Ηλεία: Καταργούν ολιγομελή τμήματα και υποχρεώνουν μαθητές σε μετακινήσεις πολλών χιλιομέτρων
«Οι μαθητές καλούνται την τελευταία στιγμή να αλλάξουν σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες χάνοντας  πολύτιμο χρόνο στην πιο κρίσιμη χρονιά για τη φοίτησή τους στο Λύκειο», σημειώνει η ΕΛΜΕ Ηλείας, ζητώντας την έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων της περιοχής

 

Την έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων της περιοχής ζητά η ΕΛΜΕ Ηλείας, με ανακοίνωσή της.

Όπως επισημαίνεται, «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε το σχολικό έτος 2019-20 με την κατάργηση ολιγομελών τμημάτων» σε επτά ΓΕΛ του νομού, με τους μαθητές να καλούνται την τελευταία στιγμή να αλλάξουν σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, κάνοντας καθημερινά διαδρομές χιλιομέτρων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε το σχολικό έτος 2019-20 με την κατάργηση ολιγομελών τμημάτων στα ΓΕΛ Βουνάργου και Καράτουλα σε αυτόν τον κατάλογο για το σχολικό έτος 2020-21 πρόσθεσε τα σχολεία Ανδρίτσαινας, Καλλιθέας, Λαμπείας, Νέας Φιγαλείας και Σιμόπουλου. Στα προαναφερθέντα σχολεία  καταργούνται 14 ολιγομελή τμήματα.

Επαληθεύεται η άποψή μας που έχει διατυπωθεί στις σχετικές ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Ηλείας  τα τελευταία χρόνια ότι, όλες οι κυβερνήσεις έχουν αποδεχτεί τα κριτήρια αξιολόγησης του ΟΟΣΑ - Ευρωπαϊκής Ένωσης τα οποία μεταξύ άλλων προβλέπουν τη μείωση των μαθητών που φοιτούν στα ΓΕΛ καθώς και τη μείωση του αριθμού των σχολικών μονάδων τη συγκέντρωση και τις συγχωνεύσεις τους.

Ποιες είναι οι συνέπειες αυτής της πολιτικής στους μαθητές γονείς και εκπαιδευτικούς.

  • Οι μαθητές καλούνται την τελευταία στιγμή να αλλάξουν σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες χάνοντας  πολύτιμο χρόνο στην πιο κρίσιμη χρονιά για τη φοίτησή τους στο Λύκειο. Φοιτώντας για 5 συνεχή χρόνια στο Γυμνάσιο - Λύκειο με τους περισσότερους καθηγητές κοινούς, αφ' ενός έχουν δημιουργηθεί σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών και των καθηγητών αλλά και μεταξύ τους, αφ' ετέρου είναι διαπιστωμένες οι εκπαιδευτικές ανάγκες τους από τους καθηγητές τους, κάτι που θα βοηθήσει ιδιαίτερα τον κάθε μαθητή να πετύχει τον στόχο του.
  • Τα παιδιά θα αναγκαστούν να κάνουν διαδρομές δεκάδων χιλιομέτρων, (σε κάποια περίπτωση πάνω από 65 χιλιόμετρα καθημερινά), για να πάνε στο σχολείο, τη χρονιά μάλιστα που θα πρέπει να είναι ήρεμα και προσηλωμένα στους στόχους τους.
  • Χωρίζονται βίαια τα αδέλφια που φοιτούν στην ίδια βαθμίδα. Θυμίζουμε, ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις, η ΔΔΕ Ηλείας δεν επέτρεπε σε παιδιά της περιοχής που τα μεγαλύτερα αδέλφια τους φοιτούσαν ήδη πχ. στον Πύργο (από σκόπιμο ή μη λάθος), να φοιτήσουν στα περιφερειακά σχολεία, για παιδαγωγικούς λόγους.
  • Δημιουργείται ρεύμα απομάκρυνσης των παιδιών από τα περιφερειακά σχολεία από μικρότερες τάξεις ακόμα, αφού γονείς και μαθητές αντιλαμβάνονται ότι η πολιτεία δεν αφήνει τους μαθητές συγκεκριμένων ομάδων προσανατολισμού να ολοκληρώσουν το σχολείο.
  • Επιβαρύνονται οι Σχολικές Μονάδες των αστικών κέντρων ειδικά τη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, που λόγω του covid 19 και των μέτρων για την προστασία των μαθητών, με επιπλέον αριθμό μαθητών, που μάλιστα θα αναγκάζονται καθημερινά να μετακινούνται με  λεωφορεία, με όποιους κινδύνους συνεπάγεται αυτό για την υγεία τους  αλλά και την υγεία των οικογενειών τους.(Αξίζει να σημειωθεί ότι στην επαρχία λειτουργεί κατά κύριο λόγο ο θεσμός της διευρυμένης οικογένειας - συγκατοικούν τα παιδιά με τους παππούδες και τις γιαγιάδες).
  • Δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων με την ουσιαστική αποδυνάμωση των Συλλόγων Διδασκόντων. (Οι ελάχιστοι οι καθηγητές που θα απασχολούνται με πλήρες ωράριο, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν ούτε οι βασικές γραφειοκρατικές υποχρεώσεις της σχολικής μονάδας.)

Έχουμε επισημάνει κατ' επανάληψη, ότι οι διατάξεις που θέτουν περιορισμούς στη συγκρότηση τμημάτων είναι προβληματικές και πρέπει να καταργηθούν. Ιδιαίτερα στις ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές είναι αυτονόητο ότι πρέπει να λειτουργήσουν τα παραπάνω τμήματα και με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

  • Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα.

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Μήνυμα του Γραφείου Αρωγής Χρηστών «Ζευς» προς τα διορισμένα μέλη των εφορευτικών επιτροπών για τις εκλογές αιρετών 
Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Με αφορμή τη κα Νίκη Κεραμέως και τον Κορονοϊο, λίγα λόγια για τα τεστ Covid-19 στους μαθητές και στα σχολεία - Τι αναφέρει πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Κριτική της «Εκπαιδευτικής Λέσχης» για τους χειρισμούς της Νίκης Κεραμεώς στις εκλογές αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια του υπουργείου...
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας
Αυξάνονται ραγδαία τα κρούσματα στη χώρα - Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και στην Περιφερειακή...
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας