Να δηµοσιοποιήσει µε το τέλος της σχολικής χρονιάς τα κενά σε όλη την επικράτεια ανά ειδικότητα, καθώς και του αριθµού προσλήψεων που θα γίνουν στο επόµενο διάστηµα ανά ειδικότητα, ώστε να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα και προγραµµατισµός για την νέα χρονιά έγκαιρα ζητά από το υπουργείο Παιδείας ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης.
Επιπλέον, ο Σύλλογος τονίζει ότι «οι Φυσικοί που αποχωρούν θα πρέπει να αντικατασταθούν αποκλειστικά και µόνο µε πτυχιούχους Φυσικούς και όχι µε άλλες ειδικότητες Φυσικών Επιστηµών, όπως βέβαια το ίδιο πρέπει να ισχύσει και για τις υπόλοιπες ειδικότητες ΠΕ04 (Χηµικούς, Βιολόγους, Γεωλόγους)».
Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται:
Αποχωρήσεις Εκπαιδευτικών & Προγραµµατισµός Προσλήψεων
Μέσα στο 2021 µε αφορµή τις αλλαγές στο ασφαλιστικό, την πανδηµία και την γενικότερη ανασφάλεια υπάρχει µια έντονη τάση αποχώρησης εκπαιδευτικών που πληρούν τα κριτήρια συνταξιοδότησης τους. Ενδεικτικά αναφέρουµε ότι το 2019 οι αιτήσεις συνταξιοδότησης ήταν 705, το 2020 ήταν 1231 και το 2021 είναι 3708. Άρα παρατηρείται µια έντονα αυξητική τάση µείωσης των καθηγητών.
Είναι σαφές ότι οι αποχωρήσεις θα δηµιουργήσουν αρκετά κενά στις σχολικές µονάδες που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να προβλέψει και να καλύψει, ώστε η νέα χρονιά να ξεκινήσει για όλα τα σχολεία της χώρας µε εκπαιδευτικούς στις αίθουσες από την πρώτη µέρα µαθηµάτων. Αυτό σηµαίνει ότι πρέπει να υπάρξει σοβαρή καταγραφή των αναγκών ανά ειδικότητα και αντίστοιχος προγραµµατισµός προσλήψεων µε βάση αυτές τις ανάγκες.
Όσο µας αφορά οι συνάδελφοι Φυσικοί που αποχωρούν θα πρέπει να αντικατασταθούν αποκλειστικά και µόνο µε πτυχιούχους Φυσικούς και όχι µε άλλες ειδικότητες Φυσικών Επιστηµών, όπως βέβαια το ίδιο πρέπει να ισχύσει και για τις υπόλοιπες ειδικότητες ΠΕ04 (Χηµικούς, Βιολόγους, Γεωλόγους).
Είναι επιστηµονικά αναγκαίο κάθε µάθηµα ειδικά στο Λύκειο να διδάσκεται από τον αντίστοιχο πτυχιούχο, ώστε το εκπαιδευτικό αποτέλεσµα να είναι το βέλτιστο
δυνατό. Δεν νοείται η Φυσική να µην διδάσκεται αποκλειστικά από Φυσικό ή τα Μαθηµατικά αποκλειστικά από Μαθηµατικό κλπ. Ειδικά όταν υπάρχει πλεόνασµα αδιόριστων συναδέλφων υψηλών ακαδηµαϊκών προσόντων στους πίνακες «αναµονής».
Η χώρα µας έρχεται τα τελευταία χρόνια στις χαµηλές θέσεις των διεθνών διαγωνισµών αξιολόγησης µαθητών (PISA), ενώ ταυτόχρονα ο ΟΟΣΑ έχει προτείνει στις Ελληνικές κυβερνήσεις να αυξήσουν τις ώρες διδασκαλίας στις θετικές επιστήµες και να αναβαθµίσουν τα προγράµµατα σπουδών. Το ζητούµενο παραµένει και οφείλουµε να ευθυγραµµίσουµε την εκπαίδευση µας µε την τεράστια πρόοδο της επιστήµης, να αποκτήσουµε σύγχρονα αναλυτικά προγράµµατα σπουδών µε την απαραίτητη αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Φυσικών Επιστηµών και κατάλληλο και αριθµητικά επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία µας.
Καλούµε το Υπουργείο Παιδείας να δηµοσιοποιήσει µε το τέλος της σχολικής χρονιάς τα κενά σε όλη την επικράτεια ανά ειδικότητα και να προχωρήσει σε ανακοίνωση του αριθµού προσλήψεων που θα γίνουν στο επόµενο διάστηµα πάλι ανά ειδικότητα, ώστε να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα και προγραµµατισµός για την νέα χρονιά έγκαιρα.
Είναι η «χρυσή» ευκαιρία για την ανανέωση του διδακτικού προσωπικού στην Δευτεροβάθµια εκπαίδευση µε νέους συναδέλφους που θα δώσουν νέα πνοή στην προσπάθεια που γίνεται όλα αυτά τα χρόνια. Το Δηµόσιο σχολείο µας πρέπει να αποκτήσει όλα εκείνα τα εφόδια σε έµψυχο και άψυχο υλικό για να µπορέσει να επιτελέσει τον στόχο του, να δώσει στα παιδιά µας τα εφόδια για να αντιµετωπίσουν ένα διαρκώς εξελισσόµενο κόσµο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη