Αποσύρει τα ψηφοδέλτιά της από ττις εκλογές των αιρετών με ηλεκτρονική ψηφοφορία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Την ίδια ώρα, δεκάδες ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ και παρατάξεις εκπαιδευτικών έχουν ήδη αποσυρθεί από τη διαδικασία, ενώ το ίδιο ανακοίνωσαν τόσο η ΔΟΕ όσο και η ΟΛΜΕ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης:
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε πραγματοποίηση των αρχαιρεσιών για τη εκλογή των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια, με ηλεκτρονική ψηφοφορία, δηλώσαμε ως Παράταξη πως σε συνθήκες κανονικότητας δεν υπάρχει κανένας λόγος η εκλογική διαδικασία να μην γίνεται με τον τρόπο που γινόταν πάντα. Η αυτοπρόσωπη παρουσία και συμμετοχή των εκπαιδευτικών είναι βασικό διαχρονικό χαρακτηριστικό των συλλογικοτήτων.
Δηλώσαμε πως εάν εκτιμηθεί ότι υπάρχει αδυναμία πραγματοποίησής τους με αυτοπρόσωπη παρουσία στις 7 Νοεμβρίου 2020, θα πρέπει να αναβληθούν για μικρό χρονικό διάστημα και ταυτόχρονα να γίνουν άμεσα όλες οι απαιτούμενες προετοιμασίες ώστε να γίνουν σε πολύ περισσότερους χώρους για την αποφυγή συνωστισμού, με τήρηση των απαραίτητων κανόνων ασφάλειας και την προϋπόθεση ότι η πανδημία θα έχει υποχωρήσει.
Σημαντικοί παράγοντες οι οποίοι δεν μπορούσαν να μην ληφθούν υπόψη είναι η μετακίνηση σε μη εργάσιμη ημέρα των συναδέλφων σε περίοδο έντονης οικονομικής και υγειονομικής κρίσης, με προσωπικά τους έξοδα, από τον τόπο της κατοικίας τους προς τα εκλογικά τμήματα που ιδιαίτερα στην επαρχία οι αποστάσεις είναι πάρα πολύ μεγάλες, ο φόβος για τη μεγάλη έκθεση των ψηφοφόρων, των υποψήφιων και των εφορευτικών επιτροπών σε επαφή με μεγάλο αριθμό ατόμων και οι κίνδυνοι από τις πιθανές εστίες μόλυνσης που θα αποτελούν τα ψηφοδέλτια τα οποία θα πρέπει να καταμετρηθούν με πολύωρες διαδικασίες. Όλα αυτά είναι βέβαιο πως αν δεν συνυπολογίζονταν, θα ελαχιστοποιούσαν τη συμμετοχή.
Σε περίπτωση συνέχισης της πανδημίας και αδυναμίας πραγματοποίησης των εκλογών με τον παραδοσιακό τρόπο, η εκλογική διαδικασία εκτιμήσαμε ότι θα πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά και όχι να παραπεμφθεί στο απώτερο μέλλον όπως ζητούσαν όλες οι υπόλοιπες παρατάξεις στη ΔΟΕ, με ορατό τον κίνδυνο της απαξίωσης του θεσμού, ούτε να πραγματοποιηθούν σαν να μην είναι υπαρκτός ο κίνδυνος, αδιαφορώντας για το αν θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί. Είχαμε και έχουμε τη βεβαιότητα πως κάποιοι σήκωναν φωνές αντίρρησης για αυτόν ακριβώς τον λόγο, καθώς πιστεύουν ότι τους εξυπηρετεί και επιδιώκουν τη μικρή συμμετοχή!
Ως Παράταξη επιζητούμε τη συνολική συμμετοχή, δεν την φοβόμαστε και δεν έχουμε ως στόχο, τη συμμετοχή μόνο μικρών στρατευμένων παραταξιακά μειοψηφιών στη διαδικασία προκειμένου να μας αποφέρει συνδικαλιστικά οφέλη.
Σε περίπτωση πραγματοποίησης της ψηφοφορίας ηλεκτρονικά, έπρεπε με κάθε τρόπο να εξασφαλιστούν τόσο η αδιάβλητη διαδικασία όσο και η δυνατότητα όλων να ψηφίσουν. Και τα δύο αποτελούν ευθύνη της Κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας το οποίο θα έπρεπε να διαβεβαιώσει και να δεσμευτεί ότι μπορεί να κάνει σωστά τις εκλογές. Σε αντίθετη περίπτωση η ευθύνη θα το βάρυνε αποκλειστικά. Για αυτό τον λόγο θα έπρεπε να γίνει άμεσα συνάντηση της ΔΟΕ με το Υπουργείο Παιδείας.
Η αποχή και η απόσυρση των ψηφοδελτίων πιστεύαμε και εξακολουθούμε να έχουμε την ίδια άποψη, πως αποτελούν «βούτυρο στο ψωμί» της Κυβέρνησης, η οποία έχει δείξει με τη μέχρι τώρα στάση της, πως επιθυμεί τον εξοβελισμό των Αιρετών εκπροσώπων από τα υπηρεσιακά συμβούλια. Κλασική απόδειξη, η μη συμμετοχή αιρετών στα τελευταία συμβούλια «επιλογής» προσωρινών διευθυντών εκπαίδευσης και στα πειθαρχικά συμβούλια στην προηγούμενη διακυβέρνηση της χώρας από τη ΝΔ. Για αυτό τον λόγο άλλωστε, το υπουργείο Παιδείας δεν έκανε καμία σοβαρή κίνηση εκτόνωσης της κατάστασης και φέρνει τεράστιες ευθύνες για τα αδιέξοδα που έχουν παρουσιαστεί.
Απέναντι στην παραταξιακή μας οπτική, συνασπίστηκαν αρχικά οι δυνάμεις της απόλυτης άρνησης οι οποίες είχαν μεν διαφορετικές αφετηρίες (φόβος από πιθανή μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών, κομματικές σκοπιμότητες, παραταξιακές επιδιώξεις, φαντασιώσεις γρήγορης επιστροφής σε κυβερνητικές καρέκλες κλπ) αλλά κοινό στόχο, τη μη πραγματοποίηση της εκλογικής διαδικασίας. Μαζί τους και «εντυπωσιακές» φιγούρες όπως ο δάσκαλος πρώην Βουλευτής που ψήφισε χωρίς ντροπή τα πάντα σε βάρος του κλάδου και τώρα αντί να «κρύβεται» νομίζει ότι μπορεί να δίνει συμβουλές και ο γνωστός πρωτεργάτης του παιδαγωγικού εγκλήματος στο Παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστήμιου της Πάτρας, ο οποίος αφού συμμετείχε κανονικά ως υποψήφιος στις πρυτανικές εκλογές με ηλεκτρονική ψηφοφορία και πάτωσε ως συνήθως, στο διαδίκτυο αγωνίζεται εναντίον της!!
Στο οπλοστάσιό τους, εφόδια από την εποχή που κάποιοι από αυτούς «έσκιζαν» μνημόνια στις πλατείες. Θεωρίες συνωμοσίας, διαστρέβλωση και κακοποίηση όρων, παραμύθια με «κακούς λύκους». Στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, παραμένουν προσκολλημένοι στους ιδεολογικούς τους «παγετώνες» και ενώ με το πάτημα ενός κουμπιού διακινούνται με απόλυτη ασφάλεια για παράδειγμα τεράστια οικονομικά ποσά, αυτοί άρχισαν να μιλούν για νοθείες σε εκλογές υπηρεσιακών συμβουλίων λόγω της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και για προσωπικά δεδομένα, προκειμένου να δικαιολογήσουν την άρνησή τους!! Επιχειρήματα βγαλμένα από συνάξεις «ψεκασμένων»!
Καμία τύχη δεν θα είχε βέβαια η επιδίωξή τους, εάν δεν βρισκόταν η κυβερνητική παράταξη να τους προσφέρει «χείρα» βοηθείας. Επινόησε μάλιστα και αυτή το σενάριο επιστημονικής της φαντασίας, όπου τάχα η υπουργός της Κυβέρνησης που στηρίζουν και που διόρισε τα μισά τους συνδικαλιστικά στελέχη διευθυντές εκπαίδευσης με αδιαφανείς κομματικές διαδικασίες, θα τους «έκλεβε» ψήφους και θα τις έδινε στους συνδικαλιστικούς της αντιπάλους!!
Για κάποιους η επιλογή του «δεξιόστροφου» αριστερισμού αποτελεί το εύκολο διαβατήριο για συνδικαλιστική αποδοχή, εξασφάλιση αμνησίας και ηρεμία! Ο κλάδος, οι θεσμοί, οι Αιρετοί, οι συλλογικές κοσμοθεωρίες, αποτελούν «λεπτομέρειες» που έπονται της εξασφάλισης ατομικής συνδικαλιστικής «ευημερίας»!
Ως παράταξη βρεθήκαμε στο δίλημμα, να πάμε με το «ρεύμα» της «θορυβώδους» μειοψηφίας των εκπαιδευτικών, αδιαφορώντας για τον κλάδο που κινδυνεύει να μείνει χωρίς εκπροσώπηση σε υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια και που καταλαβαίνει πως σε καιρό πανδημίας η ηλεκτρονική ψηφοφορία αποτελεί λύση ή να επιχειρήσουμε να εκφράσουμε τη φωνή της λογικής και της ευθύνης μήπως κατορθώσουμε να «συμπαρασύρουμε» και να «απελευθερώσουμε» δυνάμεις, οι οποίες διαφωνούσαν με την αυτοκαταστροφική επιλογή της απόσυρσης.
Η προσπάθειά μας, γνωρίζαμε από την αρχή πως δεν είχε πολλές πιθανότητες επιτυχίας, αλλά το προσπαθήσαμε, ώστε τουλάχιστον την ώρα του απολογισμού στο μέλλον, να μπορούμε να λέμε ότι κάναμε ό,τι μπορούσαμε, για να αποτρέψουμε το λάθος. Γιατί η επιλογή της αποχής είναι τεράστιο λάθος, το οποίο ευχόμαστε να μην αποτελέσει την «ταφόπλακα», ενός θεσμού με εκατό χρόνια ζωής.
Το μοναχικό παραταξιακό μας ταξίδι ήταν βέβαιο, ότι δεν μπορούσε να φτάσει μέχρι το τέλος. Κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να γίνει, γιατί δημοκρατία χωρίς πλουραλισμό και συμμετοχή δεν μπορεί να υπάρξει. Εκλογές με μία μόνο παράταξη γίνονταν μόνο στους ανύπαρκτους «παραδείσους» που ελάχιστοι σε όλο τον πλανήτη έχουν απομείνει να τους ονειρεύονται και στο παρόν μόνο στη Βόρεια Κορέα. Στη συλλογική Παραταξιακή μας αντίληψη η δημοκρατία σημαίνει διάλογο, αντιπαράθεση, σεβασμό του άλλου, σύνθεση, πολυφωνία, ελεύθερη έκφραση, συμμετοχή.
Από τη στιγμή που το μέτωπο της ανεπίγνωστης άρνησης δεν μπόρεσε να διαρραγεί, η μη συμμετοχή στη διαδικασία είναι για τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, μονόδρομος. Τα ψηφοδέλτιά μας δεν είναι δυνατό να βρεθούν μόνα τους σε μία ηλεκτρονική κάλπη και για αυτό τον λόγο, εφόσον διαπιστώσουμε ότι δεν παίζονται «παιχνίδια» θα τα αποσύρουμε, γιατί δεν μπορούμε να διορθώσουμε ένα λάθος με ένα άλλο.
Ταυτόχρονα καλούμε την υπουργό Παιδείας, έστω και την τελευταία στιγμή, να προχωρήσει στην παράταση της θητείας των εκλεγμένων Αιρετών, δυνατότητα που προβλέπει και η πρόσφατη ρύθμιση που η ίδια ψήφισε και να προχωρήσει σε διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για του όρους και τις διαδικασίες πραγματοποίησης των εκλογών. Αν δεν το κάνει θα επιβεβαιώσει τις εκτιμήσεις μας ότι ο πραγματικός της στόχος είναι η κατάργηση του θεσμού των Αιρετών.
Σε ότι αφορά στο αριστεροδεξιό συνονθύλευμα, χωρίς σχέδιο θα πορευτεί τυφλά και η συνέχιση θα είναι οι μεν να εκλιπαρούν το υπουργείο Παιδείας κρυφά για νέες εκλογές ή για μικρή παράταση, οι δε να αδιαφορούν, να παίζουν μικροπαραταξιακά παιχνίδια σε βάρος του κλάδου και να «φαντασιώνονται» ότι ανατρέπουν τον καπιταλισμό, κατατροπώνουν την Ευρωπαϊκή Ένωση ή ξαναγυρίζουν στις κυβερνητικές τους θέσεις σύντομα! Σε κάθε περίπτωση όσοι από αυτούς επιθυμούν να μην εξοστρακιστούν οι Αιρετοί από τα υπηρεσιακά συμβούλια, θα είναι εξαρτώμενοι από την κυβερνητική «φιλευσπλαχνία» προκειμένου να το πετύχουν, ουραγοί των εξελίξεων και όχι στην πρωτοπορία, ενώ οι εκπαιδευτικοί, χωρίς εκπροσώπηση, έρμαιο των επιλογών της διοίκησης, θα πορεύονται αβοήθητοι μέσα στις «συμπληγάδες» της καθημερινής τους μάχης.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει, πως θα δώσει με όλες της τις δυνάμεις τη μάχη να μη χαθεί για τον κλάδο ο θεσμός του Αιρετού και εκφράζει τη βεβαιότητα πως όσο και να προσπαθήσουν, οι δυνάμεις της οπισθοδρόμησης, δεν θα μπορέσουν να κρατήσουν για πολύ ακόμα καθηλωμένο τον κλάδο στις λογικές περασμένων αιώνων. Οι σιωπηρές πλειοψηφίες θα εξασφαλίσουν κάποια στιγμή τη δυνατότητα να μην «καπελώνονται» από κάθε είδους ευκαιριακές συμμαχίες όψιμων κυβερνητικών «επαναστατών» και φωνασκουσών μειοψηφιών που αυτοπαρουσιάζονται ως σωτήρες του κλάδου.
Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη