Εκπ (Κίνηση για την Αλλαγή Στη  Μαθηματική  Εκπαίδευση ), είναι μια από τις τρεις παρατάξεις η οποία κατεβαίνει στις εκλογές της ΕΜΕ  μετά από την  εφαρμογή του νέου καταστατικού, σύμφωνα με το οποίο υπάρχει η δυνατότητα συγκρότησης παρατάξεων μέσα στο  ενιαίο ψηφοδέλτιο των εκλογών, ( η Δημοκρατική Πρωτοβουλία Μαθηματικών και  η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Μαθηματικών , είναι οι άλλες δύο).  Από τότε συμμετέχουμε σε όλα τα Δ.Σ

Η Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση (ΚΑΜΕΚΠ) έχει κεντρικό πρόταγμα        ¨Τα Μαθηματικά είναι για όλους¨. Από αυτό κρίνουμε τις εξελίξεις και τη στάση της διοίκησης της ΕΜΕ. Ακόμη και εντός των σημερινών συνθηκών, δεν αξιοποιούνται όλα τα μέσα ώστε να μπορούν  να σώσουν οτιδήποτε  σώζεται, οι στυλοβάτες μιας τέτοιας προσπάθειας ,δηλ. οι εκπαιδευτικοί του Δημόσιου Σχολείου και  Πανεπιστημίου.

Θεωρούμε ότι βασική επιδίωξη πρέπει να είναι  η στήριξή τους, η αναβάθμιση του ρόλου και της θέσης τους, τα επαγγελματικά δικαιώματα, οι θέσεις εργασίας, η βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους, αλλά κυρίως η παιδαγωγική  επιμόρφωση και η δυνατότητα συμμετοχής τους στη λήψη κρίσιμων για την Παιδεία αποφάσεων.

Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Αντί να ενισχύσει η Κυβέρνηση  τα ΑΕΙ με προσωπικό και πόρους, νομοθετεί κατά παράβαση του Συντάγματος την ίδρυση Ιδιωτικών ΑΕΙ. Αυτό έχει ως συνέπεια να εξισώνει τα πτυχία ιδιωτικών σχολών μη ελεγχόμενης ποιότητας με τα πτυχία των  Πανεπιστημίων, καταστρατηγώντας το Σύνταγμα της χώρας.

Οφείλουμε να καταγγείλουμε αυτή την απόφαση που, εκτός των άλλων, αποτελεί προσβολή των ελληνικών ΑΕΙ,  πολλά από τα οποία έχουν πετύχει μεγάλες διεθνείς διακρίσεις. Από την άλλη πλευρά κάποια Μαθηματικά τμήματα (ιδιαίτερα στα Πανεπιστήμια της Πάτρας, της Θεσσαλίας και των Ιωαννίνων), αντιλαμβάνονται την προετοιμασία των Εκπαιδευτικών ως πάρεργο και τείνουν να υποβαθμίσουν ,αν δεν έχουν ήδη καταργήσει, τα σχετικά προσφερόμενα μαθήματα.

Στο σύστημα πρόσβασης: Επαναφέρει βαθμολογικά όρια που παίζουν το ρόλο του «κόφτη», ίσως για να συμπληρώσει το δώρο στους ιδιοκτήτες των «κολλεγίων» της προηγούμενης παραγράφου και των ιδιωτικών πανεπιστημίων, που θα ακολουθήσουν.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:  Σε πολλά Σχολεία έχουμε κενά σε Μαθηματικούς μέχρι τα Χριστούγεννα, με αποτέλεσμα το χάσιμο εκατοντάδων ωρών διδασκαλίας , αλλά και καθυστερημένη τοποθέτηση αναπληρωτών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται!

Όλα τα προηγούμενα έχουν έναν κοινό παρονομαστή:

ΤΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΟΥ ΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ «Ο ΦΤΩΧΟΣ ΣΥΓΓΕΝΗΣ» ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.

 Στο Λύκειο:   Η Τράπεζα Θεμάτων, ίσως παγκόσμια  πρωτοτυπία, ως μέσο αξιολόγησης με γραπτές εξετάσεις, πέρα από τον ταξικό της χαρακτήρα, διαστρεβλώνει περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία, μέρος της οποίας οφείλει να είναι και η αξιολόγηση. Το ενδιαφέρον των διδασκόντων και των διδασκομένων στρέφεται προς τα εξεταστικά θέματα ,αντί για τη κατανόηση της μαθηματικής γνώσης και τη χαρά της ανακάλυψης και της επίλυσης των προβλημάτων. Έτσι, ενισχύεται η παπαγαλία σε βάρος της κριτικής  ικανότητας                                                                                                                                      και η βαθμοθηρία σε βάρος της ανάπτυξης του νου και της αγάπης για τα Μαθηματικά.

Στο Γυμνάσιο: Χρειάζεται αλλαγή στη δομή  της διδασκαλίας , όπως και των θεμάτων στις εξετάσεις, με σκοπό την αναβάθμιση της διδασκαλίας της Γεωμετρίας, της γεωμετρικής σκέψης και της αντίληψης του χώρου που μας περιβάλλει. Δυστυχώς, ενώ εκπονούνται νέα Αναλυτικά Προγράμματα για τα Μαθηματικά και συγγραφικές ομάδες γράφουν βιβλία ώστε να μπούμε στην εποχή του πολλαπλού βιβλίου, όλα αυτά γίνονται απούσης της ΕΜΕ! Γιατί;

Πονάμε βλέποντας η ΕΜΕ να ασχολείται μόνο με τα παιδιά που ήδη διακρίνονται στα Μαθηματικά μέσω των διαγωνισμών της.

Πονάμε βλέποντας τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα και το πολλαπλό βιβλίο (χρειάζεται;) στα Μαθηματικά!

Πονάμε βλέποντας τα περιοδικά να βαλτώνουν, με ακραίο παράδειγμα τον μη λειτουργικά χρήσιμο ΕΥΚΛΕΙΔΗ Β΄.

ΠΟΝΑΜΕ να βλέπουμε το 96% περίπου των Μαθηματικών να έχει γυρίσει την πλάτη στην ΕΜΕ!...

Η ΕΜΕ υπό την εικοσαετή διοίκηση από την σύμπλευση κάποιων παρατάξεων δεν ανταποκρίνεται κατ’ ελάχιστον στις ανάγκες των εργαζόμενων  μαθηματικών, αλλά και της μαθηματικής εκπαίδευσης.

Εκδημοκρατισμός της Μαθηματικής Εκπαίδευσης

Η Κίνηση για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση(ΚΑΜΕΚΠ) προσπαθεί και εντός της ΕΜΕ, αλλά και με ανοιχτές εκδηλώσεις να στηρίξει το

Αίτημα: Τα Μαθηματικά είναι για όλα τα παιδιά χωρίς ταξικούς ή άλλους φραγμούς ,αλλά και να δώσει  προοδευτικό περιεχόμενο και διδακτικές μεθόδους για την κρίσιμη για το μέλλον των παιδιών μαθηματική εκπαίδευση.

Εκδημοκρατισμός της Εταιρείας          

 1 . Να   θεωρούνται όλα τα μέλη ισότιμα, δηλαδή να σταματήσει ο διαχωρισμός σε τακτικά και αντεπιστέλλοντα.

2.Να διεξάγονται οι εκλογές με εκλογικά τμήματα στα παραρτήματα.

-  Συνάδελφε, υπάρχει ανάγκη να ακουστεί η φωνή σου!

Στόχος μας είναι να την βοηθήσουμε να ακουστεί , είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε. Δεν θέλουμε να επιβάλουμε τις θέσεις μας. Θέλουμε να ακουστούν, να συγκρουστούν μέσα από  επιστημονικό διάλογο , να προκύψουν πιθανώς συνθέσεις.

Τέλος θέση μας είναι ότι ,  η Εταιρεία δεν πρέπει να είναι αποκομμένη από κοινωνικά ζητήματα που αφορούν όλους. Και είναι αδιανόητο να μην αποδέχεται η πλειοψηφία τέτοιες παρεμβάσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε την απόρριψη ψηφίσματος για την γενοκτονία στη  Γάζα , καθώς και την απόρριψη αιτήματός μας να συμπεριληφθεί στο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ε.Μ.Ε στα Ιωάννινα ομιλία για την προσφορά του Γιαννιώτη Μαθηματικού Χρήστου Χασιώτη**.  Η πλειοψηφία του Δ,Σ κρίνει αυταρχικά και απορρίπτει χωρίς συζήτηση όλες τις προτάσεις που δεν της αρέσουν , κάτι που θυμίζει το έργο τέχνης Maison de Force που παραθέτουμε:

Δεν έχουμε τρόπο επικοινωνίας με τα μέλη μας ώστε να  γνωρίζουν τις προτάσεις  μας, τις ιδέες μας  και απόψεις μας για καλύτερη λειτουργία της ΕΜΕ, διότι η πλειοψηφούσα παράταξη απορρίπτει  κάθε θεσμική δυνατότητα ενημέρωσής σας  . Επιπλέον απορρίπτει και κάθε δυνατότητα να ενημερώνουμε για τις δραστηριότητές μας. Ζητήσαμε να επικοινωνούμε μέσω του email της ΕΜΕ, πράγμα το οποίο δεν έγινε δεκτό από την πλειοψηφία .Αυτός είναι ο κύριος λόγος που δεν έχουμε την δυνατότητα να εκφράσουμε τις απόψεις μας  , αλλά τα μέλη της να γνωρίζουν μόνο την άποψη της πλειοψηφούσας παράταξης.

Ζητάμε από τα ΔΣ των Παραρτημάτων να προωθούν ό,τι υλικό στέλνουμε, για ενημέρωση των μελών, αλλά και να μας ενημερώνουν για θέματα που απασχολούν το κάθε παράρτημα.                                                                                                                                 Πιστεύουμε πως:

1. Η συμμετοχή των μελών πρέπει να ενισχυθεί  με διαφάνεια, επικοινωνία και ανανέωση των διαδικασιών.

2. Η ΕΜΕ χρειάζεται να αποκτήσει ξανά κύρος και ρόλο  στα ζητήματα της μαθηματικής εκπαίδευσης, μέσα από τεκμηριωμένες προτάσεις και ενεργό παρουσία στον δημόσιο διάλογο.

3. Η εκπροσώπηση πρέπει να γίνει πιο δίκαιη και ανοιχτή , με ουσιαστική συμμετοχή όλων των παραρτημάτων και ομάδων εργασίας.

4. Η νέα γενιά των μαθηματικών  πρέπει να βρει χώρο, ρόλο και φωνή στην Εταιρεία. Η αδιαφορία δεν είναι λύση. Η σιωπή δεν βοηθά.

Αν αγαπάμε τα μαθηματικά και σεβόμαστε την ιστορία της ΕΜΕ, οφείλουμε να τη διεκδικήσουμε εκ νέου — να τη μεταμορφώσουμε σε μια ζωντανή, συμμετοχική, σύγχρονη επιστημονική κοινότητα.

Η ΕΜΕ δεν μπορεί να είναι προνόμιο λίγων  .                                                                                                 Ανήκει σε όλους μας — στους ανθρώπους των Μαθηματικών και της διδασκαλίας τους.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να πάρουν θέση, να συμμετάσχουν ενεργά στις διαδικασίες, να φέρουν ιδέες, να συμβάλουν με την παρουσία και τη φωνή τους, γιατί

μόνο έτσι θα μπορέσουμε να ξαναδώσουμε στην Εταιρεία το κύρος, τη ζωντάνια και το δημοκρατικό χαρακτήρα  που της αξίζει.

 Κίνηση Αλλαγής στη Μαθηματική Εκπαίδευση (Κ.Α.Μ.Εκπ.)                                                                        Για μια ΕΜΕ ανοιχτή, συμμετοχική και σύγχρονη.

**   ----  Με δική μας πρωτοβουλία , η ομιλία για τον Χρήστο Χασιώτη θα γίνει στις 19.30  τη Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025 , από τον Πανεπιστημιακό Καθηγητή Μαθηματικών Τάσο Πατρώνη ,  στην Αίθουσα της Περιφέρειας          ( Ιωάννινα , Στοά Σάρκα). Νωρίτερα από τις 18.30  θα εκτίθενται , στην ίδια αίθουσα ,  ανακοινώσεις και διδακτικά μέσα του Χρήστου Χασιώτη από την πολύχρονη προσφορά του.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αντιφα
«Antifa» στην Ελλάδα: Οι δύο οργανώσεις που οι ΗΠΑ χαρακτηρίζουν «τρομοκρατικές»
Ποιες είναι οι δύο οργανώσεις «Antifa» στην Ελλάδα που οι ΗΠΑ βάζουν στο στόχαστρο για «τρομοκρατία»
«Antifa» στην Ελλάδα: Οι δύο οργανώσεις που οι ΗΠΑ χαρακτηρίζουν «τρομοκρατικές»
Άγιος Δημήτριος: Διαρρήκτες τραυμάτισαν τρεις αστυνομικούς – Έπεσαν πυροβολισμοί
Σοβαρό περιστατικό στον Άγιο Δημήτριο: Τρεις αστυνομικοί τραυματίστηκαν σε καταδίωξη διαρρηκτών - Έπεσαν πυροβολισμοί
Άγιος Δημήτριος: Διαρρήκτες τραυμάτισαν τρεις αστυνομικούς – Έπεσαν πυροβολισμοί
Σοβαρό περιστατικό στον Άγιο Δημήτριο: Τρεις αστυνομικοί τραυματίστηκαν σε καταδίωξη διαρρηκτών - Έπεσαν πυροβολισμοί
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με μαθητές στη Βουλή
Μάξιμος Χαρακόπουλος: «Αντί τα παιδιά να παίζουν, μένουν απορροφημένα στα κινητά τους»
Μάξιμος Χαρακόπουλος: «Η τεχνολογία απειλεί να αποξενώσει τον άνθρωπο. Αντί τα παιδιά να παίζουν, να αναπτύσσουν τις σχέσεις τους, και έτσι να...
Μάξιμος Χαρακόπουλος: «Αντί τα παιδιά να παίζουν, μένουν απορροφημένα στα κινητά τους»