ΟΙΕΛΕ: Προσκαλούμε τον πρωθυπουργό σε ειλικρινή διάλογο πριν ολοκληρωθεί το «έγκλημα» κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης
Την ανοιχτή επιστολή που στάλθηκε στον πρωθυπουργό τον Ιανουάριο υπενθυμίζει η ΟΙΕΛΕ, ενόψει του νέου νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση που βρίσκεται «στα σκαριά»

Kαι μετά τη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, τι;

Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ υπενθυμίζει στον Πρωθυπουργό την προ 5 μηνών–εξαιρετικά επίκαιρη, ωστόσο - επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς αυτόν και του απευθύνει πρόσκληση σε ειλικρινή και δημοκρατικό διάλογο πριν ολοκληρωθεί το «έγκλημα» κατά της ιδιωτικής εκπαίδευσης, του χώρου της Παιδείας και της κοινωνίας

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Στις 28 Ιανουαρίου του 2020 η ΟΙΕΛΕ είχε αποστείλει προς εσάς επιστολή για την τραγική κατάσταση στα ιδιωτικά σχολεία. Αναμέναμε, και εγώ προσωπικά, μια απάντηση και τη δραστική σας παρέμβαση για τα προβλήματα αυτά που πλήττουν το δημόσιο συμφέρον, υποβαθμίζουν την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καταδολιεύουν τις διαδικασίες έκδοσης τίτλων σπουδών και νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό. Αντ΄ αυτού, έλαβα προσωπικά την Παρασκευή από την Υπουργό Παιδείας πρόσκληση για έναν διάλογο fast track, χωρίς καμιά γνώση των θεμάτων που τίθενται προς νομοθέτηση. Φθάσαμε σήμερα σε μια συνάντηση με την κ. Κεραμέως όπου μας ανακοινώθηκε ένα εκτρωματικό νομοσχέδιο, χειρότερο από αυτό που ψήφισε ο κ. Αρβανιτόπουλος το 2014, το οποίο θα επιφέρει ραγδαία όξυνση της ήδη καλπάζουσας ανομίας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ο κ. Αρβανιτόπουλος μάλιστα τότε είχε επικαλεστεί πιέσεις από την τρόικα, η σημερινή κυβέρνηση πιέσεις ποιων επικαλείται, κύριε Πρωθυπουργέ;

Τα προβλήματα που παράθεσε η ΟΙΕΛΕ στην επιστολή της, την οποία σας κοινοποιώ εκ νέου, τα γνωρίζουν καλά τόσο η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας και οι εποπτικές του υπηρεσίες όσο και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας. Είχατε, λοιπόν, στα χέρια σας μια ιστορική επιλογή για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Να θεραπεύσετε τις σημαντικές αυτές παθογένειες του χώρου και στη συνέχεια να προβείτε σε έναν ανοιχτό, ειλικρινή δημοκρατικό διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους, ώστε να νομοθετήσετε προς όφελος της Παιδείας και της νέας γενιάς.

Δυστυχώς, όμως, αποφασίσατε να ακολουθήσετε έναν διαφορετικό δρόμο, ακούγοντας μόνο το ένα σκέλος της κοινωνικής εξίσωσης. Προτείνετε, με το πρόσχημα της «ελευθερίας και αυτονομίας» έναν νόμο, ώστε να επιτευχθεί η πλήρης απομάκρυνση της κρατικής εποπτείας, ώστε να είναι εφικτές πρακτικές έκδοσης παράνομων τίτλων και πιστοποιήσεων, να είναι ανεμπόδιστη η αδήλωτη εργασίας και η φοροδιαφυγή, έναν νόμο με τον οποίο η «ελευθερία» μεταφράζεται σε ασυδοσία για λίγους και σε τυραννία για πολλούς. Διόλου τυχαία, αν και η Υπουργός και η πολιτική ηγεσία έχουν λάβει από την Ομοσπονδία μας από το Δεκέμβριο υπόμνημα με δεκάδες, συγκεκριμένες καταγγελίες ακραίων παρανομιών στην ιδιωτική εκπαίδευση, δεν έχουν ασχοληθεί με καμία απολύτως, αποδεικνύοντας δυστυχώς ότι στην ιδιωτική εκπαίδευση νόμος είναι το δίκαιο του ισχυρότερου.Σας υπενθυμίζω απλώς την ΚΥΑ Πληροφορικής που εκδόθηκε το 2013 με ένα ανάλογο σκεπτικό και η οποία προκάλεσε την εκκίνηση μιας μηχανής παραγωγής χιλιάδων παράνομων, «κούφιων» πιστοποιήσεων επ’ αμοιβή που χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.

Είναι, επομένως, δική σας επιλογή αντί της αναβάθμισης της τυπικής ιδιωτικής εκπαίδευσης, ο ακραίος υποβιβασμός της στο άθλιο επίπεδο των παρασιτικών ΚΕΚ που μοιράζουν πιστοποιήσεις χωρίς κανένα ποιοτικό αντίκρισμα και των Κέντρων Μελέτης που λειτουργούν  εντελώς εκτός θεσμικού πλαισίου. Είναι δική σας πλέον επιλογή με αυτό το νομοσχέδιο, αντί της σοβαρής, ποιοτικής ενίσχυσης της ιδιωτικής εκπαίδευσης, η διάλυσή της με τις επιπτώσεις να είναι σοβαρές στην κοινωνία λόγω της όξυνσης των ανισοτήτων.

Με αυτές τις σκέψεις, σας απευθύνω μια έσχατη έκκληση, ζητώντας να ανταποκριθείτε θετικά στην πρόσκληση της Ομοσπονδίας μας σε διάλογο, ώστε, όπως ακούσατε με προσοχή ηγετικά στελέχη των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων, να ακούσετε και την πλευρά των εργαζόμενων στην ιδιωτική εκπαίδευση και να διαμορφώσετε μια συνολική και, κατά το δυνατόν, αντικειμενική άποψη για το χώρο.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ

Μιχάλης Κουρουτός

Διαβάστε επίσης:

ΟΙΕΛΕ: Ιδιωτικό σχολείο «super market» και διασφάλιση εργασίας με… ελεύθερες απολύσεις και συμβάσεις ετοιμάζει η Κεραμέως

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ολτεε
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
Τι συζήτησε το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.I.Λυτρίβη
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
τεχν
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες
Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 300.000 κενές θέσεις σε τεχνικές ειδικότητες,...
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες