εκπαιδευτικός πινακας
 Αλώνουν τα εργασιακά μας δικαιώματα!

 Σε μια περίοδο όπου η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση, ο επερχόμενος «μαύρος χειμώνας» της ανεργίας και της νέας φτωχοποίησης καθώς και η ένταση στη γειτονιά μας προκαλούν έντονη δυσφορία σε μεγάλα τμήματα εργαζομένων και νεολαίας, νέα ομοβροντία εξαπέλυσε το ΥΠΑΙΘ ενάντια στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, υπονομεύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

  Η ανακοίνωση της Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων

   Σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας, το ΥΠΑΙΘ “εξειδικεύει” την ΠΝΠ σχετικά με την “παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης” καταπατώντας κατάφορα τις εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα θεσμοθετεί πλέον και επίσημα τους λεγόμενους “προσωρινούς αναπληρωτές” με συμβάσεις που διαρκούν ένα τρίμηνο! Στο εν λόγω άρθρο του νομοσχεδίου, θεσπίζεται λοιπόν η πρόσληψη “προσωρινών αναπληρωτών” εκπαιδευτικών ως μέτρο για την αντιμετώπιση της “διασποράς του κορωνοϊού” όταν οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί και ειδικό προσωπικό (ΕΕΠ – ΕΒΠ) αδυνατούν να παρέχουν “δια ζώσης” διδακτικό και υποστηρικτικό έργο ή όταν ισχύουν ειδικά μέτρα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να δελεάσει τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς για να εκβιάσει την αποδοχή αυτών των εξευτελιστικών συμβάσεων, προσφέροντας ως “δωράκι” μισό μόριο παραπάνω στην προϋπηρεσία, βάζοντας βέβαια ανώτατο όριο τα 10 που σημαίνει το πολύ 6 μήνες εργασία! Την ίδια στιγμή το ΥΠΑΙΘ κάνει σαφές πως “ο υποψήφιος εκπαιδευτικός (...) που προσλαμβάνεται ως προσωρινός αναπληρωτής (...) δεν είναι διαθέσιμος για πρόσληψη (...) κατά τη διάρκεια ισχύος της οικείας σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου”. Αυτό σημαίνει ότι τίθεται στη διάθεση της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης προκειμένου να καλύψει οποιαδήποτε βραχυχρόνια ανάγκη και φυσικά μετά το τέλος της σύμβασης απολύεται! Με άλλα λόγια το ΥΠΑΙΘ του κλείνει οριστικά την πόρτα της πρόσληψης ως αναπληρωτή, αν έρθει η σειρά του σύμφωνα με τους υπάρχοντες πίνακες για τη φετινή – τουλάχιστον – σχολική χρονιά.

   Ξανά η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ εκμεταλλεύονται την εξελισσόμενη πανδημία για να επιβάλουν σκληρά αντεργατικά μέτρα, να παγιώσουν ένα νέο γκρίζο τοπίο για το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών. Αφού πρώτα πραγματοποίησαν τις προσλήψεις των αναπληρωτών με βάση το κανιβαλικό νομοσχέδιο του προσοντολογίου (νόμος Γαβρόγλου), το οποίο έχει στείλει στην ανεργία συναδέλφους είτε λόγω παραβόλου, είτε γιατί είδαν το όνομά τους να κατακρημνίζεται στους αξιολογικούς πίνακες, συνεχίζουν με ωμότητα και κυνικότητα την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων αναπληρωτών. Από τη μία λοιπόν έχουμε προσλήψεις με ελαστικές και βραχυχρόνιες συμβάσεις εργασίας κατά τις οποίες το εκπαιδευτικό έργο θα αλλοιώνεται σε θέματα ωραρίου, αριθμού μαθητών, τόπου και παιδαγωγικής πρακτικής, παρακάμπτοντας κατοχυρωμένες θεσμικές διαδικασίες για τη ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, καθώς όλα συγκεντρώνονται στο Υπουργείο και καθορίζονται με υπουργική απόφαση. Και από την άλλη αλλάζουν την αντίληψη για την εκπαιδευτική διαδικασία, αφού μέσω αυτού του νομοσχεδίου νομιμοποιούν και μονιμοποιούν την “εξ αποστάσεως εκπαίδευση” ως παράλληλη, ισότιμη και ισάξια με τη δια ζώσης ως προς τη μορφή και τα χαρακτηριστικά της.

   Στο άρθρο 24 αναφέρεται συγκεκριμένα: «...Κάθε θέμα σχετικό με την τηλεκπαίδευση όπως το ωράριο διδασκαλίας, ο ανώτατος αριθμός μαθητών κατά διαδικτυακό τμήμα και η τοποθεσία από την οποία θα παρέχεται καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας...». Επίσης, για πρώτη φορά θα έχουμε εκπαιδευτικούς που δεν θα έχουν την παραμικρή ζωντανή επαφή με τους μαθητές τους, αλλά και μαθητές που δεν θα έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους, καθώς οι διευθύνσεις εκπαίδευσης θα μπορούν να ομαδοποιούν μαθητές διαφορετικών τμημάτων σε διαφορετικά σχολεία ακόμη και σε ολόκληρο το εύρος κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

   Αν η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αγωνιούσε πραγματικά για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, τότε θα λάμβανε ουσιαστικά μέτρα για την προστασία τους. Όφειλε να ακούσει και να υλοποιήσει το καθολικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και να προχωρήσει άμεσα στην μείωση των μαθητών στα τμήματα ώστε σε καμία αίθουσα να μην βρίσκονται περισσότεροι από 15 μαθητές. Παράλληλα όφειλε να υλοποιήσει το αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν, όχι μόνο τα κενά που γεννά η πολιτική της μόνιμης αδιοριστίας, αλλά και οι αυξημένες ανάγκες που δημιουργούνται από τη μείωση των μαθητών στα τμήματα. Όφειλε να δεσμεύσει τα απαιτούμενα κονδύλια για την ενίσχυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς και μέσα προφύλαξης αντί να υποκλίνεται και να αποδίδει ευχαριστίες για τα παγουρίνα στο ντόπιο και ξένο μεγάλο κεφάλαιο! Και όφειλε να το είχε κάνει ήδη από χθες!

   Όμως η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει άλλες επιδιώξεις και αυτές φανερώνονται μέρα με τη μέρα. Θέλει να διαμορφώσει τους όρους ενός νέου εργασιακού μεσαίωνα και στην εκπαίδευση όπως ισχύει και σε ολόκληρη την κοινωνία. Στην πράξη με την πολιτική του κουρελιάζει τη σταθερή και μόνιμη εργασία. Σαν να μην έφταναν οι δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές συνάδελφοί μας, που για πάνω από δέκα χρόνια τώρα ανακυκλώνονται ανάμεσα στην ελαστική εργασία και στην ανεργία, τώρα θεσπίζει και το “νέο” τύπο εκπαιδευτικού τρίμηνης διάρκειας! Πρόκειται για την επιτομή της αντεργατικής πολιτικής στην εκπαίδευση, για τον απόλυτο εμπαιγμό όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας!

Συνάδελφοι, να συσπειρωθούμε όλοι γύρω από το σωματείο μας.

   Απέναντι στην κυβερνητική πολιτική που περικόπτει δαπάνες, καταδικάζει στην αδιοριστία και την ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτικούς, διαλύει τις εργασιακές μας σχέσεις και αφήνει όλους έκθετους απέναντι στην υγειονομική κρίση, οφείλουμε να διεκδικήσουμε όλοι μαζί συλλογικά και μαχητικάτα αιτήματα για:

- 15 μαθητές στην αίθουσα!

- Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών που να καλύπτουν όλες τις πάγιες και αυξημένες ανάγκες!

- Γενναία κρατική χρηματοδότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης!

- Μέσα και μέτρα προφύλαξης μαθητών και εκπαιδευτικών!

- Μόνιμο προσωπικό για την καθαριότητα στα σχολεία!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...