sxoleia ipa maska
Καταγγελία από τον ΣΕΠΕ Λακεδαίμονος "Ο Πλήθων": Τα σχολεία δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένα και σ΄αυτό δε φέρουν καμία ευθύνη οι εκπαιδευτικοί

Η σχολική περίοδος ξεκινά, δυστυχώς, με κακούς οιωνούς, αφού αλαλούμ έχει προκαλέσει σε υπουργείο παιδείας και Ε.Ο.Δ.Υ. η ύπαρξη κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ανά περιοχές στην Ελλάδα. Η προχειρότητα με την οποία προετοίμασε η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. τα σχολεία, υπονομεύει την επιτυχή λειτουργία τους λόγω της πανδημίας της νόσου Covid-19 και εκθέτει την ίδια και το δημόσιο σχολείο. Ενδεικτικό της προχειρότητας είναι ότι οι οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς και το πρωτόκολλο αντιμετώπισης κρουσμάτων στάλθηκαν μόλις 2 μέρες πριν από το άνοιγμα των σχολείων στις 14 Σεπτεμβρίου!

Οι ελλείψεις τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο σε υλικά και εξοπλισμό σχολείων είναι τραγικές, και καταδεικνύουν την αδυναμία της κυβέρνησης να διασφαλίσει συνθήκες που θα παρέχουν τη μέγιστη δυνατή προστασία τόσο για τα παιδιά και τους γονείς τους όσο και για τους εργαζόμενους μέσα σε αυτό.

Η μάσκα, που προκρίθηκε ως το μόνο μέτρο προστασίας, ίσως να αποβεί μια ελλιπής προσέγγιση για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Οι φωνές αντίδρασης κατά της μάσκας και η αλλοπρόσαλλη στάση της Πολιτείας δυναμιτίζουν το κλίμα και προκαλούν περαιτέρω ανασφάλεια στην εκπαιδευτική κοινότητα διαταράσσοντας την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Τα σχολεία δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένα και σ΄αυτό δε φέρουν καμία ευθύνη οι εκπαιδευτικοί. Το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση είχαν όλο τον χρόνο να προετοιμαστούν εγκαίρως, αλλά, δυστυχώς, από τα σχολεία απουσιάζουν πάνω από 20.000 εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό - βοηθητικό προσωπικό. Οι χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών του Αυγούστου έγιναν αντικείμενο επικοινωνιακής εκμετάλλευσης από το ΥΠΑΙΘ. Στη Λακωνία, τα κενά στους δασκάλους φτάνουν τα 50 και το σύνολο των εκπαιδευτικών που λείπουν από την Α/θμια εκπαίδευση στην περιοχή μας ξεπερνούν τους 120! Ανάλογες ή/και περισσότερες είναι οι ελλείψεις στη Β/θμια εκπαίδευση.

Δεν υπάρχουν σε όλα τα σχολεία οι ειδικοί χώροι που προβλέπονται για την αντιμετώπιση πιθανών κρουσμάτων, όπως απαιτεί το πρωτόκολλο, ενώ οι εκπαιδευτικοί δεν είναι γιατροί ούτε μπορούν, ούτε και πρέπει, να υποκαταστήσουν το εξαιρετικά κομβικό έργο του σχολικού νοσηλευτή, που και αυτός απουσιάζει από τα σχολεία, διακινδυνεύοντας τη ζωή τους και τις ζωές των άλλων εξαιτίας της προχειρότητας στη λήψη μέτρων.

Δεν προβλέφθηκε κανένα επιπλέον μέτρο παρά μόνο οι μάσκες, που και αυτές δεν είχαν φτάσει στα σχολεία μας, μέχρι και τις 11/9, όπως πρωθυπουργικά είχε εξαγγελθεί! Η αγωνία κορυφώνεται και τα παιδιά πρέπει να νιώσουν ασφάλεια ενώ είναι στοιβαγμένα έως και 25 μέσα στις αίθουσες χωρίς ατομικά θρανία ή χωρίσματα σε αυτά. Καμία πρόβλεψη για νέους χώρους από τους δήμους ή την περιφέρεια που θα μπορούσαν να μειώσουν τον αριθμό των μαθητών/τριών ανά τμήμα.

Καμία πρόβλεψη για προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την αντιμετώπιση φαινομένων φόβου και κρίσης άγχους μαθητών και εκπαιδευτικών, που πιθανά θα προκύψουν, βιώνοντας συνθήκες απειλής κατά της ζωής.

Καμία πρόβλεψη για την ασφαλή λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος με επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, ώστε αυτό να λειτουργήσει ακολουθώντας τους αυξημένους κανόνες υγιεινής, περιορισμού του συγχρωτισμού και της αποφυγής ανάμειξης παιδιών από διαφορετικά τμήματα/τάξεις.

Ως εκπαιδευτικοί, έχουμε χρέος να σταθούμε δίπλα στα παιδιά μας και να τα προστατεύσουμε σηκώνοντας κι εμείς το βάρος που μας αναλογεί μέσα στην κοινωνία, όπως ακριβώς πράξαμε και κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Όμως, σε καμιά περίπτωση δεν είμαστε υποχρεωμένοι να αδιαφορούμε για την προσωπική μας ασφάλεια, για τη διαφύλαξη της επαγγελματικής μας ιδιότητας και για την προστασία των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Δεν είμαστε χωροφύλακες, γιατροί, νοσηλευτές, καθαρίστριες, ψυχολόγοι, τραπεζοκόμοι κ.ά., αλλά παιδαγωγοί και ο ρόλος μας πρέπει να εναρμονίζεται στα πλαίσια της αποστολής μας. Ο διακριτός ρόλος του καθενός πρέπει να γίνεται σεβαστός. Δεν μπορεί να τα επωμίζεται όλα η εκπαιδευτική κοινότητα μπαλώνοντας τις αδυναμίες ή/και τις ελλείψεις της Πολιτείας.

Κλείνοντας, θέλουμε να απευθυνθούμε στους γονείς και κηδεμόνες, τις αρχές του τόπου, τους συμπολίτες μας και σε όλη την κοινωνία να βοηθήσουν με κάθε τρόπο το δύσκολο έργο των εκπαιδευτικών που καλούνται, για μία ακόμα φορά, να υπερβάλλουν εαυτόν για το κοινό καλό. Οι καιροί είναι δύσκολοι και γι αυτό απαιτείται ομοψυχία, σύνεση και σωστή χρήση της μάσκας αλλά σε καμιά περίπτωση συνενοχή με τα πρόσωπα που κρύβονται πίσω από τη μάσκα για να καλύψουν την ανεπάρκειά τους.

 

Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες, σας ευχόμαστε να έχετε δύναμη, υπομονή και επιτυχία σε μια δύσκολη και απαιτητική σχολική χρονιά. Διαφυλάξτε, όσο μπορείτε, την υγεία σας, γιατί το έργο και η προσφορά σας στην κοινωνία είναι ανεκτίμητα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα