kleista-sxoleia
Ερωτηματικά για τη μετεγκατάσταση του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

Η απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης για τη μετεγκατάσταση του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης από την περιοχή της Νέας Παραλίας στην Ξηροκρήνη δημιουργεί ερωτηματικά, σύμφωνα με τη Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλονίκης.

«Πώς κλείνει το σχολείο για λόγους ασφαλείας ενώ ταυτόχρονα , όπως καταγγέλλουν οι γονείς, το ίδιο αυτό κτίριο, πρόκειται κατά τους αμέσως επόμενους θερινούς μήνες να λειτουργήσει ως θερινό σχολείο ΚΔΑΠ - ΜΕΑ επισημαίνει σε ανακοίνωσή της.

Επιπλέον, ρωτά ότι εφόσον στη θέση του 1ου ειδικού σχολείου , όπως και του 89ου δημοτικού δεν κατασκευαστούν νέα σχολεία, τι πρόκειται να γίνει σ’ αυτούς τους χώρους;

«Σε μια πολιτική, η οποία λειτουργεί με γνώμονα τις επενδυτικές ευκαιρίες τίποτα δεν είναι τυχαίο. Υπάρχουν άλλωστε,  “επενδυτικές ευκαιρίες” που θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι θα προκύψουν με την ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου.Λίγα χρόνια πριν, με αντίστοιχο τρόπο, έκλεισε και το 12ο στο Μέγαρο Μουσικής, επίσης πάνω στην παραλία  - για να αντικατασταθεί από το τίποτα…» τονίζει.

Η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Θεσσαλονίκης

Για την πρόθεση της δημοτικής αρχής για μετεγκατάσταση του 1ου ειδικού δημοτικού σχολείου

H ανακοίνωση του συλλόγου γονέων του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, που διαμαρτύρεται για την πρόθεση του Δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσει στη μετεγκατάσταση του , από την περιοχή της Νέας Παραλίας που αυτό εδρεύει ,  στην Ξηροκρήνη (!), αποδεικνύει ξανά το τεράστιο πρόβλημα της σχολικής στέγης στο Δήμο μας , αλλά και την απουσία οποιουδήποτε οργανώμένου σχεδίου για την αναβάθμιση της και από την τωρινή διοίκηση του Δήμου. Έρχεται μόνο λίγες εβδομάδες μετά την πρόθεση της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης να κλείσει το 89ο Δημοτικό σχολείο στη Ν.Μάνου στην Ανάληψη.  Η Λαϊκή Συσπείρωση όχι μόνο έχει αναδείξει, αλλά και έχει στηρίξει έμπρακτα τις κινητοποιήσεις γονιών, καθηγητών και μαθητών απέναντι στην απαράδεκτη κατάσταση των λυόμενων σχολείων, όπως τα συγκεκριμένα. Η αιτιολόγηση της διοίκησης του Δήμου για την απόφαση δημιουργεί επίσης ερωτηματικά. Πως κλείνει το σχολείο για λόγους ασφαλείας ενώ ταυτόχρονα , όπως καταγγέλλουν οι γονείς το ίδιο αυτό κτίριο, πρόκειται κατά τους αμέσως επόμενους θερινούς μήνες να λειτουργήσει ως θερινό σχολείο ΚΔΑΠ - ΜΕΑ;

            Αναδεικνύεται ξανά ότι κρίσιμες κοινωνικές ανάγκες βρίσκονται σε δεύτερο πλάνο. Λειτουργούν με “μπαλώματα”, κάνοντας “μπαλάκι” παιδιά με ειδικές ανάγκες. Είναι δίκαιη η  αγανάκτηση του Συλλόγου Γονέων  που όπως λέει,  “κανείς δε σκέφτηκε λογικά και ανθρώπινα” γι’αυτά τα 40 περίπου παιδιά ΑΜΕΑ, που θα υποχρεωθούν για δύο φορές μέσα σε μια ημέρα να μεταφέρονται καθημερινά με λεωφορείο από τις περιοχές της Ανατολικής Θεσσαλονίκης που κατοικούν (Πυλαία, Μίκρα, Καλαμαριά, Τούμπα) προς τα άκρα δυτικά όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης  διανύοντας επιπλέον 7 χιλιόμετρα !

            Τόσο το 1ο ειδικό δημοτικό , όσο και το 89ο , αλλά και άλλα σχολεία στο Δήμο μας, στεγάζονται σε λυόμενες εγκαταστάσεις. Για κανένα από τα δύο σχολεία , δεν σκέφτηκε κανείς “λογικά και ανθρώπινα” τα τελευταία 45 και πλέον χρόνια ώστε να πάψει το αίσχος των λυόμενων. Για να κατασκευαστούν σύγχρονες εγκαταστάσεις , που να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές προδιαγραφές και ανάγκες με τους  όρους του 21ου αιώνα , να είναι κυψέλες δημιουργίας , αθλητισμού, πολιτισμού και συλλογικής δραστηριότητας , όχι μόνο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αλλά και ευρύτερα για τις πυκνοκατοικημένες γειτονιές. Η  διοίκηση Αγγελούδη είναι πλέον εκτεθειμένη.  Η λύση που προωθεί τόσο για το 89ο δημοτικό σχολείο όσο και για  το 1ο ειδικό , δεν είναι η κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων, με ορισμένο χρονοδιάγραμμα μελετών κι εργασιών και προσωρινή μεταστέγαση, αλλά η οριστική μεταστέγαση τους ( όπως μάλιστα μαρτυρά και η περίπτωση του 1ου ειδικού) . Επιπλέον παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις και κριτική της Λαϊκής Συσπείρωσης, δεν υπάρχει ούτε σαν διακήρυξη η εκπόνηση ολοκληρωμένου προγράμματος για τη σχολική στέγη. 

            Η Λαϊκή Συσπείρωση θέτει ένα επιπλέον κρίσιμο ερώτημα: εφόσον στη θέση του 1ου ειδικού σχολείου , όπως και του 89ου δημοτικού δεν κατασκευαστούν νέα σχολεία, τι πρόκειται να γίνει σ’ αυτούς τους χώρους; Μήπως υπάρχει κάποιος ανομολόγητος πόθος , να δημιουργηθούν “οικόπεδα - φιλέτα”, που μελλοντικά θα αξιοποιηθούν για άλλους σκοπούς; Θυμίζουμε ότι το 1ο ειδικό βρίσκεται πάνω στην Μεγάλου Αλεξάνδρου, ενώ και το 89ο είναι λίγα μέτρα ανατολικότερα επί της Βασιλίσσης Όλγας. Σε μια πολιτική, η οποία λειτουργεί με γνώμονα τις επενδυτικές ευκαιρίες τίποτα δεν είναι τυχαίο. Υπάρχουν άλλωστε,  “επενδυτικές ευκαιρίες” που θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι θα προκύψουν με την ανάπλαση του  Παραλιακού Μετώπου.Λίγα χρόνια πριν, με αντίστοιχο τρόπο, έκλεισε και το 12ο στο Μέγαρο Μουσικής, επίσης πάνω στην παραλία  - για να αντικατασταθεί από το τίποτα…

            Το “λογικά και ανθρώπινα” που ζητούν οι γονείς σήμερα σημαίνει “για τις ανάγκες των πολλών και όχι για τα κέρδη των λίγων”. Η Λαϊκή  Συσπείρωση συμπαρίσταται στον αγώνα των γονιών και των μαθητών στο Πέμπτο Διαμέρισμα της πόλης, του 1ου ειδικού σχολείου και του 89ου δημοτικού, που απαιτούν σήμερα τη δέσμευση του Δήμου Θεσσαλονίκης για άμεση ανέγερση νέου, σύγχρονου ειδικού Δημοτικού Σχολείου στον ίδιο χώρο επί της Μεγάλου Αλεξάνδρου, νέου σύγχρονου Δημοτικού στον ίδιο χώρο επί της Νικολάου Μάνου. Ο κοινός αγώνας γονιών, καθηγητών , μαθητών είναι που μπορεί να δώσει διέξοδο και πρέπει να ενισχυθεί. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βροχή διαμαρτυριών στο alfavita.gr για τα θέματα της Φυσικής

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανελληνιες
Φυσική: Αξιολόγηση θεμάτων και θεματοδοτών/τριών στις Πανελλήνιες, ζητούν καθηγητές για τα θέματα «υπερπαραγωγή
«Γι’ άλλη μία φορά, η επιστήμη της Φυσικής παρουσιάζεται με απόλυτα στρεβλή εικόνα, αφού όλα τα θέματα αναφέρονται σε ένα παράλληλο σύμπαν, που δεν...
Φυσική: Αξιολόγηση θεμάτων και θεματοδοτών/τριών στις Πανελλήνιες, ζητούν καθηγητές για τα θέματα «υπερπαραγωγή