Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου στηρίζει την ΠΕΕΚΕ Κρήτης ενάντια στα νέα ωρολόγια προγράμματα
Ανακοίνωση

«Ψήφισμα της ΠΕΕΚΕ Κρήτης»

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ αποφάσισε στην συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 03/07/2020 να στηρίξει το ψήφισμα της ΠΕΕΚΕ Κρήτης.

Η ΠΕΕΚΕ (Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών) αποτελείται από μόνιμους, αναπληρωτές, ωρομίσθιους και αδιόριστους Κοινωνιολόγους, Πολιτικούς Επιστήμονες, Νομικούς και Κοινωνικούς Ανθρωπολόγους της γενικής και της ειδικής αγωγής.

Καταγγέλλουμε την ηγεσία του Υπ. Παιδείας η οποία με διάφορες προφάσεις εξαφανίζει τον κλάδο μας από την Εκπαίδευση μόνιμα και ολοκληρωτικά. Συγκεκριμένα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γενικών Λυκείων και από το 2021 και μετά η “Κοινωνιολογία” εξοβελίζεται από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και δεν θα υπάρχει ούτε καν ως μάθημα Γενικής Παιδείας (της Γ' Λυκείου). Στη Β' Λυκείου μέχρι και φέτος υπήρχαν 2 μαθήματα (“Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών” και “Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία”) σε συνανάθεση με τους ΠΕ80 (Οικονομολόγοι) τα οποία καταργούνται, ενώ το μάθημα επιλογής “Ευρωπαϊκός Πολιτισμός” στην Α' Λυκείου καταργείται και αυτό. Το μοναδικό από τα μαθήματά μας που παραμένει είναι η “Πολιτική Παιδεία” της Α' Λυκείου αλλά από 3ωρο γίνεται 2ωρο. Το μοναδικό μας μάθημα είναι σε συνανάθεση με τους οικονομολόγους οι οποίοι και αυτοί βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Το μοναδικό μας μάθημα το έχουν και αυτό Β' ανάθεση οι φιλόλογοι, οι οποίοι από το 2021 και μετά γίνονται υπερ-κλάδος, θα έχουν 52 ώρες εβδομαδιαίως, όταν οι 4 βασικοί κλάδοι των θετικών επιστημών, δηλαδή Φυσική, Χημεία, Βιολογία και Μαθηματικά θα έχουν μαζί μόνο 40 ώρες. Ας καταργήσουν και τις θετικές επιστήμες για να είναι πιο σίγουρη η επιστροφή στον μεσαίωνα.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι οι 2 ώρες των ΠΕ78 (Κοινωνικοί Επιστήμονες) είναι σφαγείο των Κοινωνικών Επιστημών και οι συνάδελφοί μας αναλώσιμοι! Όλοι οι αναπληρωτές μας στις 30/6/2020 ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ οριστικά και οι μόνιμοι από την νέα χρονιά θα είναι υπεράριθμοι. Την μεθεπόμενη χρονιά και λαμβάνοντας υπόψη την αξιολόγηση που φέρνει το πολυνομοσχέδιο, αναρωτιόμαστε: οι εναπομείναντες μόνιμοι, γιατί να μην είναι οι πρώτοι που θα μπουν σε διαθεσιμότητα που σημαίνει απολύσεις; Το έχουν ξανακάνει.

Ενώ καλούμαστε να διδάξουμε στο σχολείο τη δημοκρατία, τον ενεργό πολίτη και τα δικαιώματά του, το υπουργείο μας ανταμείβει με ανυποληψία. Ο διωγμός μας θα έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν οι μαθητές να κατανοούν στοιχειώδεις έννοιες όπως της κοινωνικοποίησης και της πολιτικοποίησης. Δεν θα έρχονται σε επαφή με τον προβληματισμό για τους τρόπους λειτουργίας και αλλαγής της κοινωνίας, δεν θα έχουν γνώση για τα πολιτεύματα και το Σύνταγμα. Ωστόσο, ο ρόλος του δημοκρατικού σχολείου είναι να διαμορφώνει υπεύθυνους και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες. Οι 17χρονοι μαθητές μας έχουν δικαίωμα ψήφου στις εθνικές εκλογές. Θα έχουν όμως την κατάλληλη παιδεία; Αντί τα μαθήματα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών να ενισχυθούν όπως συμβαίνει με τα περισσότερα αναλυτικά προγράμματα στα σχολεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα καταργούνται! Οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα του Γυμνασίου και οι διαφαινόμενες αλλαγές στα ΕΠΑΛ είναι αλλαγές στην κατεύθυνση της μετατροπής του σχολείου σε σχολείο παροχής δεξιοτήτων και κατάρτισης και όχι ολόπλευρης γνώσης και μάθησης. Ουσιαστικά προετοιμάζουν ένα δημόσιο σχολείο της αμάθειας.

Η αναίτια, απροειδοποίητη και εκδικητική διαγραφή των Κοινωνικών Επιστημών από τη Μέση Εκπαίδευση της Ελλάδας δεν θα περάσει. Θα αντισταθούμε με κάθε δημοκρατικό μέσο γιατί έχουμε το δίκιο με το μέρος μας και όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος το αναγνωρίζει εκτός από λίγους εγκάθετους. Παλεύουμε από κοινού με τους συναδέλφους ΠΕ80, οι οποίοι χάνουν πάνω από τις μισές διδακτικές τους ώρες. Παλεύουμε από κοινού με τους συναδέλφους ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών) και ΠΕ81 (Αρχιτέκτονες) που θυσιάστηκαν και αυτοί στο βωμό της «αναβάθμισης του σχολείου και άλλες διατάξεις» που τελικά ήταν μόνο διατάξεις υποβάθμισης και αφανισμού.  

- Ζητάμε από την εκπαιδευτική κοινότητα να υψώσει το ανάστημά της.

- Ζητάμε απ’ όλους τους συνειδητοποιημένους συναδέλφους ανεξαρτήτως κλάδου να ενημερώσουν σε κάθε γωνιά της χώρας. Γιατί σήμερα είμαι εγώ αύριο μπορεί να είσαι εσύ.

- Ζητάμε την επαναφορά των μαθημάτων του κλάδου μας στην ίδια αναλογία ωρών που είχαν πριν καταργηθούν, εν μια νυκτί, με τρόπο αντι-επιστημονικό, αντι-παιδαγωγικό και αντι-δημοκρατικό (χωρίς διάλογο).

- Ζητάμε ανυποχώρητα την παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο για τις Σχολές των Κοινωνικών Επιστημών (με επιλογή των Λατινικών για τους μαθητές και τις μαθήτριες που ενδιαφέρονται για τις σχετικές με το μάθημα αυτό Σχολές).

- Ζητάμε την ανάπτυξη των Κοινωνικών, Πολιτικών Επιστημών σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης.

- Ζητάμε την ανάπτυξη των Κοινωνικών Επιστημών στα ΕΠΑΛ και την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Κοινωνιολογία των Επαγγελμάτων, Συμβουλευτική Εργασίας)

- Ζητάμε ακόμα την αξιοποίηση των Κοινωνικών Επιστημόνων σε μια σειρά θεμάτων όπως: σχολικός εκφοβισμός, παραβατικότητα, προβλήματα της σχολικής κοινότητας κ.α., με εξειδίκευση στην συμβουλευτική εφήβων, επαγγελματικό προσανατολισμό κ.λ.π. μαζί με άλλους κοινωνικούς επιστήμονες, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λ.π. ,με μόνιμο διορισμό σε σχολικές μονάδες, ΚΕΣΥ κ.α.

«Βγήκε κάποτε ένα κλουβί κι έψαχνε για πουλιά» (Φρ. Κάφκα)

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Μοριοδότηση Προσλήψεων αναπληρωτών με ετήσιο εξ αποστάσεως σεμινάριο
 

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Έλληνες μαθητές συνομιλούν με έναν πρόσφυγα - Οι δυσκολίες και το μήνυμα ελπίδας
Έλληνες μαθητές συνομιλούν με έναν πρόσφυγα - Οι δυσκολίες και το μήνυμα ελπίδας
Η ιστορία του Ταλχά, που ξέφυγε από τις εχθροπραξίες στην πατρίδα του, έπεσε θύμα εκμετάλλευσης και ξυλοδαρμού από διακινητές και έφτασε στη χώρα μας...
Έλληνες μαθητές συνομιλούν με έναν πρόσφυγα - Οι δυσκολίες και το μήνυμα ελπίδας