τάξη μαθητές θρανία δασκάλα μαυροπίνακας
Ενημερωτικό για τα θέματα που απασχόλησαν το ΑΠΥΣΔΕ Θεσσαλίας το έτος 2020 και τις αποφάσεις που πάρθηκαν των αιρετών Γεωργίας Αμπατζή και Ουρανίας Παπαζεύκου

ΘΕΜΑ: «Απολογισμός 2020»

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,

Σχετικά με τα θέματα που απασχόλησαν το ΑΠΥΣΔΕ Θεσσαλίας το έτος 2020 και τις αποφάσεις που πάρθηκαν, σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω:

  1. Χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών. Εξετάστηκαν 7 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν και οι 7.
  2. Διακοπή άδειας άνευ αποδοχών. Εξετάστηκαν 2 αιτήσεις και ικανοποιήθηκε η μία εξ αυτών. Η άλλη αίτηση για διακοπή της άδειας από 01-07-2020 δεν ικανοποιήθηκε με δεδομένο ότι στις 30-06-2020 έληγε το διδακτικό έτος και ως εκ τούτου δεν υπήρχαν διδακτικές ανάγκες προς κάλυψη στις σχολικές μονάδες της οικείας Δ/νσης Εκπ/σης.
  3. Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών υπηρετούντων σε ΚΕΣΥ (Ν. 4547/2018, άρθρο 9, παρ. 4). Εξετάστηκαν 4 αιτήσεις και αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία τους.
  4. Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών εκπαιδευτικών υπηρετούντων σε ΚΕΣΥ (Ν. 4547/2018, άρθρο 9, παρ. 4). Εξετάστηκαν 2 αιτήσεις και αναγνωρίστηκε η συνάφεια ενός μεταπτυχιακού κι ενός διδακτορικού τίτλου σπουδών.
  5. Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (Ν. 4547/2018, άρθρο 5, παρ. 7). Εξετάστηκαν και ικανοποιήθηκαν 15 αιτήσεις για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου.
  6. Πρόταση και αξιολογική σειρά για Αποσπάσεις σε Υπηρεσίες και Φορείς του ΥΠΑΙΘ. Θέση μας είναι ότι οι αποσπάσεις θα πρέπει να γίνονται με μοριοδότηση και διαφάνεια. Μέχρι να λυθεί το θέμα με πλήρωση των θέσεων μόνο από διοικητικούς και, παρότι η προκήρυξη δεν το προβλέπει, ως Υ.Σ. μπορούμε, στα πλαίσια διασταλτικής ερμηνείας του νόμου, να καθορίσουμε τα παρακάτω βασικά κριτήρια τα οποία οφείλουμε να πάρουμε υπόψη στην επιλογή μας:
  • Προβλήματα υγείας (προσωπικά, συζύγου, παιδιών, στενού οικογενειακού περιβάλλοντος)
  • Κοινωνικά κριτήρια (οικογενειακή κατάσταση, μονογονεϊκή, τριτεκνία, ανεργία συζύγου, άλλα προβλήματα)
  • Εναλλαγή (να μην έρχονται συνεχώς οι ίδιοι), Απόσταση.
  • Να μην προτείνονται όσοι αποσπώνται κατά προτεραιότητα (σύζυγοι στρατιωτικών, πανεπιστημιακών, εκλεγμένων σε ΔΣ, αιρετοί ΟΤΑ κλπ)
  • Προσόντα μόνο όταν απαιτούνται με τεκμηρίωση και πρόταση για συγκεκριμένες ανάγκες π.χ. πληροφορικής για υποστήριξη ή οικονομολόγο για το οικονομικό τμήμα.

Θεωρούμε ότι όσοι αποσπώνται στις υπηρεσίες επιτελούν βοηθητικό έργο, πλην εξαιρέσεων, άρα η τεκμηρίωση ότι "έχει διοικητική εμπειρία" δεν ισχύει μεμονωμένη. Θα πρέπει να συνοδεύεται από τα παραπάνω κριτήρια.

Η θέση μας έγινε ομόφωνα αποδεκτή από το συμβούλιο.

Οι φετινές αποσπάσεις όμως σε υπηρεσίες και φορείς δεν έγιναν σύμφωνα με τις προτάσεις των ΑΠΥΣΔΕ.

  1. Απόδοση 2ης ειδικότητας. Εξετάστηκαν και ικανοποιήθηκαν 15 αιτήσεις.
  2. Πρόταση για αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό σε ΚΕΣΥ. Εξετάστηκαν 3 αιτήσεις και έγινε θετική πρόταση για 2 εκπαιδευτικούς στο ΚΕΣΥ Μαγνησίας και για 1 εκπαιδευτικό στο ΚΕΣΥ Λάρισας.
  3. Πρόταση και αξιολογική σειρά για Αποσπάσεις σε θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ). Μετά από τη σχετική πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να οριστούν ως Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στα Κέντρα ή και Δομές Φιλοξενίας: α) Ν. Μαγνησίας-Βόλος-κτήριο Μόζα, β) Ν. Λαρίσης-Κουτσόχερο Λάρισας-Στρατ. Ευθυμιοπούλου και γ) Δομές φιλοξενίας με έδρα Τρίκαλα-Καρδίτσα και τις υποβληθείσες αιτήσεις μονίμων εκπαιδευτικών καταρτίστηκε αξιολογικός πίνακας σύμφωνα με τα κριτήρια της σχετικής εγκυκλίου. Εξετάστηκαν 7 αιτήσεις και έγινε θετική πρόταση για τους 6 εκπαιδευτικούς, αφού ο 7ος εκπαιδευτικός δεν πληρούσε τα κριτήρια της σχετικής εγκυκλίου.
  4. Απαλλαγή καθηκόντων στελεχών εκπαίδευσης. Ικανοποιήθηκαν 6 αιτήσεις απαλλαγής Διευθυντών/τριών σχολικών μονάδων.
  5. Αποσπάσεις εντός ΠΔΕ Θεσσαλίας (για κάλυψη λειτουργικών κενών, μετά από αίτηση των εκπαιδευτικών). Εγκρίθηκαν 2 αιτήσεις απόσπασης: α) Απόσπαση μιας πλεονάζουσας εκπαιδευτικού κλ. ΠΕ78 (επιστροφή μετά από διακοπή άδειας άνευ αποδοχών) από το ΠΥΣΔΕ Τρικάλων στο 14ο Γυμνάσιο Λάρισας και β) Απόσπαση -με τη β’ ειδικότητά του ΠΕ70- ενός πλεονάζοντα εκπαιδευτικού κλ. ΤΕ01.04, από το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων στο ΕΕΕΕΚ Λάρισας.
  6. Συμβούλιο Επιλογής: το Περιφερειακό Συμβούλιο Επιλογής για την επιλογή των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε) και των Προϊσταμένων Κ.Ε.Δ.Υ., συνεδρίασε και πρότεινε την τοποθέτηση Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία σε κενούμενη θέση στο ΠΕ.ΚΕ.Σ. Θεσσαλίας, σύμφωνα με τους κυρωμένους πίνακες της Φ.351.1/32/156462/Ε3/12-9-2018 Υπουργικής Απόφασης. Με βάση τους ίδιους κυρωμένους πίνακες, το Συμβούλιο Επιλογής πρότεινε την τοποθέτηση σε κενούμενη θέση Προϊσταμένου του Κ.Ε.Σ.Υ. Λάρισας. Το Συμβούλιο Επιλογής ανασυγκροτήθηκε μόλις στις 12-11-2020. Η θέση Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου στην ειδικότητα Γερμανικής ΠΕ07 παραμένει κενή για περισσότερο από 1 χρόνο, παρότι υπήρχαν ενεργές αιτήσεις, διότι το συμβούλιο επιλογής δε μπορούσε να συνεδριάσει, καθώς το ΥΠΑΙΘ δεν προχωρούσε στην ανασυγκρότησή του. Η πρόταση του συμβουλίου για Σ.Ε.Ε. στην ειδικότητα ΠΕ07 θα ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες, μετά την πραγματοποίηση των συνεντεύξεων.

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι

            Το ημερολογιακό έτος «κλείνει» με το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που εισηγείται το Υπουργείο Παιδείας για το «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης», την περίοδο που μαίνεται η πανδημία. Ένα νομοθέτημα που ακολουθεί κατά γράμμα τους βασικούς άξονες της διαβόητης «έκθεσης Πισσαρίδη» και εκφράζει τη λογική του… «ψυκτικού από το Περιστέρι». Αντί του εκσυγχρονισμού της παραγωγής και των υπηρεσιών από την ύπαρξη ειδικευμένων εργαζομένων, δημιουργούνται κέντρα αποφάσεων και όργανα που υπηρετούν κερδοφορίες, φτηνό προσωπικό και συμφέροντα. Αντί για εργαζόμενους με στέρεη τεχνική κατάρτιση που θα έχουν τη δυνατότητα να εξελίσσονται εκπαιδευτικά και επαγγελματικά, επιλέγεται η πρώιμη κατάρτιση, φτηνή, ευέλικτη και γρήγορα απαξιωμένη εργασία. Για μακροχρόνιο και στρατηγικό Σχεδιασμό σε εθνικό ή έστω περιφερειακό επίπεδο ούτε λόγος. Πρόσκαιρα κέρδη, πρόσκαιροι με πρόσκαιρες ειδικεύσεις φτηνοί εργαζόμενοι.

            Ο αντιδημοκρατικός κατήφορος της κυβέρνησης των "αρίστων" της ΝΔ δεν έχει σταματημό! Η δυσανεξία τους απέναντι στη Δημοκρατία και στα δικαιώματα αποδεικνύεται σε κάθε της βήμα!

            Μετά τα μαθήματα δημοκρατίας που παρέδωσε στις 17 Νοεμβρίου και στην επέτειο της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου ο  κ. Χρυσοχοΐδης, έρχεται η συνέχεια από την κ. Κεραμέως! 

            Με τη γνωστή τακτική του "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" και με το άρθρο 123 στο ΝΣΧ για την ΕΕΚ, που δεν υπήρχε στην αρχική διαβούλευση, προβλέπεται η αντικατάσταση των αιρετών μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων σε περίπτωση μη αποδοχής διορισμού τους ή παραίτησής τους! Η τροπολογία προβλέπει την αντικατάσταση των αιρετών εκπροσώπων από Διευθυντές σχολικών μονάδων ή από εκπαιδευτικούς που έχουν τουλάχιστον 15 έτη εκπαιδευτική  προϋπηρεσία!

            Με τη - χουντικής έμπνευσης - ρύθμιση αυτή, για πρώτη φορά από την λειτουργία του θεσμού των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια,  δεν θα συμμετέχουν σε αυτά εκλεγμένοι εκπρόσωποι του κλάδου!

            Με την απόλυτη χειραγώγηση των Υπηρεσιακών συμβουλίων -με 5 διορισμένα μέλη- γυρνάμε σε σκοτεινές εποχές όπου ο εκπαιδευτικός ήταν έρμαιο πιέσεων και πολιτικών εκβιασμών!

            Η εκπαιδευτική κοινότητα με την μεγάλη παρακαταθήκη της αποχής του 93% στις εκλογές παρωδία της 7ης Νοεμβρίου, θα στείλει ξανά το ηχηρό μήνυμα προάσπισης του θεσμού του αιρετού, των δημοκρατικών διαδικασιών, της ελεύθερης έκφρασης και της αντίστασης απέναντι στον κυβερνητικό αυταρχισμό που χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να πετύχει τους στόχους του! 

            Το υπουργείο και ολόκληρη η κυβέρνηση γνωρίζουν πολύ καλά ότι το νεοφιλελεύθερο μοντέλο που εφαρμόζουν θα οδηγήσει στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και της κοινωνίας και γι’ αυτό προσπαθούν με κάθε τρόπο να αμβλύνουν και να κάμψουν τις αντιδράσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, που επί μήνες αντιστέκεται σθεναρά και χαλάει την ακριβοπληρωμένη εικόνα της κυβέρνησης!

Οι μεγάλοι αγώνες είναι μπροστά μας!

Για προστασία της αυτονομίας των συνδικάτων και των δικαιωμάτων τους, για Δημοκρατία και Ελευθερία στα σχολεία και για την ενίσχυση της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης!

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, του άρθρου 123 και την παράταση της θητείας των αιρετών μέχρι να διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις του συνέρχεσθαι και του απρόσκοπτα και δημοκρατικά συνδιαλέγεσθαι!

 

Γεωργία Αμπατζή, τακτικό μέλος, τηλ: 6945997748, e-mail: [email protected]

Ουρανία Παπαζεύκου, αναπληρωματικό μέλος, τηλ. 6976105604, e-mail: [email protected]

 

Εκπρόσωποι των ΣΥΝεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝΕΚ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα