ΣΕΠΕ Αθηνά: Συνεχίζουμε τον αγώνα για να ανατραπούν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης
"...η ΔΟΕ οφείλει να δρομολογήσει, να οργανώσει τη δράση της επόμενης περιόδου και να κηρύξει απεργία-αποχή από την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση που προβλέπει ο νόμος Κεραμέως, ώστε από τη νέα χρονιά να θωρακιστεί η αντίστασή μας σε κάθε σχολική μονάδα"

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΟΥΝ  ΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ- ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ !

ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ  ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ !

Η xρονιά που τελείωσε, εκτός από την υγιειονομική κρίση και τις συνέπειές της,  σημαδεύτηκε από την σκληρή επίθεση εφ' όλης της ύλης, που δέχτηκαν οι εκπαιδευτικοί και η δημόσια εκπαίδευση από Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας. Μια επίθεση που ξεκίνησε από το Σεπτέμβρη, συνεχίστηκε με την αναγνώριση των ιδιωτικών κολεγίων ως ισότιμων για το διορισμό εκπαιδευτικών, με την δρομολόγηση του προσοντολόγιου  για τις προσλήψεις αναπληρωτών και στη Γενική Αγωγή, που αξιοποίησε με ανήθικο τρόπο την πανδημία για να ετοιμάσει το σχολείο της επόμενης μέρας και τον πανοπτικό έλεγχο της εκπαιδευτικής ζωής- με την ντροπολογία για τις κάμερες στην τάξη και τη μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης - και ολοκληρώθηκε με την ψήφιση του άθλιου νομοθέτηματος για την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, την αλλοίωση του νηπιαγωγείου, τη ναρκοθέτηση του μαθητικού βίου με διαρκείς εξεταστικούς φραγμούς και αναχρονιστικούς κανόνες, την πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπως  και με  μέτρα που στοχεύουν στη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου, στην αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, στις περικοπές, στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τμημάτων αλλά και στην απόλυση χιλιάδων αναπληρωτών.

Η κυβέρνηση σε αυτή τη σκληρή αντιδραστική κούρσα που επέλεξε και παρά τις πρωτόγνωρες για το κίνημα συνθήκες,  δεν έκανε περίπατο. Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες συναδέλφους που έδωσαν τη μάχη ενάντια στις αντιδραστικές εξελίξεις, απήργησαν, διαδήλωσαν, διαμαρτυρηθήκαν με όλες τους τις δυνάμεις, κόντρα σε «θεούς και δαίμονες». Αυτός ο αγώνας ματαίωσε τους πολιτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης που θεωρούσε ότι ο αντιεκπαιδευτικός οδοστρωτήρας θα έκανε περίπατο αιφνιδιάζοντας και απομονώνοντας τους εκπαιδευτικούς. Οι μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις, η γενική κοινωνική κατακραυγή απονομιμοποίησαν την αντιεκπαιδευτική πολιτική, ακύρωσαν τα σχέδια για κάμερες στις τάξεις, ισχυροποίησαν το ηθικό πλεονέκτημα του εκπαιδευτικού κινήματος και έθεσαν τη βάση για τη συνέχιση του αγώνα για την ακύρωση του νόμου 4692/2020 στην πράξη. Χαιρετίζουμε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, που μαζικά και μαχητικά συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις, εκφράζοντας την οργή τους για την πολιτική της Κυβέρνησης και της κ. Υπουργού, που κοινωνικά απομονωμένη συνεχίζει με ψέματα το αντιεκπαιδευτικό της παραλήρημα, έχοντας ως συμμάχους μόνο τους σχολάρχες, τους φροντιστηριάρχες και τους λοιπούς εμπόρους της γνώσης. Τους συναδέλφους που βρέθηκαν στους δρόμους του αγώνα απονομιμοποιώντας την κυβερνητική ρητορική ότι τάχα οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν με τα μέτρα, και δε θα ξεχάσουν ούτε τα έργα και τις ημέρες της Κυβέρνησης ούτε τη συνδικαλιστική ηγεσία της ΔΟΕ, που κορύφωσε την απαράδεκτη στάση όλου του τελευταίου τριμήνου, κηρύσσοντας μία τρίωρη στάση εργασίας απέναντι σε ένα νομοσχέδιο που διαλύει τη Δημόσια εκπαίδευση.

Ο νόμος Κεραμέως ήδη δείχνει το αποκρουστικό του πρόσωπο. Τα τμήματα της  Α΄Δημοτικού συρρικνώνονται, μαθητές μετακινούνται και στοιβάζονται σε τμήματα των 25, ενώ η δίχρονη προσχολική αγωγή απαξιώνεται με εμβαλωματικές λύσεις που στριμώχνουν νήπια και προνήπια  σε τμήματα των 25 μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες επιταγμένες με αυταρχισμό από Δημοτικά σχολεία ή σε ακατάλληλους χώρους Νηπιαγωγείων.

Νέα φουρνιά μετακινούμενων, διαθέσιμων και ομήρων εκπαιδευτικών γεννά η αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων στη Βθμια με την έξωση των καλλιτεχνικών μαθημάτων, της Τέχνης, του Πολιτισμού και της Κοινωνιολογίας από τη Β/μια. Η φετινή απόλυση των αναπληρωτών συνοδεύτηκε από την ανακοίνωση των νέων πινάκων στη Γενική Αγωγή με βάση το προσοντολόγιο, όπου χιλιάδες θέσεις κατρακυλούν συνάδελφοι των οποίων συντρίβεται η προϋπηρεσία.

Mε την ψήφιση του νόμου οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες  βρίσκονται πλέον   μπροστά σε άμεσες και ιστορικές ευθύνες! Ο κλάδος τίθεται από τον Σεπτέμβρη αντιμέτωπος με την κορωνίδα της κυβερνητικής στρατηγικής, που είναι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Με βάση αυτό το στρατηγικό εργαλείο η κυβέρνηση θα οργανώσει τη μετάλλαξη του σχολείου και θα χτυπήσει τους εκπαιδευτικούς, για να δημιουργήσει υποβαθμισμένα, φθηνά για το κράτος και κατηγοριοποιημένα σχολεία. Είναι απόλυτα φανερό πως ή θα κηρυχθεί τώρα από τις Ομοσπονδίες απεργία-αποχή  από την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών ή  οι Ομοσπονδίες θα τεθούν με τη στάση τους  επικεφαλής της στρατιάς των αξιολογητών, των εποπτών και όλων των μανδαρίνων που ακονίζουν τα ξίφη τους!

Με την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών επανέρχεται ο επιθεωρητισμός με έμφαση στην κατηγοριοποίηση-  ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση -χειραγώγηση-κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.

Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εκκρεμεί για να νομοθετηθεί σε επόμενη φάση, καθώς η κυβέρνηση εξήγγειλε την εφαρμογή της από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενώ η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας επιχειρείται να προωθηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2020. Στο νόμο 4692/2020 περιλαμβάνεται η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.  Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελείται από τον προγραμματισμό και από την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας που είναι διπλή: εσωτερική αξιολόγηση από το Σύλλογο Διδασκόντων  και εξωτερική αξιολόγηση από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που είναι υπεύθυνος για κάθε σχολική μονάδα. Με έμφαση τονίζεται η συμβολή των δράσεων του Συλλόγου Διδασκόντων στην  αξιολόγηση του εκπαιδευτικού – διδακτικού έργου ενώ στον ετήσιο προγραμματισμό εντάσσονται και οι ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Η έκθεση προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του σχολείου και σε πλατφόρμα του ΙΕΠ, με πανοπτικό έλεγχο από την ΑΔΙΠΠΔΕ εκκινώντας έτσι μια διαδικασία ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ταξινόμησης των σχολικών μονάδων με κριτήριο τη συμμόρφωσή τους με τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Οι Υ.Α. που θα εξειδικεύουν τους θεματικούς άξονες των εκθέσεων αξιολόγησης και προγραμματισμού θα καταστήσουν ακόμα πιο ασφυκτικό το πλέγμα ελέγχου και πειθάρχησης των σχολικών μονάδων.

Το Σεπτέμβριο του 2020, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να συμμετάσχουν στις ομάδες δράσεων και οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάσουν για να συντάξουν αξιολογικούς προγραμματισμούς. Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να συμμετάσχει στις ομάδες – κανένας Σύλλογος Διδασκόντων δεν πρέπει να συνεδριάσει για θέμα σχετικό με την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Έχοντας την εμπειρία της νικηφόρας μάχης του 2013 – 2014 και με όπλο την απεργία – αποχή, σαν ένας άνθρωπος, η ζωντανή εκπαίδευση πρέπει να ορθώσει αδιαπέραστο τείχος αντίστασης απέναντι στους αξιολογητές. Ο κόσμος της ζωντανής εκπαίδευσης, η βάση των εκπαιδευτικών πρέπει να ανατρέψει κάθε τέτοιο σχέδιο με την αγωνιστική δυναμική του.

Ο σύλλογος Αθηνά με συντριπτικά πλειοψηφικές και διαρκώς επικαιροποιούμενες  αποφάσεις  τόσο των Γενικών Συνελεύσεων όσο και του Δ.Σ τάσσεται κατά της αξιολόγησης, που είναι ένα στρατηγικό εργαλείο για τη μετάλλαξη και την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης  και χτυπήματος των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και υπέρ της απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης, εκπαιδευτικού έργου, εκπαιδευτικών και σχολικής μονάδας.

Ως εκπαιδευτικός σύλλογος, συνεχίζουμε να βρισκόμαστε σε θέση μάχης στη βάση των αποφάσεων των 77 Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για "Απεργία–Αποχή" από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης. Tα εκπαιδευτικά σωματεία πρέπει να συνεχίσουν στον δρόμο της διεύρυνσης του μετώπου των σωματείων που συντονίζονται, οργανώνονται και αντιστέκονται και καλούνται να τεθούν στην πρώτη γραμμή μιας μακράς διαδικασίας αντίστασης απέναντι στους νεοφιλελεύθερους και νεοσυντηρητικούς παγετώνες που απειλούν την εκπαίδευση.

Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει άμεσα απεργία-αποχή στη βάση και της αντίστοιχης απόφασης της ΑΔΕΔΥ και να προχωρήσει σε όλα τα οργανωτικά μέτρα προετοιμασίας του κλάδου για τη μάχη αυτή.

Σε αυτό το πλαίσιο θεωρούμε πως η ΔΟΕ οφείλει να δρομολογήσει, να οργανώσει τη δράση της επόμενης περιόδου και να κηρύξει απεργία-αποχή από την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση που προβλέπει ο νόμος Κεραμέως, ώστε από τη νέα χρονιά να θωρακιστεί η αντίστασή μας σε κάθε σχολική μονάδα. Καλούμε, λοιπόν, το Δ.Σ. της ΔΟΕ να προγραμματίσει την 89η Γ.Σ. της ΔΟΕ στα τέλη Αυγούστου ώστε να ληφθούν όλες οι απαραίτητες αγωνιστικές αποφάσεις.

Mε την ευχή σε όλους και όλες για υγεία και δύναμη, και εκφράζοντας την εμπιστοσύνη μας στους συλλογικούς αγώνες που συνεχίζονται, ευχόμαστε καλή ξεκούραση και καλό καλοκαίρι!

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ασθενοφόρο Νεκρή 13χρονη σε λούνα παρκ στον Αλμυρό
Τροχαίο στην Ρόδο: Όχημα έπεσε σε ομάδα ποδηλατών – Στο νοσοκομείο 6 ανήλικοι
Τα 6 παιδιά, ηλικίας από 11 έως 16 ετών μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο για να τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες
Τροχαίο στην Ρόδο: Όχημα έπεσε σε ομάδα ποδηλατών – Στο νοσοκομείο 6 ανήλικοι